Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2017

Σταθμός Βενιζέλου: Παρουσιάστηκε η τεχνική μελέτη με το 93% των αρχαιοτήτων.

Αποτέλεσμα εικόνας για Σταθμός Βενιζέλου: Παρουσιάστηκε η τεχνική μελέτη με το 93% των αρχαιοτήτων.Την άνοιξη του 2021 -και με επιπλέον κόστος 25 εκατ. ευρώ- θα μπορεί να ενταχθεί ο σταθμός στη λειτουργία του μετρό που θα ξεκινήσει το 2020


Σε τέσσερα χρόνια από την επανέναρξη των εργασιών, οι οποία υπολογίζεται να γίνει μέχρι το Μάρτιο, θα έχει ολοκληρωθεί ο σταθμός του μετρό στη Βενιζέλου, με την διατήρηση του 93% των σημαντικότερων αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν κατά την ανασκαφή. Έτσι, καλώς εχόντων των πραγμάτων, την άνοιξη του 2021 θα μπορεί να ενταχθεί ο σταθμός Βενιζέλου στην λειτουργία του μετρό που θα ξεκινήσει το 2020. Το επιπλέον κόστος που θα προκύψει για την διαμόρφωση του σταθμού υπολογίζεται ότι δεν θα ξεπεράσει τα 25 εκ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών που θα χρηματοδοτηθούν από το προβλεπόμενο κονδύλι του συνολικού έργου του μετρό.

Τα παραπάνω αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων χθες το πρωί κατά την παρουσίαση του τεχνικού σκέλους της μελέτης για την κατασκευή του σταθμού με την ταυτόχρονη διατήρηση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων, σε σύσκεψη στα γραφεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου, Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ), στη Θεσσαλονίκη. Η παρουσίαση έγινε από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλο και το διευθυντή της Θεσσαλονίκης Μετρό Α.Ε. Γιώργο Κωνσταντινίδη, μετά από σχετικό αίτημα του προέδρου του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρι Μπίλλια. Εκτός από τον κ. Μπίλλια, παρόντες ήταν ο τέως αντιδήμαρχος Ανδρέας Κουράκης, ο επίσης τέως αντιδήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, ως μέλος της αρμόδιας επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ και υπηρεσιακά στελέχη.

Οι τεχνικοί της Αττικό Μετρό Α.Ε. επανασχεδίασαν τον σταθμό της Βενιζέλου σύμφωνα με την τελευταία υπουργική απόφαση του πρώην υπουργού πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά (εκδόθηκε τον Οκτώβριο του 2015) που προβλέπει κατά χώρα διατήρηση των αρχαιοτήτων. Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη υπουργική απόφαση (Φεβρουάριος 2014) προέβλεπε απόσπαση των αρχαιοτήτων, κατασκευή του σταθμού και επανατοποθέτηση του, παρέμβαση που πρόσφατα κρίθηκε νόμιμη από το ΣτΕ. Το σχέδιο των τεχνικών, λοιπόν, προβλέπει σε γενικές γραμμές την ανάπτυξη των σταθμών σε τέσσερα υπόγεια επίπεδα. Στο -1 θα διατηρηθούν οι αρχαιότητες, στο -2 θα υπάρχουν οι ηλεκτρολογικές – μηχανολογικές εγκαταστάσεις, στο -3 τα ακυρωτικά μηχανήματα και στο -4 οι αποβάθρες. Πάνω από τις αρχαιότητες θα κατασκευαστεί πεζογέφυρα, ενδεχομένως γυάλινη, για να διέρχονται οι επιβάτες και να παρατηρούν τις αρχαιότητες. Θα υπάρχουν δύο είσοδοι, η βόρεια, όπου δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη οι ανασκαφές και η νότια, όπου είναι επιβεβλημένη η απόσπαση των αρχαιοτήτων για την διάνοιξη της.

“Αυτή τη στιγμή είναι η μόνη τεχνική λύση η οποία φαίνεται να είναι εφικτή. Αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία της Θεσσαλονίκης. Αν χάσουμε αυτή την προθεσμία,θα μας ζητηθούν από τους Ευρωπαίους όλα τα χρήματα πίσω», τόνισε ο κ. Μυλόπουλος και απηύθυνε κάλεσμα σε όλους τους φορείς και τους πολίτες της πόλης να συσπειρωθούν και να στηρίξουν αυτή τη λύση, ώστε να αποφευχθεί μια δυσάρεστη εξέλιξη. Επίσης, ζήτησε από το ΤΕΕ/ΤΚΜ και τους συμπρατούντες φορείς να αποσύρουν την προσφυγή τους στο ΣτΕ, σχετικά με την κατασκευή του σταθμού. Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας ήταν θετικός να εισηγηθεί απόσυρση της προσφυγής “εφόσον είναι για το συμφέρον της πόλης”. Επίσης “είμαστε υπέρ της ανάδειξης των αρχαιοτήτων, αλλά μέσα από μία λύση η οποία θα είναι οικονομική”. Ο Ανδρέας Κουράκης υπογράμμισε »πετύχαμε κάτι το οποίο φάνταζε ακατόρθωτο πριν ένα χρόνο» ενώ ο Κωνσταντίνος Ζέρβας επισήμανε ότι πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν οι ευθύνες για την καθυστέρηση στο σταθμό Βενιζέλου, σε αυτούς που με τις ενέργειες τους προκάλεσαν προβλήματα.

Σημειώνεται ότι το σύνολο της μελέτης θα παρουσιαστεί την ερχόμενη Τρίτη στο ΚΑΣ, όπου θα επιδιωχτεί η έγκριση της.

Συντάκτης:  Φώτη Κουτσαμπάρη
Πηγή: dikaiologitika.gr