Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019

ΣΤΑΣΥ: Αξιολογεί τη συμμετοχή της στη Β Φάση του Διαγωνισμού κατασκευής και λειτουργίας Τραμ στην Ιερουσαλήμ.

Η DELOITTE BUSINESS SOLUTIONS επελέγη από τον ΟΑΣΑ ως σύμβουλος παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σχετικά με την αξιολόγηση της συμμετοχής της ΣΤΑΣΥ στη Β’ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη μακροχρόνια σύμβαση κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης της “Green Line” Light Rail Track στην Ιερουσαλήμ.

Ο ΟΑΣΑ είχε προχωρήσει σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος στις 10 Ιανουαρίου 2019 ώστε να επιλέξει σύμβουλο στην οποία η «DELOITTE BUSINESS SOLUTIONS» κατέθεσε (15/01/2019) σχετική προσφορά.

Με απόφαση του ΟΑΣΑ που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια γνωστοποιείται στην συμβουλευτική εταιρεία ότι εγκρίνεται η ανάθεση της σχετική γνωμοδότησης.

Η αμοιβή ορίζεται σε 19.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία που συμμετέχει η ΣΤΑΣΥ εγκρίθηκε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού που αφορά τη χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της “Green Line” Light Rail Track (ελαφρύ μετρό) στην Ιερουσαλήμ.

Το σχήμα στο οποίο συμμετέχει η ΣΤΑΣΥ προκρίθηκε χωρίς καμία επιφύλαξη και σύντομα θα κληθεί να καταθέσει την τεχνική και οικονομική προσφορά της.


Το εκτιμώμενο κόστος της κατασκευής του έργου ανέρχεται περίπου σε 2 δισ. ευρώ και η ΣΤΑΣΥ (εφόσον η κοινοπραξία αναδειχθεί ανάδοχος) θα πρέπει να αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, για εκτιμωμένη διάρκεια εκμετάλλευσης 15-20 έτη.

Επικεφαλής της κοινοπραξίας είναι η Ισραηλινή Pangea Israel Projects, της οποίας η μητρική εταιρεία Pangea Group Limited ειδικεύεται σε μεγάλα έργα μεταφορών, κατασκευών και ενεργειακά σε διεθνές επίπεδο.

Βασική χρηματοδότης της κοινοπραξίας είναι η Αμερικανική IDT Telecom, της οποίας η μητρική εταιρεία IDT Corporation απασχολεί περισσότερα από 1.000 άτομα σε περισσότερες από 20 χώρες, έχει ετήσια έσοδα περί τα 1,5 δισ. δολάρια και είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Στην κοινοπραξία εντάχθηκε πρόσφατα και η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, η οποία θα αναλάβει το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου, ενώ η Κινεζική China Railway Engineering Group Co., LTD (θυγατρική της κρατικής εταιρείας China Railway Group Limited) θα αναλάβει την προμήθεια του τροχαίου υλικού.

Η ΣΤΑΣΥ συμμετέχει στην κοινοπραξία ως Experience Provider, γεγονός που της επιτρέπει να συμμετάσχει χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση και χωρίς απαίτηση εγγυητικής επιστολής.

Σημειώνεται ότι στον διαγωνισμό για το τραμ στην Ιερουσαλήμ συμμετέχουν πέντε ακόμα μεγάλες κοινοπραξίες που έχουν πάρει το εισιτήριο για τη β΄ φάση του διαγωνισμού, ο οποίος αφορά την κατασκευή της νέας γραμμής, αλλά και την επέκταση της υφιστάμενης.

Η ημερομηνία για τις δεσμευτικές προσφορές έχει οριστεί για τις 15 Μαρτίου, χωρίς να αποκλείεται να δοθεί μια παράταση 2-3 μηνών.

Της Μαρίας Μόσχου
movenews.gr