Παρασκευή, 19 Απριλίου 2019

Οι Δύο Δρόμοι Για Το Νέο Σιδηρόδρομο.

ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΜΕ από την ανακοίνωση της δημοτική αρχής, ως συνόψιση της συνεργασίας της με τον γραμματέα Υποδομών κατά την προχθεσινή του, καταφανώς προεκλογική επίσκεψη: «Από τον κ. Βούρδα αναφέρθηκε ότι το έργο της υπογειοποίησης από τον Αγιο Διονύσιο έως τον Αγιο Ανδρέα είναι χρηματοδοτήσιμο.
Σε όλο το μήκος θα προβλεφθούν κονδύλια στις εργολαβίες για την ανάπλαση του άνωθεν της υπογειοποιημένης γραμμής χώρου».

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ είναι προσεκτική. Δεν αφήνει να αιωρηθεί δυσπιστία. Αλλά υπάρχει δυσπιστία, ή έστω επιφυλακτικότητα: Εάν δεν ίσχυε αυτό, η δημοτική αρχή θα εξέφραζε ικανοποίηση, ίσως και να θριαμβολογούσε. Το τρένο θα φτάσει μέχρι το νέο λιμάνι, θα βρεθούν τα λεφτά, και μάλιστα θα φτάσουν για να κάνουμε ανάπλαση και στην επιφάνεια, κάτι που θα σήμαινε- εάν αποδειχθεί αληθές- ότι μερικώς η ανάπλαση του θαλασσίου μετώπου θα χρηματοδοτηθεί από τα κονδύλια του τρένου. Με έναν σμπάρο, δύο τρυγόνια, και υπόγεια και ανώγια. Αλλά πρόκειται για λόγια.
Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ αρχή προφανώς αντιλαμβάνεται ότι από το «χρηματοδοτήσιμο», μέχρι το «χρηματοδοτούμενο», υπάρχει απόσταση. Συναρτάται από την τεκμηρίωση της σκοπιμότητας και από τη σχέση κόστους- ωφέλους. Κανείς δεν μπορεί να προεξοφλεί πράσινο φως, όταν μιλάμε για δαπανηρή παρέμβαση, πιθανότατα τεχνικά περίπλοκη (πρόκειται για πολεοδομικό κέντρο με διάσπαρτα υπόγεια δίκτυα αλλά και γεωφυσικές ιδιαιτερότητες). Μεγάλο ρόλο παίζει η αναβάθμιση της εμπορικής σημασίας του λιμένα της Πάτρας.
ΟΛΑ αυτά είναι δαιδαλώδη, αλλά και ζωτικά. Εχουμε μπροστά μας δύο δρόμους. Ή τα παρακολουθούμε εκ του σύνεγγυς, με άποψη και παρεμβατική διάθεση, ή περιμένουμε να περνά, παραμονές εκλογών, ο γραμματέας του υπουργείου, χωρίς τίποτε καινούργιο, παρά μια ευχάριστη εικασία, που η υλοποίησή της εμπίπτει στις αρμοδιότητες της επόμενης κυβέρνησης, ενώ η προηγούμενη, αντιπολίτευση πλέον, θα καταγγέλλει αυτά που δεν θα γίνονται, γιατί ίσως και να μην ήταν δυνατόν να γίνουν.

pelop.gr