Δευτέρα, 23 Ιουλίου 2018

Η εμπειρία σε έναν συρμό-βραστήρα.

Την εμπειρία του μετρό της Αθήνας, χωρίς κλιματιστικό, έχουν την «ευκαιρία» να ζήσουν αρκετοί τουρίστες, αλλά και Αθηναίοι που χρησιμοποιούν τα μέσα σταθερής τροχιάς τους καλοκαιρινούς μήνες. Την πιο επιτυχή ονομασία άκουσα μέσα στον συρμό από ομάδα νεαρών που σαρκάζοντας την κατάσταση τον ονόμασαν συρμό-βραστήρα, ενώ η θερμοκρασία ήταν κοντά στους 40 βαθμούς, με την ατμόσφαιρα να είναι αποπνικτική και τον ιδρώτα να ρέει άφθονος. 

Θα πρέπει να πούμε εδώ ότι το ταξίδι με κάποιον από αυτούς τους συρμούς-βραστήρες είναι ρουλέτα, μιας και το μετρό της Αθήνας διαθέτει 3 γενιές συρμών. 

Η 2η και 3η γενιά έχουν κλιματισμό, όμως η πρώτη γενιά συρμών από κατασκευής δεν διαθέτει κλιματισμό... με μία εξαίρεση. Κλιματισμός υπάρχει στην καμπίνα του οδηγού. Έτσι, την ώρα που η ζέστη είναι αφόρητη τελικά αυτοί που αναγκάζονται να λουστούν στον ιδρώτα τους είναι μόνο οι επιβάτες.

Το δυστύχημα είναι ότι οι 28 συρμοί πρώτης γενιάς του αθηναϊκού μετρό θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν στο δίκτυο του μετρό για αρκετά χρόνια, καθώς κατασκευαστικά δεν είναι τόσο παλιοί (η λειτουργία τους ξεκίνησε το 2000) και ο μέσος όρος ζωής τους είναι τα 25 χρόνια. 

Σε αυτό συντελεί και το γεγονός ότι δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα καμία μέριμνα για να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση με την -έστω- ετεροχρονισμένη τοποθέτηση κλιματιστικών που θα κάνουν το ταξίδι πιο υποφερτό.

Μάλιστα, αν σε αυτό προσθέσουμε και τα θερινά δρομολόγια, που λόγω αδειών αρχίζουν και αραιώνουν, τότε σε ένα συρμό-βραστήρα πρώτης γενιάς γεμάτο κόσμο ειδικά τις μεσημεριανές και απογευματινές ώρες, η δυσάρεστη εμπειρία είναι εξασφαλισμένη. 

Στο εξωτερικό έχουμε δει σε πολλές περιπτώσεις ανακατασκευές και αναβαθμίσεις συρμών μετρό που τελικά κερδίζουν χρόνια λειτουργίας. 

Στην Αθήνα το είδαμε αυτό με την τοποθέτηση κλιματιστικών στους υφιστάμενους συρμούς πριν από μία δεκαετία. Ούτως ή άλλως στην περίπτωση της Αθήνας και να θέλαμε δεν υπάρχουν κονδύλια για την αγορά νέων συρμών που θα αντικαταστήσουν τους συρμούς πρώτης γενιάς.

Εξάλλου, μέρος του προβλήματος τα καλοκαίρια το ζούμε και στη Γραμμή 1, όχι όμως γιατί δεν υπάρχουν κλιματιστικά, αλλά γιατί σε πολλές περιπτώσεις οι ίδιοι οι επιβάτες με ανοιχτό τον κλιματισμό ανοίγουν τα παράθυρα με αποτέλεσμα να χάνεται ο δροσερός αέρας που διοχετεύουν τα μηχανήματα.



Του Φάνη Ζώη
naftemporiki.gr