Τρίτη, 13 Μαρτίου 2018

Νίκος Νικολόπουλος: «Οι μίζες των Γερμανών στα έργα των μεταφορών στην Ελλάδα».

Αποτέλεσμα εικόνας για Νικος ΝικολοπουλοςΕρώτηση με θέμα «Οι μίζες των Γερμανών στα έργα των μεταφορών στην Ελλάδα». Κατέθεσε την βουλή ο ανεξάρτητος βουλευτής κ. Νίκος Νικολόπουλος.

Στην ερώτηση του ο κ. Νικολόπουλος αναφέρει:



"Το θέμα με τις μίζες των Γερμανών στα έργα των μεταφορών στην Ελλάδα, που ήλθε και πάλι στην επιφάνεια, είναι ένα μεγάλο σκάνδαλο, στο οποίο συνυπάρχουν υπερτιμολογήσεις δημοσίων έργων και προμηθειών, χειραγώγηση διαγωνισμών και μίζες προς κρατικούς αξιωματούχους, ακόμη και πολιτικούς.
Για την υπόθεση αυτή έχω καταθέσει πολλές, πάμπολλες ερωτήσεις στη Βουλή. Καταγγέλλω επί μια 15ετία στους αρμόδιους υπουργούς τα όσα είχαν υποπέσει στην αντίληψή μου υπό μορφή πληροφορίας ή καταγγελίας για τα σκάνδαλα των Γερμανών στα έργα των μεταφορών στην Ελλάδα (Προαστιακός, GSM-R,  υπόθεση ΜAN – ΗΛΠΑΠ, υπόθεση  των εταιρειών Lahmeyer και ΟΜΕΚ κ.λ.π.)
Πλην όμως ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΕΝΟΙΚΟΣ ΤΟΥ ΜΑΞΙΜΟΥ ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΕ…
 Εγώ τα έλεγα κι εγώ τα άκουγα… Επαναλαμβάνω οι αρμόδιοι υπουργοί όλων των κυβερνήσεων, ούτε της σημερινής εξαιρουμένης, κώφευαν και δεν ερευνούσαν τις καταγγελίες μου, ενώ άφηναν άθικτους τους μηχανισμούς διαφθοράς στους διάφορους τομείς ευθύνης τους. 

Είναι αποκαλυπτικά όσα ανέφερε η έγκριτη δημοσιογράφος Γιάννα Παπαδάκου μιλώντας «Στο Κόκκινο» και τον Στάθη Σχινά για την υπόθεση με τις μίζες των Γερμανών την περίοδο 2003-2007.
Παραθέτουμε εκτεταμένα αποσπάσματα από τη συνέντευξη αυτή:

-«Δεν είναι μόνο τα υπουργεία, εμπλέκονται οι ηγεσίες, τα χρήματα πήγαιναν στα δύο μεγάλα κόμματα, υπήρχε κεντρικός σχεδιασμός»..

-«Σε βαλίτσες δίνονταν οι μίζες σε στελέχη κομμάτων που «έχουν κατονομαστεί», από επιχειρηματία που λειτουργούσε ως τρίτος για την κοινοπραξία, στην οποία συμμετείχε και η γνωστή από την υπόθεση C4I και μιζών στα εξοπλιστικά Thales».

-«Το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε το 2013 από συνάδελφο της Süddeutsche Zeitung, τον άνθρωπο που αποκάλυψε και το σκάνδαλο της Siemens, τον Κλάους Οτ, που τότε δεν μιλούσε για 370.000 ευρώ, μιλούσε για εκατομμύρια. Βεβαίως, αυτά δεν μπορούν να υπολογιστούν γιατί η μέθοδος χρηματισμού, όπως καταγγέλλεται επωνύμως από Γερμανό πολίτη, ήταν ίδια με αυτή που καταγγέλλεται για τη Novartis … Οι μίζες διακινούντο μέσα σε βαλίτσες και αφορούσαν την ανάθεση και υλοποίηση των έργων της Αττικό Μετρό στην Αθήνα, την περίοδο 2003 – 2007».

-«O Γερμανός που καταθέτει επωνύμως ήταν και διευθυντής της Deutsche Bahn στην Αθήνα εκείνη την περίοδο, εταιρείας που συμμετείχε στα έργα μέσω της κοινοπραξίας. Καταθέτει «σημεία και τέρατα», η κατάθεση είναι από το 2010».

-«Η δικογραφία ήρθε στην ελληνική εισαγγελία κατά της Διαφθοράς (και δεν ξέρω γιατί κάποιοι λένε μόνο για την εισαγγελία Πρωτοδικών) … το χθεσινό πόρισμα είναι από την εισαγγελία κατά της Διαφθοράς, εκεί που είναι η κ. Τουλουπάκη».

-«Ο συγκεκριμένος μάρτυρας λοιπόν «καταγγέλλει ότι στην αρχή είχε ανοίξει έναν λογαριασμό, στη Eurobank, μέσω του οποίου γίνονταν αυτοί οι χρηματισμοί και έχει εντοπιστεί, έκλεισε άρον-άρον γιατί τους πήραν είδηση προφανώς. Άρχισε να διακινεί τα χρήματα με βαλίτσες και αυτές τις μετέφερε στα δύο κόμματα ένας τρίτος, επιχειρηματίας που έχει «κωδικό» … για την υλοποίηση αυτών των έργων. Οι μίζες φαίνεται να είναι 370.000 ευρώ, αλλά είναι πολλά εκατομμύρια».

-«Η κατάθεση έχει δοθεί από το 2010, στην εισαγγελία της Φρανκφούρτης, αλλά στη χώρα μας ήρθε πρόσφατα, οκτώ χρόνια μετά «αποτέλεσμα αβελτηρίας και καθυστέρησης της ελληνικής Δικαιοσύνης. Αυτή είναι μία επανάληψη της ιστορίας της Novartis».

-«Υπάρχει και σε αυτή την ιστορία μία γραμματέας, που έχει παραδόσει όλα τα ηλεκτρονικά αρχεία στη γερμανική Δικαιοσύνη, δεν είχε γίνει έρευνα εδώ. Τα αρχεία αυτά έχουν έρθει όλα, έχουν έγγραφα, επιστολές, επικοινωνίες, όλα».

- «Σε αυτή την κοινοπραξία, συμμετέχει και μία άλλη εταιρεία, η Thales. Μήπως θυμάστε εκείνο το Γάλλο τον Ζοσεράν τον επικεφαλής της Thales που είχε καταθέσει στη γερμανική Δικαιοσύνη για το C4I, ότι «εμείς δεν πήραμε το έργο γιατί κάποιοι ραντίσανε πιο ψηλά»; Ότι ο αντιπρόσωπος της Thales εδώ του έλεγε ότι ο Γιάννος Παπαντωνίου έπαιρνε μίζα για τα εξοπλιστικά, 10%-12%;».

- «Όταν η κατάθεση έχει δοθεί το 2010, όταν η αποκάλυψη του σκανδάλου έχει γίνει και σε ελληνικά ΜΜΕ (όπως στο Βήμα), μιλάμε για γνωστή υπόθεση. Πώς είναι δυνατόν να τα μαθαίνουμε όλα αυτά το 2018 και με πρωτοβουλία της νέας ηγεσίας της εισαγγελίας κατά της Διαφθοράς, της κ. Τουλουπάκη;».

- «Η δίωξη ενεργητικής δωροδοκίας αφορά δύο στελέχη του Μετρό και ένα ακόμη πρόσωπο. Διώκονται για ενεργητική δωροδοκία, αλλά δεν έχουν βρεθεί ως συνήθως, οι αποδέκτες…
Έχουν κατονομαστεί τα κόμματα, όπως έλεγε ο μάρτυρας «σε κάθε έργο τιμολογούσαμε για τα κόμματα ποσοστό 5%-7% μίζα». Αυτό σημαίνει πάρα πολλά εκατομμύρια», καθώς μόνο η προέκταση ήταν 1-1,5 δισ. ευρώ, δηλαδή τουλάχιστον 50-75 εκατ. ευρώ σε μίζες. Υπήρχε κεντρικός σχεδιασμός, όταν τα χρήματα πήγαιναν στο κόμμα, στα δύο μεγάλα κόμματα, δεν είναι μόνο τα υπουργεία. Εμπλέκονται οι ηγεσίες, πρέπει να ερωτηθούν. Κλειδί ο εντοπισμός του «βαλιτσάκια» – οι κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν ισόβια, θα μιλήσουν».

-«Χθες, έγινε η συμπληρωματική δίωξη, υπήρχε ήδη μία δίωξη, εναντίον των δύο στελεχών του Μετρό, για ενεργητική δωροδοκία, πρέπει να κάποτε να βρούμε την παθητική δωροδοκία, τους αποδέκτες αυτών των χρημάτων που είναι σίγουρα εκατομμύρια. Απλώς, η εισαγγελία Πρωτοδικών, ο κ. Ζαγοραίος, άσκησε δίωξη για την ύλη που του είχε σταλεί, δεν μπορεί να ασκήσει δίωξη για παραπάνω»..
-«Πρέπει επίσης επιτέλους να εντοπιστεί και ο «βαλιτσάκιας», ο επιχειρηματίας που τα μετέφερε … είναι θέμα ανάκρισης».

-«Ασκήθηκαν οι διώξεις για ενεργητική δωροδοκία με το νόμο 1608, περί καταχραστών του Δημοσίου. Αντιμετωπίζουν ισόβια οι άνθρωποι αυτοί. Υπό το βάρος όλων αυτών, νομίζω ότι θα μιλήσουν. Με τη νέα νομοθεσία, θα έχουν άλλη μεταχείριση, διαφορετική εάν μιλήσουν στο στάδιο της προκαταρκτικής έρευνας, άλλη εάν μιλήσουν στην ανάκριση, άλλη εάν μιλήσουν μετά τη δίωξη».

Όταν τον περασμένο Ιανουάριο ασκήθηκαν για την υπόθεση αυτή οι αρχικές διώξεις, καταθέσαμε  τις ιδίου περιεχομένου Ερωτήσεις με αρ. πρωτ. 3130/01-02-18, 3134/01-02-18 και 3137/01-02-18 αντιστοίχως προς τον  Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, προς τον Υπουργό Οικονομικών και προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, έφερα το θέμα στη Βουλή, υποβάλλοντας στους αρμόδιους υπουργούς τα ακόλουθα ερωτήματα:

1) Γιατί καμιά από τις εταιρείες στον τομέα των Μεταφορών, στελέχη των οποίων φέρονται σύμφωνα με τις παραπάνω αποκαλύψεις να δωροδοκήθηκαν από γερμανικές εταιρείες για την ανάθεση σ’ αυτές διαφόρων συμβάσεων, δεν έκαναν κανένα ουσιαστικό έλεγχο για τη διερεύνηση των καταγγελιών, αλλά άφησαν την καυτή πατάτα στη Δικαιοσύνη;
2) Γιατί οι κατά καιρούς πολιτικοί  προϊστάμενοι των παραπάνω εταιρειών δεν έκαναν καμιά ενέργεια, για να διερευνηθούν οι ανωτέρω καταγγελίες για μίζες;
3) Οι διώξεις που σύμφωνα με τα πρόσφατα δημοσιεύματα ασκήθηκαν σε βάρος του διαχειριστή της εταιρείας ΟΜΕΚ και του επικεφαλής της εταιρείας Lahmeyer αφορούσαν μόνο συμβάσεις της Αττικό Μετρό ή και συμβάσεις άλλων εταιρειών; Στα πλαίσια ποιας από τις παραπάνω δικογραφίες ασκήθηκαν οι εν λόγω διώξεις; Τι αφορούν οι κατηγορίες;
4) Η δικογραφία ΑΒΜ  ΕΔ 2013/21 δεν αφορούσε και συμβάσεις άλλων εταιρειών, εκτός από τις συμβάσεις της Αττικό Μετρό;
5) Η δικογραφία ΑΒΜ  ΕΔ  2013/245  για το GSM-R και  η δικογραφία  ΑΒΜ ΩΟΙΕ 2010/51, η οποία σχηματίσθηκε κατόπιν διαβίβασης στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών αντιγράφων πρακτικών της από 14-07-2010 συνεδρίασης της Βουλής των Ελλήνων, σχετικά με τη συνολική έρευνα της υπόθεσης SIEMENS, και η οποία, σύμφωνα με τα παραπάνω, έχει συσχετισθεί με ΑΒΜ ΩΟΙΕ 2411/119  ποινική δικογραφία, σε ποιο στάδιο βρίσκονται;
6) Ικανοποιήθηκε τελικά το αίτημα δικαστικής συνδρομής προς τις Δικαστικές Αρχές της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, που έγινε, όπως ανέφερε στην παραπάνω απάντησή του ο κ. Αθανασίου,  για την υπόθεση της SIEMENS;
7) Τι απέδωσαν οι έρευνες του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) σε συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ και της Αττικό Μετρό, που αναφέρει το παραπάνω δημοσίευμα της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας «ΒΗΜΑ» στις 19/10/2013 με τίτλο «Μελέτες 64 εκατ. ευρώ πήραν οι Lahmeyer και Deutsche Bahn International»;
8) Έχει γίνει καμιά έρευνα ή υπάρχει καμιά δικογραφία σε εξέλιξη για τις συμβάσεις που αναφέρει το  παραπάνω δημοσίευμα ότι έχουν συναφθεί με τον ΟΣΕ, την Εγνατία Οδό και το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ;
9) Προτίθενται, έστω και τώρα, οι αρμόδιοι υπουργοί να ζητήσουν να ερευνηθούν ουσιαστικά όλες οι συμβάσεις που αναφέρει το  παραπάνω δημοσίευμα ότι έχουν συναφθεί με τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ, την Εγνατία Οδό και το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να εντοπισθούν όσοι εισέπραξαν μίζες ή θα συνεργήσουν και αυτοί, όπως και οι προκάτοχοί τους, να μείνουν ατιμώρητοι κρατικοί αξιωματούχοι, που σύμφωνα με την γερμανική δικαιοσύνη χρηματίσθηκαν από τις γερμανικές εταιρείες;
10) Θα βοηθήσουν ουσιαστικά οι σημερινοί αρμόδιοι υπουργοί και επικεφαλής ΔΕΚΟ την ελληνική δικαιοσύνη να εντοπίσει στα πλαίσια των σε εξέλιξη δικογραφιών οι κρατικοί αξιωματούχοι, που χρηματίσθηκαν για τις παραπάνω συμβάσεις από τις γερμανικές εταιρείες;

11) Γιατί η ελληνική δικαιοσύνη στις υποθέσεις διαφθοράς, που αφορούν κρατικούς αξιωματούχους, κινείται με πολύ αργούς ρυθμούς και οι υποθέσεις αυτές βρίσκονται για πολλά χρόνια στο στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης;

Από τους παραπάνω ερωτώμενους υπουργούς απάντησε μόνο ο Υπουργός Οικονομικών, ο οποίος με το αρ. πρωτ. ΑΤΚΕ 0001005 ΕΞ 2018/619/2-3-2018 έγγραφό του:

α)Μας γνώρισε, ότι:
«Η Ε.Γ Σ.Δ.Ο.Ε., εντός του πλαισίου των αρμοδιοτήτων της, έχει διενεργήσει πλήθος ελέγχων και ερευνών κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών με σκοπό την αποκάλυψη οικονομικών παραβάσεων και εγκλημάτων. Οι πορισματικές αναφορές έχουν υποβληθεί στις αρμόδιες Εισαγγελικές Αρχές και αναφορικά με φορολογικές και τελωνειακές παραβάσεις έχουν διαβιβασθεί πληροφοριακές εκθέσεις στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. Τα αποτελέσματα των ερευνών αποτελούν στοιχεία της δικογραφίας καλύπτονται από το απόρρητο της ποινικής προδικασίας ή εμπίπτουν στις διατάξεις περί φορολογικού απορρήτου».

β) Μας διαβίβασε συνημμένα τις με Α.Π ΔΕΛ Α 1026451/16-2-2018 και ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε 18618/12-2-2018 ΕΜΠ απαντήσεις της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, καθώς και τη με Α.Π 950/12-2-2018 απάντηση της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες & Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας & Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης (ΑΡΘΡ.7Ν.3691/08).

Οι άλλοι δυο(2) ερωτώμενοι υπουργοί, αν και έχει περάσει η σχετική προθεσμία, κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής, δεν μας απάντησαν, επιδεικνύοντας προφανή  αντικοινοβουλευτική συμπεριφορά. Και ο μεν Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης το έχει κάνει αυτό πλέον συνήθειά του να μην απαντά στις κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, γιατί προφανώς είναι τεκμηριωμένες και δεν μπορεί να απαντήσει, αλλά ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων  κ. Κοντονής δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοια συμπεριφορά.

Εν τω μεταξύ, στο διάστημα που μεσολάβησε από τις παραπάνω ερωτήσεις μας, η Εισαγγελία άσκησε συμπληρωματικές ποινικές διώξεις  για ενεργητική δωροδοκία, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του δημοσίου, σε βάρος δύο προσώπων, εκπροσώπων των εταιρειών Lahmeyer και ΟΜΕΚ, μετά τα   στοιχεία που έφτασαν από τις γερμανικές αρχές στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας και διαβιβάστηκαν στον ανακριτή κατά της διαφθοράς που χειρίζεται την υπόθεση  με τις μίζες των γερμανών των γερμανών στα έργα των μεταφορών στην Ελλάδα.
Μόλις ασκήθηκαν οι παραπάνω συμπληρωματικές ποινικές διώξεις έσπευσαν ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Τζανακόπουλος και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης   να εκμεταλλευθούν το γεγονός και να δηλώσουν απηνείς διώκτες της διαφθοράς, κατηγορώντας τις προηγούμενες κυβερνήσεις για πρακτικές μίζας. Μέχρι και ο Πρωθυπουργός κ. Τσίπρας μπήκε στο χορό των δηλώσεων και της πολιτικής εκμετάλλευσης του θέματος, δηλώνοντας, μεταξύ των άλλων, σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδων των Συντακτών», ότι:
«Οι βαλίτσες προς κρατικούς αξιωματούχους και πολιτικά κόμματα, για την περίοδο 2003-2007, που αποκάλυψε η γερμανική Δικαιοσύνη, είναι άλλος ένας κρίκος στην αλυσίδα της διαφθοράς, με την οποία είχε δέσει την Ελλάδα το παλιό πολιτικό σύστημα. Κυκλώματα της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ διαμοίραζαν κυριολεκτικά τα ιμάτια του ελληνικού λαού, πολλά χρόνια πριν μας οδηγήσουν στην κρίση και στα μνημόνια».  

Αλλά η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός γνωρίζουν καλά, ότι όλα τα πράγματι μεγάλα αυτά σκάνδαλα έρχονται στην επιφάνεια και την επικαιρότητα, όχι από δικές τους ενέργειες, αλλά στα πλαίσια της έστω και με βραδείς ρυθμούς δικαστικής διερεύνησής  τους, στην οποία ουδόλως συνέδραμαν, εκτός από τους προκατόχους τους υπουργούς προηγούμενων κυβερνήσεων, και οι αρμόδιοι υπουργοί αυτής της κυβέρνησης, καθώς και οι κρατικές εταιρείες ευθύνης τους. Απεναντίας μάλιστα, κώφευαν και δεν ερευνούσαν τις καταγγελίες μου, ενώ άφησαν άθικτους τους μηχανισμούς διαφθοράς στους διάφορους τομείς ευθύνης τους.
Αυτό αφορά κυρίως τον κ. Σπίρτζη, ο οποίος, όταν τον πληροφορήσαμε με την υπ’ αρ. πρωτ. 948/71/18-3-2015  Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε., τόσο για το σκάνδαλο του GSM-R, στο οποίο δόθηκαν, όπως αποκαλύφθηκε στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το σκάνδαλο της Siemens, μίζες από τα «μαύρα» ταμεία της Siemens, όσο και για το σκάνδαλο με τις παράνομες πληρωμές των  Γερμανικών εταιρειών Lahmeyer και Deutsche Bahn International (DBI) σε Έλληνες αξιωματούχους, δεν έκανε τίποτα, για να εντοπισθούν οι αποδέκτες των μιζών στην ΕΡΓΟΣΕ και στο υπουργείο του. Το μόνο που έκανε ήταν να μας διαβιβάσει, όπως του ζητήσαμε, τα στημένα Πορίσματα  εσωτερικού ελέγχου της ΕΡΓΟΣΕ και για τα δυο(2) αυτά σκάνδαλα, τα οποία φυσικά δεν είχαν εντοπίσει τίποτα το μεμπτό και το παράνομο…  Επίσης, άφησε ανενόχλητους στις θέσεις τους φερόμενους ως  «φίλους» της Siemens στη «Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Συστημάτων» της ΕΡΓΟΣΕ, που του καταγγείλαμε με την  ίδια Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε., να συνεχίσουν το σκάνδαλο του GSM-R, το οποίο ακόμη δεν λειτουργεί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφαλή κυκλοφορία στο σιδηροδρομικό δίκτυο, τη στιγμή που παραδίδονται εσπευσμένα, όπως καταγγείλαμε σε πρόσφατη ερώτησή μας, σε κυκλοφορία σήραγγες πολλών χιλιομέτρων.
Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνω, ότι Siemens και Lahmeyer αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία, αφού η  Lahmeyer χρησιμοποιήθηκε από τη Siemens για το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού του έργου του GSM-R από τα 34 εκατ. ευρώ στα 68 εκατ. ευρώ(!!!).
Επίσης, όπως αναφέρω στην προηγούμενη για το θέμα ερώτησή μου προς τον κ. Σπίρτζη(αρ. πρωτ. 3130/01-02-18), οι μελετητικές εταιρείες Deutsche Bahn International (DBI) και Lahmayer, όπως και η ΟΜΕΚ, ήταν καλοί «πελάτες» του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της Αττικό Μετρό και της Εγνατίας Οδού και καμιά από τις εταιρείες αυτές δεν έχει συνδράμει μέχρι σήμερα τη δικαιοσύνη, για να εντοπισθούν οι αποδέκτες των παράνομων πληρωμών…
Και αναρωτιέμαι, αν ο κ. Σπίρτζης, έχει, έστω και τώρα, μετά τις τελευταίες αποκαλύψεις,  διατάξει έρευνα στους διάφορους τομείς ευθύνης του, για να εντοπιστούν οι αποδέκτες των μιζών των γερμανών, για τις οποίες η ελληνική δικαιοσύνη έχει ασκήσει διώξεις σε βάρος δύο προσώπων, εκπροσώπων των εταιρειών Lahmeyer και ΟΜΕΚ; Κι αν το έκανε, που αμφιβάλλω, θα κάνει το ίδιο για όλες τις συμβάσεις των γερμανικών εταιρειών με εταιρείες του υπουργείου του ή θ’ αφήσει τη δικαιοσύνη αβοήθητη να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά;
Να γνωρίζει, όμως, ο κ. Σπίρτζης, ότι, όσο υπάρχω στο ελληνικό Κοινοβούλιο, θα εξακολουθήσω, κι ας μη μου απαντά, να τον βομβαρδίζω με ερωτήσεις,  τις οποίες θα συνεχίσω να κοινοποιώ στις αρμόδιες δικαστικές αρχές, προκειμένου αυτοί που ευθύνονται για τα μεγάλα σκάνδαλα στο χώρο του υπουργείου του να φτάσουν στο εδώλιο του κατηγορουμένου….  Αυτό επιτάσσει η συνείδησή μου, γιατί για τα σκάνδαλα αυτά, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός στην παραπάνω συνέντευξή του, «οι ένοχοι πρέπει να δώσουν λόγο των πράξεών τους, οι αθώοι να απαλλαγούν από κάθε σκιά υποψίας και να αποκατασταθεί η κλονισμένη εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού σε κείνους που επιλέγει να κυβερνούν τη χώρα».

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1) Θα ερευνηθούν οι παραπάνω σοβαρές καταγγελίες της έγκριτης δημοσιογράφου Γιάννας Παπαδάκου ή η υπόθεση με τις μίζες των γερμανικών εταιρειών θα κινηθεί στα «ρηχά», προκειμένου να συγκαλυφθούν οι ευθύνες των πολιτικών;
2) Γιατί καμιά από τις εταιρείες στον τομέα των Μεταφορών, στελέχη των οποίων φέρονται σύμφωνα με τις παραπάνω αποκαλύψεις να δωροδοκήθηκαν από γερμανικές εταιρείες για την ανάθεση σ’ αυτές διαφόρων συμβάσεων, δεν έκαναν κανένα ουσιαστικό έλεγχο για τη διερεύνηση των καταγγελιών, αλλά άφησαν την καυτή πατάτα στη Δικαιοσύνη;
3) Γιατί οι κατά καιρούς πολιτικοί  προϊστάμενοι, μη των σημερινών εξαιρουμένων, των παραπάνω εταιρειών δεν έκαναν καμιά ενέργεια, για να διερευνηθούν οι ανωτέρω καταγγελίες για μίζες;
4) Οι διώξεις που σύμφωνα με τα πρόσφατα δημοσιεύματα ασκήθηκαν σε βάρος του διαχειριστή της εταιρείας ΟΜΕΚ και του επικεφαλής της εταιρείας Lahmeyer αφορούσαν μόνο συμβάσεις της Αττικό Μετρό ή και συμβάσεις άλλων εταιρειών; Στα πλαίσια ποιας από τις δικογραφίες, που αναφέρω στην προηγούμενη ερώτησή μου, ασκήθηκαν οι εν λόγω διώξεις;
5) Η δικογραφία ΑΒΜ  ΕΔ 2013/21 δεν αφορούσε και συμβάσεις άλλων εταιρειών, εκτός από τις συμβάσεις της Αττικό Μετρό;
6 Η δικογραφία ΑΒΜ  ΕΔ  2013/245  για το GSM-R και  η δικογραφία  ΑΒΜ ΩΟΙΕ 2010/51, η οποία σχηματίσθηκε κατόπιν διαβίβασης στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών αντιγράφων πρακτικών της από 14-07-2010 συνεδρίασης της Βουλής των Ελλήνων, σχετικά με τη συνολική έρευνα της υπόθεσης SIEMENS, και η οποία, σύμφωνα με όσα αναφέρω στην προηγούμενη για το θέμα Ερώτησή μου, έχει συσχετισθεί με  την ΑΒΜ ΩΟΙΕ 2411/119  ποινική δικογραφία, σε ποιο στάδιο βρίσκονται;
7) Ικανοποιήθηκε τελικά το αίτημα δικαστικής συνδρομής προς τις Δικαστικές Αρχές της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, που,  όπως αναφέρω στην προηγούμενη ερώτησή μου,  έγινε για την υπόθεση της SIEMENS;
8) Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί ο φορολογικός έλεγχος στα εμπλεκόμενα στην παραπάνω Υπόθεση φυσικά και νομικά πρόσωπα και η επεξεργασία των δεδομένων των τραπεζικών συναλλαγών τους, που αναφέρει το με αρ. πρωτ. ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε 18618 ΕΞ 2018 ΕΜΠ/12-2-2018 έγγραφο της ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΛΕΓΧΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩΝ (ΔΙ.Π.A.Ε.E.)  της Α.Α.Δ.Ε ;
9) Έχει γίνει καμιά έρευνα ή υπάρχει καμιά δικογραφία σε εξέλιξη για τις συμβάσεις που αναφέρει το  δημοσίευμα ( το οποίο επικαλούμαι και στην προηγούμενη ερώτησή μου) της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας «ΒΗΜΑ» στις 19/10/2013  ότι έχουν συναφθεί με τον ΟΣΕ, την Εγνατία Οδό και το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ;
10) Προτίθενται, έστω και τώρα, οι αρμόδιοι υπουργοί να ζητήσουν να ερευνηθούν ουσιαστικά όλες οι συμβάσεις που αναφέρει το  παραπάνω δημοσίευμα ότι έχουν συναφθεί με τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ, την Εγνατία Οδό και το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να εντοπισθούν όσοι εισέπραξαν μίζες ή θα συνεργήσουν και αυτοί, όπως και οι προκάτοχοί τους, να μείνουν ατιμώρητοι κρατικοί αξιωματούχοι, που σύμφωνα με την γερμανική δικαιοσύνη χρηματίσθηκαν από τις γερμανικές εταιρείες;
10) Θα βοηθήσουν ουσιαστικά οι σημερινοί αρμόδιοι υπουργοί και επικεφαλής ΔΕΚΟ την ελληνική δικαιοσύνη να εντοπίσει στα πλαίσια των σε εξέλιξη δικογραφιών οι κρατικοί αξιωματούχοι, που χρηματίσθηκαν για τις παραπάνω συμβάσεις από τις γερμανικές εταιρείες;

11) Γιατί η ελληνική δικαιοσύνη στις υποθέσεις διαφθοράς, που αφορούν κρατικούς αξιωματούχους, κινείται με πολύ αργούς ρυθμούς και οι υποθέσεις αυτές βρίσκονται για πολλά χρόνια στο στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Κοινοποίηση:  
Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Οικονομικούς Εισαγγελείς, Εισαγγελέα  Εγκλημάτων Διαφθοράς, Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Εισαγγελέα κατά του Μαύρου Χρήματος, Επιτροπή Ανταγωνισμού