Σάββατο, 6 Οκτωβρίου 2018

Το πρώτο εξάμηνο του 2019 η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό στον Πειραιά.

Στο τελικό στάδιο βρίσκονται τα έργα για την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά.
Με τη λειτουργία της γραμμής, ο χρόνος μετάβασης από το αεροδρόμιο »Ελευθέριος Βενιζέλος» στο πρώτο λιμάνι της χώρας υπολογίζεται στα 55 λεπτά.

Με την κάμερα της ΕΡΤ βρεθήκαμε στον σταθμό του μετρό της Αγίας Βαρβάρας. Πρόκειται για τον έναν από τους τρεις πρώτους σταθμούς της επέκτασης του δικτύου προς τον Πειραιά οι οποίοι βρίσκονται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσής τους και θα παραδοθούν άμεσα. Συνολικά η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά περιλαμβάνει 6 σταθμούς, (κάρτα) την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα, τον Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο.

O Θεόδωρος Παπαδόπουλος, διευθύνων σύμβουλος Αττικό Μετρό ΑΕ είπε ότι «είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος και η υπόσχεσή μας για ολοκλήρωση του έργου το πρώτο εξάμηνο του 2019 πρόκειται να ικανοποιηθεί».

Με την ολοκλήρωση του έργου ο χρόνος που θα χρειάζεται κάποιος για να μεταβεί από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο πρώτο λιμάνι της χώρας υπολογίζεται στα 55 λεπτά.

Όπως είπε ο Θεόδωρος Παπαδόπουλος «στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργείται ένας πολύ σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος ο οποίος θα περιλαμβάνει τις γραμμές 1 και 3 του μετρό, τον Προαστιακό σιδηρόδρομο, το Τραμ και φυσικά το λιμάνι του Πειραιά, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη και την τουριστική αλλά και την εμπορική όλης της ευρύτερης περιοχής».

Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ για περιοχές όπου σήμερα έχουν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα. Με την ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ αναμένεται να κυκλοφορούν 23.000 οχήματα λιγότερα, μειώνοντας εντυπωσιακά την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Η επέκταση του Τράμ

Ένα έργο «κόσμημα» για την πόλη του Πειραιά αποτελεί και η νέα επέκταση της γραμμής του τραμ. Το συνολικό μήκος της γραμμής φτάνει τα 5,3 χιλιόμετρα και ο προϋπολογισμός του αγγίζει τα 50 εκατομμύρια ευρώ.

Ο Χρήστος Βαλσαμάκης, διευθυντής έργου επέκτασης τραμ προς Πειραιά είπε ότι «το έργο βρίσκεται σε μια πολύ προχωρημένη φάση. έχει ολοκληρωθεί το 100% της κατασκευής του τροχιόδρομου και το σύνολο του έργου έχει εκτελεστεί σε ποσοστό 75%. Το υπολειπόμενο τμήμα του έργου αφορά στον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό. +12:20:56 περιμένουμε να ξεκινήσουμε τη δοκιμαστική λειτουργία του έργου μέχρι το τέλος του χρόνου και αμέσως μετά με τη νέα χρονιά θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία».

Με την παράδοση του τραμ αναμένεται να μειωθεί η κυκλοφορία των οχημάτων κατά 15.000 ενώ με τα δέντρα που έχουν φυτευτεί θα περιοριστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση και θα βελτιωθεί σημαντικά το αστικό μικροκλίμα.


Ρεπορτάζ: Ρεγγίνα Σαβούρδου
Ιωάννης Δασκαλάκης
ert.gr