Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2018

Η μεγάλη επανεκκίνηση και τα… κενά για το τρενάκι Διακοπτού-Καλαβρύτων.

Βήμα μπροστά προκειμένου να αποκτήσει ουσιαστικά δικαιώματα επί ενός τεράστιου εθνικού πλούτου που σήμερα παραμένει σε εγκατάλειψη, το παλαιό μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Οπως είναι γνωστό, ο ΟΣΕ ήδη υλοποιεί τις μελέτες για λογαριασμό της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για αναβάθμιση των σταθμών στους οποίους θα σταματά το τρένο. Ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται σε περίπου 15 εκατομμύρια ευρώ, ο ΟΣΕ αδυνατεί να επενδύσει ενώ η Περιφέρεια θα βάλει τα μισά χρήματα, αναζητώντας λύση για το υπόλοιπο ποσό.
Επίσης η ΠΔΕ προχωρά και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Κατάκολο - Αρχαία Ολυμπία, προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ που εντάσσεται στην Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) Κατάκολο - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία.
«Mια μεγάλη πρόκληση η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Κατακόλου-Αρχαίας Ολυμπίας, γιατί αναδεικνύει τουριστικά την περιοχή και την καθιστά ελκυστική δημιουργώντας αναπτυξιακό πλεονέκτημα» τόνισε ο περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και προβλέπει ανακατασκευή της γραμμή, διαβάσεις, ανακατασκευή των κτιρίων του Σταθμού στον Πύργο και στον περιβάλλοντα χώρο στον σταθμό Ολυμπίας.
Την ίδια ώρα, σε διαφορετικό δρόμο κινείται ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου ο οποίος, σε πρόσφατη συνάντηση στο Μαξίμου με την Κυβερνητική Επιτροπή, συμφώνησε να δοθεί δυνατότητα στην Περιφέρεια να ξεκινήσει ως έργο ΣΔΙΤ με την συμμετοχή και ιδιωτών, για την αναβάθμιση της παλαιάς γραμμής του τρένου που έχει αφετηρία το Κατάκολο - Πύργος - Ολυμπία και συνεχίζει στην περιοχή ευθύνης προς Τρίπολη - Καλαμάτα - Κόρινθο - Ναύπλιο. Το παλαιό μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου είναι μήκους 400 χλμ. ενώ μαζί με το παλαιό μετρικό δίκτυο Πάτρα - Πύργος, πλησιάζει σε μήκος τα 500 χλμ.
Οπως τόνισε πρόσφατα ο κ.Τατούλης στα μέλη του περιφερειακού του συμβουλίου «αναλάβαμε πολιτική πρωτοβουλία για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου και είμαστε απόλυτα συνεπείς και σοβαροί στις ενέργειές μας».
Το σχέδιο της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο ξεκινά πριν την υποβολή του σχετικού φακέλου ένταξης στο Παγκόσμιο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco, προκειμένου να μην υπάρχει εμπλοκή με τους περιορισμούς που θα εμπεριέχει ο φάκελος της Unesco.
Mέρος της πρωτοβουλίας ένταξης του μετρικού δικτύου σε Πελοπόννησο και Δυτική Ελλάδα στην Unesco στην Unesco, οφείλεται στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης το οποίο είχε καλέσει παλαιότερα Περιφέρειες και μεγάλους Δήμους σε διεθνές συμπόσιο στην Ελβετία.
Eκεί όπου παρουσίασε υλοποιημένα παραδείγματα από την διεθνή εμπειρία σιδηροδρομικών διαδρομών της UNESCO ενώ ήδη έχει διερευνηθεί η αντίστοιχη δυνατότητα ένταξης του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου στο Δίκτυο. Σύμφωνα με τους Ελβετούς, το γεγονός ότι ήδη υπάρχουν σημαντικά μνημεία πιστοποιημένα στη διαδρομή του σιδηροδρόμου, όπως η Αρχαία Ολυμπία, οι Μυκήνες, η Επίδαυρος, ο Μυστράς και η Νεμέα, αποτελεί ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για μια τέτοια διεκδίκηση.

pelop.gr