Τετάρτη 19 Ιουλίου 2017

ΕΡΓΟΣΕ: Υπογράφεται η σύμβαση για το τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο.

Αποτέλεσμα εικόνας για σιδηροδρομικά εργα Ψαθοπυργος ΡιοΕπειτα από σχεδόν τρία χρόνια δικαστικών προσφυγών η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ προχωρά στην υπογραφή της σύμβασης για το σιδηροδρομικό τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο με την ιταλική GD Infrastrutture.
Στην υπογραφή της σύμβασης, ύψους 174 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή του σιδηροδρομικού τμήματος Ψαθόπυργος - Ρίο προχωρά η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, έπειτα από σχεδόν τρία χρόνια δικαστικής περιπέτειας. Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός των ημερών θα κληθεί η ιταλική GD Infrastrutture Srl. (που φέρεται να συνεργάζεται με τη Μηχανική να καταθέσει τις σχετικές εγγυήσεις, ώστε να υπογράψει τη σύμβαση. Στην ΕΡΓΟΣΕ βιάζονται καθώς αν δεν υπογραφεί η σύμβαση μέχρι τις 10 Αυγούστου, η Ελλάδα κινδυνεύει με απώλεια κοινοτικών κονδυλίων περί τα 90 εκατ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός για το σιδηροδρομικό τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο «σέρνεται» επί σχεδόν τρία χρόνια, εν μέσω απανωτών προσφυγών από την Πόρτο Καρράς του ομίλου Κ. Στέγγου, που είχε αρχικώς επιλεγεί ως προσωρινός ανάδοχος. Το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε, όμως, πως το έργο έπρεπε να ανατεθεί στον πρώτο μειοδότη και συγκεκριμένα στην ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture Srl., η οποία είχε καταθέσει προσφορά που ήταν κατά 13.000.000 ευρώ φθηνότερη έναντι του δεύτερου μειοδότη, δηλαδή της Πόρτο Καρράς.
Ακολούθησαν αιτήσεις θεραπείας από την τότε διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) από την Πόρτο Καρράς, οι οποίες δεν απέδωσαν. Τελικά προ μηνών αποφασίστηκε η υπογραφή σύμβασης με την GD Infrastrutture αλλά η δικαστική μάχη της πλευράς Στέγγου συνεχίστηκε. Στα τέλη Μαΐου απορρίφθηκε από το ΣτΕ και η δεύτερη προσφυγή της, ενώ προ ημερών η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ απέρριψε νέα προδικαστική προσφυγή.
Το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο είναι ένα από τα έργα που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Πάτρας. Προς δημοπράτηση είναι δύο σημαντικά έργα και συγκεκριμένα η ηλεκτροκίνηση της γραμμής στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη και τα έργα επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο. Σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη για την κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 71 χιλιομέτρων καθώς και η εργολαβία Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος, που περιλαμβάνει και τη σήραγγα Παναγοπούλας, μήκους 4,5 χιλιομέτρων.

Συντάκτης: Φώτης Κόλλιας
Πηγή: euro2day.gr