Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017

Μετρό: Εγκρίθηκε από το ΚΑΣ η μελέτη για το σταθμό Βενιζέλου.

Επόμενο βήμα η σχετική υπουργική απόφαση του υπ. Πολιτισμού και οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν και πάλι μέσα στους επόμενους δύο μήνες

Εγκρίθηκε σήμερα ομόφωνα από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) η μελέτη για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του μετρό της Θεσσαλονίκης με την κατά χώρας διατήρηση των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν.

Το επόμενο βήμα είναι η σχετική υπουργική απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ οι εργασίες υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσουν και πάλι μέσα στους επόμενους δύο μήνες, με την προοπτική να ολοκληρωθούν μέχρι την άνοιξη του 2021.

Η μελέτη προβλέπει τη διατήρηση του 93% των σημαντικότερων αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν κατά την ανασκαφή με κυριότερη την πλακόστρωτη «Μέση οδό» ή «Λεωφόρο» των Βυζαντινών, «Decumanus Maximus» ή αλλιώς «Via Regia» για τους Ρωμαίους.

Να σημειωθεί ότι το τεχνικό σκέλος της μελέτης παρουσιάστηκε την Παρασκευή στο ΤΕΕ/ΤΚΜ από τον πρόεδρο της «Αττικό Μετρό Α.Ε.», καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλο, και το διευθυντή της «Θεσσαλονίκης Μετρό Α.Ε.» Γιώργο Κωνσταντινίδη έπειτα από σχετικό αίτημα του προέδρου του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρι Μπίλλια.
Το σχέδιο των τεχνικών λοιπόν σε γενικές γραμμές προβλέπει την ανάπτυξη του σταθμού σε τέσσερα υπόγεια επίπεδα. Στο -1 θα διατηρηθούν οι αρχαιότητες, στο -2 θα υπάρχουν οι ηλεκτρολογικές – μηχανολογικές εγκαταστάσεις, στο -3 τα ακυρωτικά μηχανήματα και στο -4 οι αποβάθρες. Η πλάκα του σταθμού θα κατασκευαστεί 4 μέτρα βαθύτερα από την αρχική πρόβλεψη, δηλαδή κάτω από τις αρχαιότητες. Πάνω από τις αρχαιότητες θα κατασκευαστεί πεζογέφυρα, ενδεχομένως γυάλινη, για να διέρχονται οι επιβάτες και να παρατηρούν τα εκθέματα. Θα υπάρχουν δύο είσοδοι, η βόρεια (προς Καραβάν Σαράι), όπου δεν έχουν αρχίσει ακόμη οι ανασκαφές και η οποία θα μεγαλώσει σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, και η νότια (προς Μπεζεστένι), όπου είναι επιβεβλημένη η απόσπαση των αρχαιοτήτων για τη διάνοιξή της, η οποία απομακρύνεται περίπου 40 μέτρα από το σταθμό. Το επιπλέον κόστος που θα προκύψει για τη διαμόρφωση του σταθμού υπολογίζεται ότι δεν θα ξεπεράσει τα 25 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών, που θα χρηματοδοτηθούν από το προβλεπόμενο κονδύλι του συνολικού έργου του μετρό.

Πηγή: makthes.gr