Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2016

Στη Θεσσαλονίκη ο Χρ. Σπίρτζης: Τι είπε για ΟΑΣΘ, μετρό, αεροδρόμιο «Μακεδονία».

"Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα πληρωθούν, γιατί καταλήξαμε σε συμφωνία σε σχέση με τις διαφορές που υπάρχουν για τον ΦΠΑ", διευκρίνισε ο υπουργός Μεταφορών

Την εκτίμηση ότι τα δεδουλευμένα των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ θα κατατεθούν γρήγορα, έπειτα από τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με τον Οργανισμό για τη διαφορά από τον ΦΠΑ, διατύπωσε, σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, χωρίς ωστόσο να επεκταθεί σε λεπτομέρειες σε σχέση με τον ακριβή χρόνο της καταβολής (σ.σ. η διαφορά προκύπτει από το γεγονός ότι ο ΟΑΣΘ εισπράττει με ΦΠΑ 13% και αποδίδει με 24%).

Με την ευκαιρία περιήγησής του στον σταθμό Αγίας Σοφίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα δημοσιογράφων, σημείωσε: «Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα πληρωθούν, γιατί καταλήξαμε σε συμφωνία σε σχέση με τις διαφορές που υπάρχουν για τον ΦΠΑ με τον ΟΑΣΘ. Η συμφωνία που έγινε είναι αυτά τα χρήματα η διοίκηση του ΟΑΣΘ να τα διαθέσει για την πλήρη εξόφληση των δεδουλευμένων των εργαζομένων. Τα χρήματα θα κατατεθούν γρήγορα».

Ερωτηθείς αν πρόκειται να κατατεθεί προκαταβολή της κρατικής επιχορήγησης προς τον ΟΑΣΘ, ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε: «Προκαταβολικά η επιχορήγηση δεν προβλέπεται να δοθεί. Δεν έχουμε καμία τέτοια συμφωνία. Αυτό που θα γίνει είναι, βάσει της συμφωνίας, ότι θα αποδοθεί ο ΦΠΑ όπως δικαιούται να τον πάρει ο ΟΑΣΘ».

Μετρό Θεσσαλονίκης

«Ένα άλλο έργο» σε σχέση με αυτό που υπήρχε πριν από 15 μήνες είναι πλέον το Μετρό Θεσσαλονίκης, με προοπτική έως το 2020 να έχει ολοκληρωθεί και η επέκτασή του προς Καλαμαριά, όπως επισήμανε, σήμερα, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

«Δεκαπέντε μήνες πριν συζητούσαμε στην Αθήνα, για να μην απολυθούν οι λιγοστοί εργαζόμενοι, που ήταν στον δρόμο. Σήμερα έχουμε πια ένα άλλο έργο, μια άλλη εικόνα, χιλιάδες εργαζόμενοι εργάζονται στους σταθμούς του Μετρό στην κύρια γραμμή για να ολοκληρωθούν, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τα έργα πολιτικού μηχανικού έως τον Μάρτιο του 2017 και το 2020 να έχει ολοκληρωθεί το έργο μέχρι και την Καλαμαριά», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός και πρόσθεσε: «Πάμε καλά, πάμε να ολοκληρώσουμε το έργο, για να έχει Θεσσαλονίκη τις συγκοινωνίες που τις αρμόζουν και όχι αυτό που ζει τόσες δεκαετίες».

Αναφερόμενος στις αρχαιολογικές εργασίες στον σταθμό της Αγίας Σοφίας επισήμανε ότι αυτές αναμένεται να ολοκληρωθούν βάσει χρονοδιαγράμματος μέχρι τον Μάρτιο του 2017, ενώ συμπλήρωσε: «Μια απλή επίσκεψη μπορεί να δείξει τον πλούτο της πολιτιστικής κληρονομιάς, που υπάρχει εδώ […] Θα είναι ένα θησαυρός για την πολιτιστική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης και της χώρας».

Αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα των έργων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», ώστε αυτό να λειτουργήσει απρόσκοπτα κατά τους θερινούς μήνες και να μην υπάρξει αρνητική επίδραση στην τουριστική κίνηση προς Θεσσαλονίκη και Βόρεια Ελλάδα, ενδέχεται να αποφασιστούν στο αμέσως επόμενο διάστημα, όπως γνωστοποίησε ο κ. «Σπίρτζης.

Με την ευκαιρία επίσκεψής του στον Σταθμό Παπάφη του Μετρό Θεσσαλονίκης και απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα δημοσιογράφων, ο κ. Σπίρτζης διευκρίνισε: «Εργαζόμαστε για να βρούμε λύσεις, ώστε τουλάχιστον στην τουριστική περίοδο [τα έργα] να μην εμποδίσουν το μεταφορικό έργο και την τουριστική κίνηση».

Ερωτηθείς αν αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν αλλαγές χρονοδιαγραμμάτων στα έργα, απάντησε: «Ενδέχεται να έχουμε αλλαγές στον χρονοδιάγραμμα. Μπορεί να αλλάξει η σειρά των εργασιών και ένα κομμάτι του έργου να παραδοθεί λιγο αργότερα για να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργία του αεροδρομίου στους τουριστικούς μήνες».

Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο διάστημα οι τουριστικοί φορείς της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας έχουν εκφράσει ανησυχία για το ενδεχόμενο αρνητικής επίδρασης στις αεροπορικές αφίξεις, λόγω των προγραμματισμένων εργασιών στο αεροδρόμιο, στο σημείο όπου «συναντιούνται» οι διάδρομοι προσγειώσεων και απογειώσεων 16/34 και 10/28.

Πηγή: makthes.gr