Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018

Το 2022 το τρένο θα φτάσει στην Πάτρα, εκτίμησε ο γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών.

Την προμελέτη για τη διέλευση του τρένου από το Ρίο έως τον Άγιο Διονύσιο παρουσίασε, την περασμένη εβδομάδα, στους κατοίκους του Καστελοκάμπου ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Θάνος Βούρδας.

Μάλιστα, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7», ο κ. Βούδρας είπε ότι υπάρχουν οι οριστικές μελέτες μέχρι τον Άγιο Διονύσιο για βυθισμένη πια διέλευση, ενώ ως τα τέλη Φεβρουαρίου θα έχει προκηρυχθεί όλο το έργο, όπου θα συμπεριλαμβάνονται και οι οριστικές μελέτες να γίνουν μέσα στο α’ 8μηνο της εργολαβίας για την διαδρομή Άγ. Διονύσιος-Άγ. Ανδρέας στη υπόγεια διέλευση και Πειραϊκή-Πατραϊκή.

Ο προγραμματισμός είναι μέχρι το 2022 να έχει ολοκληρωθεί το κομμάτι ως τον Άγ. Διονύσο και το 2023 μέχρι την Πειραϊκή-Πατραϊκή, «προκειμένου εκεί οριστικά να μιλάμε για την σύνδεση του λιμανιού και του καινούργιου εμπορικού τμήματος με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της πόλης» σύμφωνα με τον κ. Βούρδα.

Ο ίδιος είπε ότι υπάρχει ικανοποίηση στους κατοίκους της περιοχής, καθώς η ήδη εκτελούμενη εργολαβία θα συνεχιστεί με βυθισμένο τρένο, ενώ συζητήθηκαν και κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες. Ήδη έχει μιλήσει η αρμόδια διεύθυνση της ΕΡΓΟΣΕ με τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Πατρέων προκειμένου να κατατεθεί και επισήμως η σχετική προμελέτη, να γίνουν, αν υπάρχουν κάποιες παρατηρήσεις, για να βγουν τα τεύχη δημοπράτησης.

Σύμφωνα με τον γ.γ., μέχρι το Ρίο το έργο φθάνει βυθισμένο και θα συνεχίσει σκεπασμένο και θα περάσει κάτω από το Χάραδρο, την Κανελλοπούλου και θα συνεχίσει βυθισμένο, καθώς δεν θα ανεβαίνει πουθενά πάνω από την στάθμη του εδάφους.

Οπότε, στο πλαίσιο της οριστικής μελέτης δεν θα συμπεριλαμβάνεται μόνο η κατασκευή του τρένου, αλλά και η ανάπλαση του χώρου, για να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι, χώροι άθλησης και θα αξιοποιούνται από τους πολίτες και θα αναβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής τους.

Όπως αποκάλυψε, έχουν διασφαλιστεί τα ποσά για την εκτέλεση της εργολαβίας και έχει μπει όλο με τεκμηριωμένη μελέτη βιωσιμότητας. Συγκεκριμένα είπε, «τα 45 εκατ. ευρώ αφορούν το τμήμα από το Ρίο- Κανελλοπούλου, ενώ διασφαλισμένα είναι και τα 130 εκατ. ευρώ, που απαιτούνται για το σύνολο του έργου μέχρι τον Άγ. Διονύσιο».

Αναφερόμενος στην έλευση του τρένου στο Αίγιο, ο κ. Βούρδας αποκάλυψε ότι εντός του Μαρτίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι δοκιμές και θα μπει σε λειτουργία η γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο.

Συμπλήρωσε ότι «ήδη είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την εργολαβία της ηλεκτροκίνησης και πιστεύουμε μέχρι τον Φεβρουάριο θα έχει υπογραφεί και η σχετική σύμβαση προκειμένου να ηλεκτροκινηθεί και αυτό το κομμάτι.

Ο σχεδιασμός είναι μέχρι Φεβρουάριο-Μάρτιο να έχουν ηλεκτροκινηθεί όλες οι υπολειπόμενες εργολαβίες και για το κομμάτι, που αφορά Ροδοδάφνη- Ψαθόπυργο, που πρέπει να κατασκευαστεί. Αμέσως μετά η εργολαβία, που θα ολοκληρώσει και την έλευση του τρένου στην Πάτρα».

Ερωτηθείς για την σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με το τρένο, ο κ. Βούρδας τόνισε «εκεί θα πρέπει να οριστικοποιηθούν οι μελέτες, που θα αφορούν την υπόγεια διέλευση από τον Άγ. Διονύσιο- Άγ. Ανδρέα- Πειραϊκή Πατραϊκή για να δούμε τον οριστικό τρόπο διέλευσης.

Μετά την παραχώρηση του παραλιακού μετώπου από την κυβέρνηση στην Πάτρα, είχαμε πει ότι δεν θέλουμε να είναι τείχος ο σιδηρόδρομος προς αυτό.

Αποτελεί πρόκληση βέβαια για την τοπική κοινωνία και για τις τοπικές αρχές ο τρόπος, που θα αξιοποιήσουν την παραχώρηση, που μετά από πολλά χρόνια μια κυβέρνηση υλοποίησε.

Για αυτό η οριστικοποίηση των τελικών μελετών (υπόγεια διέλευση Άγ. Διονύσιο- Άγ. Ανδρέα) θα βγουν τα στοιχεία από την εργολαβία, τα στοιχεία, που σας ανέφερε και αμέσως μετά θα προκηρυχθεί το συγκεκριμένο έργο».

Αναφερόμενος στο εμπορικό λιμάνι της πόλης, ο κ. Βούρδας ανέφερε ότι, το περασμένο φθινόπωρο, εντάχθηκε το λιμάνι της Πάτρας ως διεθνές εμπορευματικό λιμάνι, καθώς αποτελεί προϋπόθεση για να χρηματοδοτηθεί.

Όπως είπε, ήδη έχει ξεκινήσει η επικαιροποίηση των μελετών για την τρίτη φάση του λιμανιού, προκειμένου μετά να έχουμε οριστικές μελέτες για να καταθέσουμε την πρόταση χρηματοδότησης του έργου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «το 2019 θα γίνει η οριστικοποίηση των μελετών, συντάσσεται ο φάκελος διεκδίκησης της χρηματοδότης ως να διεκδικήσουμε ευρωπαϊκούς πόρους που δεν δικαιούνταν η Πάτρα όπως είχε χαρακτηριστεί το λιμάνι.

Θα χρειαστεί κι εθνικούς πόρους γι’ αυτό είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας για την χρηματοδότησή του».

Για τον αυτοκινητόδρομο Πύργος-Πάτρα, ο κ. Βούρδας είπε ότι οι 6 εργολαβίες θα έχουν υπογραφεί ως τις 30 Ιανουαρίου, ώστε εντός του Φεβρουαρίου να στηθούν τα εργοτάξια.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τον ίδιο διάστημα θα προχωρήσουν και οι άλλες δύο εργολαβίες, αμέσως μόλις υπάρξει απεμπλοκή σε σχέση με τις ενστάσεις, ώστε να υπογραφούν άμεσα οι συμβάσεις.

metaforespress.gr