Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2019

Λονδίνο: Απαγόρευση διαφημίσεων για junk food σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Με το μέτρο διαφωνεί ασφαλώς η Advertising Association, σημειώνοντας πως η απαγόρευση θα έχει ελάχιστο αντίκτυπο στις ευρύτερες κοινωνικές αιτίες που προκαλούν παχυσαρκία.

Το Λονδίνο απαγόρευσε τις διαφημίσεις junk food σε όλο το δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς με την απόφαση να εφαρμόζεται από την Δευτέρα το πρωί, καθώς σχετικές αφίσες έχουν ήδη αρχίσει να αφαιρούνται από μετρό, λεωφορεία, τραμ, ταξί και όλες τις στάσεις.
Σύμφωνα με το BBC, η απαγόρευση αφορά όλες τις διαφημίσεις για φαγητά και ποτά µε υψηλή περιεκτικότητα λίπους, αλατιού και σακχάρων, αν και κάποιες από αυτές ενδέχεται να παραμείνουν για καιρό καθώς ορισμένες εταιρίες έχουν κλείσει διαφημιστικό χώρο για πολύ καιρό. Όλες οι μελλοντικές συμφωνίες όμως θα υπάγονται στην νέα πολιτική, ανέφερε η υπηρεσία μεταφορών Transport for London (TfL). «Ήδη μεγάλες διαφημιστικές επιβεβαίωσαν πως θα συνεχίσουν να διαφημίζονται σε εμάς αλλά με τους νέους κανόνες, προβάλλοντας πλέον προϊόντα που δεν περιέχουν τόσα λίπη, αλάτι και σάκχαρα», εξηγεί η εταιρεία λειτουργίας συστήματος μέσων μαζικής μεταφοράς. 
Ο δήμαρχος Σαντίκ Χαν είπε πως ήθελε με αυτόν τον τρόπο να αντιμετωπίσει την «έτοιμη να εκραγεί ωρολογιακή βόμβα της παιδικής παχυσαρκίας» στην πρωτεύουσα. Στο πλευρό του τάχθηκε και ο γνωστός σεφ Τζέιμι Όλιβερ, τονίζοντας πως «οι διαφημίσεις αυτές σαμποτάρουν το έργο που γίνεται στα δημόσια σχολεία της χώρας σχετικά με το θέμα αυτό. 
Οπότε αυτή η κίνηση αποτελεί ένα ακόμη θετικό βήμα». Με το μέτρο διαφωνεί ασφαλώς η Advertising Association (Ένωση Βρετανικών Διαφημίσεων), σημειώνοντας πως η απαγόρευση θα έχει ελάχιστο αντίκτυπο στις ευρύτερες κοινωνικές αιτίες που προκαλούν παχυσαρκία. Ο αρμόδιος φορέας διαφημίσεων της πόλης υποστηρίζει επίσης πως η απαγόρευση θα έχει μακροπρόθεσμα αρνητικές συνέπειες στις συγκοινωνίες, καθώς η TfL θα χάσει πολλά έσοδα από τις διαφημίσεις, κάτι που σε βάθος χρόνου «θα επηρεάσει τις τιμές εισιτηρίων που θα πρέπει να πληρώνουν επιβάτες». 
«Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ήδη τους πιο αυστηρούς κανόνες όσον αφορά στις διαφημίσεις πρόχειρων φαγητών και αναψυκτικών. Δεν χρειάζεται να λάβουμε κανένα άλλο μέτρο», κατέληξε με νόημα ο γενικός διευθυντής της Advertising Associatio, Στίβεν Γούντφορντ. 

Πηγή: Protagon.gr