Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2019

Σε τροχιά δοκιμών το τραμ Πειραιά.

Αρχές του 2020 αναμένεται η άφιξη των πρώτων νέων συρμών του τραμ.

Το τραμ το πρώτο.... των δοκιμών αναμένεται να αντικρίσουν σε λίγες ημέρες οι κάτοικοι του Πειραιά, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι η επέκταση από το Νέο Φάληρο έως το λιμάνι εισέρχεται σε φάση δοκιμαστικών δρομολογίων. Τροχιόδρομος και στάσεις έχουν στο σύνολό τους ολοκληρωθεί και απομένουν ορισμένες λεπτομέρειες που αφορούν σε εργασίες ηλεκτροκίνησης. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, πριν από τη λήξη του επόμενου μήνα θα ακουστούν οι συρμοί του τραμ που θα διέρχονται από τη Γρ. Λαμπράκη, τη Βασ. Γεωργίου, την Ακτή Ποσειδώνος, την πλ. Ιπποδαμείας και θα επιστρέφουν στο ΣΕΦ μέσω της Ομηρίδου Σκυλίτση. Η διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων θα εξαρτηθεί από τα τυχόν ευρήματα ή μικρές διορθώσεις που θα πρέπει να γίνουν σε κατασκευαστικό, μηχανολογικό επίπεδο ή σε σχέση με ζήτημα ασφαλείας. Η «Αττικό Μετρό» εκτιμά ότι μέσα σε τρεις μήνες θα έχουν ολοκληρωθεί οι δοκιμές, με αποτέλεσμα το καλοκαίρι να μπορεί το τραμ να υποδεχθεί τους πρώτους του επιβάτες στις νέες γραμμές της επέκτασης, που μετρούν 5,4 χλμ.

Κυκλικό δρομολόγιο

Σημειώνεται ότι το δρομολόγιο που θα εκτελεί το τραμ θα είναι κυκλικό, καθώς θα ξεκινά από το Νέο Φάληρο και, κατευθυνόμενο από κεντρικούς οδικούς άξονες του Πειραιά, θα επιστρέφει στο Νέο Φάληρο, με όλα τα μειονεκτήματα που εμφανίζει ένα κυκλικό δρομολόγιο. Ενας επιβάτης, για παράδειγμα, αν επιβιβαστεί στη Γρ. Λαμπράκη, θα πρέπει να διασχίζει όλη τη διαδρομή για να φθάσει στο ΣΕΦ και αντιστοίχως ένας επιβάτης που θα επιβιβαστεί στην Εθνικής Αντιστάσεως δεν θα μπορεί να πάρει το τραμ και να κατεβεί στη Γρ. Λαμπράκη παρά μόνο να κατέβει στο ΣΕΦ και να πάρει το επόμενο τραμ με κατεύθυνση προς Πειραιά. Σε επόμενο χρόνο η στάση του τραμ «Δημοτικό Θέατρο» θα συνδέεται με τον αντίστοιχο σταθμό του μετρό, ο οποίος αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το 2021.

Μέχρι την άφιξη των νέων συρμών από την Alstom (25 συρμοί, εκ των οποίων οι πρώτοι θα φθάσουν στις αρχές του 2020 και θα ολοκληρωθεί η παράδοσή τους το 2021) λόγω της επέκτασης στον Πειραιά υπολογίζεται ότι θα παρατηρείται επιβάρυνση στη διάρκεια της διαδρομής έως 2 λεπτών ανά δρομολόγιο.

Την ίδια στιγμή, χρονιά μετρό Θεσσαλονίκης χαρακτήρισε ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γ. Μυλόπουλος το 2019, καθώς τον Μάρτιο θα καταφθάσουν οι συρμοί στο αμαξοστάσιο και προς το τέλος της άνοιξης θα ξεκινήσουν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια. Παράλληλα, όπως αποκάλυψε ο ίδιος, εντός του τρέχοντος έτους ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες για τη γραμμή της δυτικής Θεσσαλονίκης, ενώ προχωρά ο σχεδιασμός για τη σύνδεση της πόλης με το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Στις αρχές Φεβρουαρίου πρόκειται να ξεκινήσει η απομάκρυνση των λαμαρίνων του μετρό από την πλατεία Δημοκρατίας στο ύψος Βαρδαρίου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ώστε να επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς η κυκλοφορία για τα αυτοκίνητα και τους πεζούς. «Είναι το τελευταίο εργοτάξιο από το οποίο απομακρύνονται οι λαμαρίνες, εκτός από την περιοχή Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου, που είναι υπό κατασκευή. Είναι μία ακόμη ελάφρυνση για την κοινωνία της Θεσσαλονίκης», συμπλήρωσε ο κ. Μυλόπουλος.

Μόνος αντίπαλος ο χρόνος

Παράλληλα, ο κ. Μυλόπουλος τόνισε ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι δεδομένη, τα προβλήματα έχουν λυθεί, τα διλήμματα και οι εκκρεμότητες έχουν αντιμετωπιστεί από το 2016 έως σήμερα, υποστηρίζοντας ότι ακόμη και αν αλλάξει η κυβέρνηση το έργο θα ολοκληρωθεί. «Ο μόνος αντίπαλος του έργου είναι ο χρόνος. Το λέω και το υπογράφω. Οποιαδήποτε κυβέρνηση κι αν έρθει είναι υποχρεωμένη να ολοκληρώσει το έργο στο τακτό χρονοδιάγραμμα που έχει οριστεί», τόνισε.

Αλεξάνδρα Κασσίμη
kathimerini.gr/