Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018

Τέσσερις οι «μνηστήρες» για την ηλεκτροκίνηση στο σιδηροδρομικό τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα.


Η πολυαναμενόμενη ημέρα της αποσφράγισης των προσφορών για το μεγάλο έργο της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα είναι η αυριανή Τρίτη 16 Οκτωβρίου.

Όπως είναι γνωστό η δημοπράτηση έγινε την περασμένη Πέμπτη 11 Οκτωβρίου και λίγες μόνο ώρες μας χωρίζουν από τη στιγμή που θα γίνει γνωστή η εταιρεία που μειοδότησε.
Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι στη δημοπράτηση συμμετείχαν οι εταιρείες ΑΚΤΩΡ, Κ/Ξ ALSTOM-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ, ΤΕΡΝΑ, Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ- COLAS RAIL ITALIA Spa-INTRACOM.

Θυμίζουμε ότι η ολοκλήρωση του έργου έχει καθοριστεί να επιτευχθεί σε διάστημα 30 μηνών, ενώ εφόσον τα έργα ξεκινήσουν εντός του 2019, η ολοκλήρωση του είναι δυνατή το 2022. Συνολικά μαζί με την περίοδο συντήρησης το έργο έχει διάρκεια 66 μήνες.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 54,16 εκατ. ευρώ € (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 43,68εκατ.ευρώ) και αφορά την εφαρμογή συστήματος ηλεκτροκίνησης µε μονοφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα 25 kV/50Hz, στην ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραµµή Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα που έχει συνολικό μήκος 80 χλµ. περίπου.

∆ιοικητικά ανήκει στην περιφέρεια Θεσσαλίας και διέρχεται τις περιφερειακές ενότητες Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων. Γενικά το σιδηροδρομικό τμήμα στο οποίο και μελετάται η ηλεκτροκίνηση συνδέει το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο (Αθηνών – Θεσσαλονίκης – εξωτερικού) µε το σύνολο του δυτικού Θεσσαλικού κάμπου.

Φορέας υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ και η χρηματοδότηση εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Περιφέρειας Θεσσαλίας και μετά από έλεγχο δόθηκε η προβλεπόμενη στο ΕΣΠΑ «προέγκριση» προκειμένου πλέον να ξεκινήσει ο σχετικός Διαγωνισμός. Θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο και θα περιλαμβάνει σύγχρονα συστήματα Σηματοδότησης και Τηλεπικοινωνιών, καθώς και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS που θα οδηγήσουν στην αύξηση του επιπέδου ασφαλείας και άνεσης των μετακινήσεων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, στην αύξηση της ταχύτητας κίνησης και την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων, κάνοντας το υπόψη σιδηροδρομικό τμήμα εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγκεκριμένα μέσω του ΠΕΠ Θεσσαλίας. Αφορά στην εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS (European Train Control System) της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας μήκους 81,4 χλμ. Το τμήμα γραμμής αρχίζει στην Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 303+100 με μέτρηση Πειραιάς – Πλατύ (Χ.Θ. 0+000,00 με μέτρηση Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα) και τελειώνει στην Χ.Θ. 80+441,00, στο πέρας του Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Καλαμπάκας.

Με την ολοκλήρωση του έργου οι ταχύτητες που θα μπορεί να αναπτύσσει το τρένο θα είναι της τάξης των 160χλμ/ώρα και το δρομολόγιο Αθήνα-Καλαμπάκα θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 50 λεπτά χρόνος ρεκόρ αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα απαιτούνται σχεδόν 5 ώρες. Την ίδια ευεργετική μείωση χρόνου θα βιώσουν και τα 2 μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής καθώς στην Καρδίτσα το τρένο θα φτάνει σε 2 ώρες και 20 λεπτά και στα Τρίκαλα σε 2 ώρες και 40 λεπτά. Ουσιαστικά το τρένο θα λειτουργεί ως ένας Προαστιακός Σιδηρόδρομος για την περιοχή Λαμία-Παλαιοφάρσαλος-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Καλαμπάκα, εξυπηρετώντας τις καθημερινές ανάγκες χιλιάδων επιβατών, αλλά και δίνοντας ώθηση στον τουρισμό της περιοχής που τα τελευταία χρόνια βιώνει μία μεγάλη ανάπτυξη.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΚΟΛΑΣ
tameteora.gr