Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019

Σε «τροχιά» μπαίνει η επισκευή σταθμών του προαστιακού.


Χαλασμένα ασανσέρ, ρολά που έχουν στραβώσει, καθίσματα που λείπουν και ξεριζωμένα ή μαραμένα φυτά «κοσμούν» αρκετούς από τους σταθμούς του προαστιακού που βρίσκονται στην Αθήνα.
Η διαπίστωση από τους υπεύθυνους έχει γίνει προ πολλού, ωστόσο η διαμάχη για την ταυτότητα του υπευθύνου έχει αφήσει τις πάσης φύσεως βλάβες στην τύχη τους. Η εικόνα παραμέλησης που εμφανίζουν σταθμοί του προαστιακού κυρίως στα τμήματα ΣΚΑ - Κορωπί και Πειραιάς - Αγ. Στέφανος δεν οφείλονται σε έλλειψη πόρων ή απουσία βούλησης αλλά σε μια... διαμάχη. Η διαμάχη για το ποιος έχει την ευθύνη επισκευής των βλαβών έχει στο επίκεντρο της τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Και οι δύο εταιρείες υποστηρίζουν ότι η κατάσταση αυτή δεν αποτελεί δική τους ευθύνη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην πραγματικότητα η ευθύνη βαρύνει τον ανάδοχο του έργου κατασκευής των σταθμών, ο οποίος πρέπει να βρίσκεται σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ. 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την πλευρά της σηκώνει τα χέρια ψηλά, παρά το γεγονός ότι διατηρεί την ευθύνη λειτουργίας των τρένων. Ετσι, ύστερα από μήνες καθυστερήσεων και εκατοντάδες παράπονα επιβατών, ο ΟΣΕ αποφάσισε να αναλάβει την επισκευή των βλαβών και ανέθεσε σε εξειδικευμένη τεχνική εταιρεία το «λίφτινγκ» των σταθμών. Η ανάθεση πραγματοποιήθηκε με κατεπείγουσες διαδικασίες, για την αποφυγή περαιτέρω καθυστερήσεων, ενώ το έργο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός τριμήνου. Το κόστος του έργου (21.200 ευρώ) θα βαρύνει τον ΟΣΕ σε πρώτη φάση, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες θα εξαντλήσει όλα τα νομικά του περιθώρια προκειμένου να διεκδικήσει το ποσό από τον πραγματικό υπεύθυνο, που φαίνεται να είναι η ανάδοχος εταιρεία, όπως επισημαίνουν στελέχη του. 

Η αρμόδια υπηρεσία του ΟΣΕ προχώρησε σε αυτοψίες ύστερα από επισημάνσεις των υπαλλήλων της εταιρείας αλλά και επιβατών. 

Πέραν των προβλημάτων με τους ανελκυστήρες και τις κυλιόμενες σκάλες παρατηρήθηκαν:

• Φθορές στα ανοξείδωτα κιγκλιδώματα, τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις είχαν αφαιρεθεί. 

• Φθορές σε σκάλες (στα σκαλοπάτια).

• Υδρορροές με κενά που δεν προστατεύουν τους σταθμούς από τα νερά. 

• Αρμοί που «μπάζουν» νερά και χρήζουν στεγανοποίησης. 

• Υαλοπίνακες και πλαστικοί πίνακες, που είναι σπασμένοι ή φθαρμένοι. 

• Σοβάδες που έχουν πέσει (υπάρχουν σημεία στα οποία από τη φθορά στον τοίχο αποκαλύπτεται το σκυρόδεμα).

Η τραγική εικόνα στην οποία έχουν περιέλθει οι σταθμοί ενός εκ των νεότερων μέσων μαζικής μεταφοράς, που εξυπηρετεί καθημερινά εκατοντάδες επιβάτες, παρέμεινε έτσι διότι κανείς δεν είχε μεριμνήσει να αναθέσει σε κάποια αρχή την επισκευή. Από τη μία η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε οδηγήσει σε μόνιμη αδράνεια την εταιρεία, ενώ ο ΟΣΕ από την πλευρά του έδειχνε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως υπεύθυνη για τη λειτουργία των σταθμών. Η αλήθεια φαίνεται ότι βρέθηκε κάπου στη μέση.

Αλεξάνδρα Κασσίμη
kathimerini.gr