Ο ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΟΣΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ…
Μόνον στην Ελλάδα μπορούν να γίνονται αυτά τα πράγματα και ειδικότερα μόνον στην ΕΡΓΟΣΕ, που όπως αποδεικνύεται έχει μια ειδικότητα να μετατρέπει το κόστος των έργων σε «φωτοβολίδα» που εντυπωσιάζει από το θέαμα, αλλά στην συνέχεια εξαφανίζεται…
Η ΕΡΓΟΣΕ φαίνεται λοιπόν να έχει… μυρισθεί κάτι που αγνοούμε όλοι οι άλλοι και να επιμένει να μετασχηματίσει το απλό και ρεαλιστικό έργο της σύνδεσης της οδού Αιγαίου του Λουτρακίου, δια παρακαμπτηρίου γραμμής, με την διακλάδωση στον Ισθμό της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων, σε ένα έργο μαμούθ!..
Αρκεί να αναλογισθεί ο καθένας, ότι χωρίς να έχουν προβεί στην ΕΡΓΟΣΕ στην οποιαδήποτε -έστω και κατ’ αρχήν- μελέτη του έργου, χωρίς να έχουν γνώση των υφιστάμενων συνθηκών, αλλά και παραμέτρων τους, «φουσκώνουν» εκ προοιμίου το κόστος του έργου ανεξήγητα κατά € 2 εκατ., όταν ήδη έχουν εκδοθεί και τα τεύχη δημοπράτησης, προκειμένου να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, να εγκριθεί και να προκηρυχθεί άμεσα ο μειοδοτικός διαγωνισμός του.
Η σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Την περασμένη εβδομάδα σε έκτακτη σύσκεψη με αντικείμενο την ένταξη των σιδηροδρομικών έργων στο τρέχον ΕΣΠΑ -για την επίσπευσή τους- στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπό την αρμόδια γενική γραμματέα Πέτη Πέρκα, παρόντος και του ομολόγου της αρμοδίου για τους αυτοκινητοδρόμους Γιώργου Δέδε, με την πρόσκληση στελεχών από τον ΟΣΕ όπου παρέστη ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης συνοδευόμενος από τον διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Γρηγόρη Σαμπατακάκη και από την ΕΡΓΟΣΕ ο διευθύνων σύμβουλός της Θάνος Βούρδας, όπως ήταν φυσικό αναφορά έγινε και στο έργο της σύνδεσης της οδού Αιγαίου του Λουτρακίου με τον Ισθμό.
Εντελώς απροκάλυπτα, ενδεχομένως να απολαμβάνει πολιτικής κάλυψης, γιατί αλλιώς δεν εξηγείται αυτή η επιμονή του, ο Θάνος Βούρδας ζήτησε να πραγματοποιηθεί το έργο από την ΕΡΓΟΣΕ, ισχυριζόμενος ότι δεν είναι καλή η μελέτη(!..) -αδειάζοντας κατ’ ουσίαν τον ΟΣΕ- με τον Κωνσταντίνο Πετράκη να του αντιτείνει ερωτώντας τον αν έχει δει την μελέτη, με τον Θάνο Βούρδα να του απαντά ότι δεν την γνωρίζει;..
Από πού κι ως που και με ποιά κριτήρια λοιπόν, ο διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής ΕΡΓΟΣΕ, αδειάζει την μελέτη της μητρικής εταιρείας του ομίλου, τον ΟΣΕ, παρόντος και του διευθύνοντος συμβούλου του;
Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ απάντησε -καθ’ ότι ο ίδιος και συγκοινωνιολόγος- ότι η μελέτη είναι πλήρης, ακέραια, δεν υπάρχει κάτι να προστεθεί, απολαμβάνει της πλήρους έγκρισης των Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Λουτρακίου και είναι απόλυτα εναρμονισμένη με το υπό έγκριση νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Λουτρακίου, λαμβανομένου υπόψιν ότι έχουν εκδοθεί και τα τεύχη δημοπράτησης και ως εκ τούτου δεν χρήζει και δεν υφίσταται ανάγκη μετατροπής!
Από την πλευρά του, ο Γρηγόρης Σαμπατακάκης, υπεραμύνθηκε της μελέτης, καθ’ ότι έχει ολοκληρωθεί από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ενώ συμπλήρωσε ότι ήδη έχει υποβληθεί αίτημα στο προϊστάμενο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αίτηση προς χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, καθ’ ότι το έργο είναι χαμηλού κόστους.
Ισχυρισμοί αμφιθέατρου, κενοί περιεχομένου
Από την πλευρά του ο Θάνος Βούρδας, όπως μεταφέρθηκε στο loutraki-press προέβαλε αναιτιολόγητους και αδικαιολόγητους ισχυρισμούς για το συγκεκριμένο έργο, καθ’ ότι όλα αυτά που σκέφτονται, όπως φαίνεται στην ΕΡΓΟΣΕ, αλλάζουν το αντικείμενο του έργου, θα έχουν επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον, ενώ θα δαπανηθούν και εκατομμύρια ευρώ για το οποία δεν υφίσταται λόγος και τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν σε κάποιο άλλο έργο της ελληνικής επικράτειας.
Από την πλευρά της η Πέτη Πέρκα τοποθετούμενη είπε ότι «μάλλον θα ταχθώ με την πλευρά και το σχεδιασμό του ΟΣΕ», ενώ ο μη αρμόδιος Γιώργος Δέδες, απέφυγε να τοποθετηθεί, αν και σύμφωνα με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα στο Λουτράκι, εκτιμάται ότι διατηρεί και υπάρχουν σχέσεις με την διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ;..
Η Πρωτοβουλία Πολιτών & Φορέων Έλευσης στο Λουτράκι
Όπως όλοι ενθυμούνται, με αρνητικό πρωταγωνιστή υπό άλλη διοίκηση και πάλι την ΕΡΓΟΣΕ, σχεδίαζαν για το Λουτράκι ένα έργο, το οποίο με συγκρατημένες εκτιμήσεις θα υπερέβαινε τα € 25 εκατ., που ενδεχομένως στόχο να είχε να μην γίνει και τελικά το έργο, όπως άλλωστε επιθυμούν και τα οικονομικά συμφέροντα του Ισθμού και ενδεχομένως μπορεί να υπάρχουν υπόγειες διαδρομές;
Έτσι λοιπόν, η Πρωτοβουλία Πολιτών & Φορέων για την Έλευση του Προαστιακού στο Λουτράκι, με τον επικεφαλής της Δημήτρη Καραπατά, πήρε την υπόθεση πάνω της -κόντρα σε όλους αυτούς που έχουν στραφεί σε βάρος της κοινωνίας του Λουτρακίου- και αξιοποιώντας τα μέλη της προσωπικές γνωριμίες, επέτυχαν κατ’ αρχήν το έργο να το πάρει ο ΟΣΕ ο οποίος ως ο πλέον αρμόδιος και γνώστης από κάθε άποψη, προχώρησε στην χαρτογράφηση, σύνταξη, έκδοση των απαιτούμενων περιβαλλοντικών αδειών της μελέτης του έργου, χωρίς να δαπανηθεί ένα ευρώ και να επιβαρυνθεί με ένα ευρώ η ασθενέστατη Εθνική Οικονομία, ενώ παράλληλα εξέδωσε και τα τεύχη δημοπράτησης, εν αντιθέσει με την ΕΡΓΟΣΕ, που επιδιώκει να πάρει το έργο, να δώσει την μελέτη εκτός - δαπάνη εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ!
Οι οχλήσεις και η επιμονή του Δημήτρη Καραπατά, που αφενός έχει συγκινήσει τα στελέχη του ΟΣΕ, λόγω της ανιδιοτέλειάς του καθ’ ότι έχουν διαπιστώσει ότι λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον και μόνον του κοινωνικού συνόλου για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, συνέβαλε να συμπιεσθεί το κόστος με την εξεύρεση υλικών, που ήταν σε αποθήκες του οργανισμού, ως υπόλοιπα άλλων εκτελεστέων έργων, έτσι ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες υλοποίησής του. Οι συγκεκριμένες ενέργειες, συνέβαλαν να διαμορφωθεί προϋπολογισμός χαμηλότερος των € 12 εκατ. -εν αντιθέσει με την ΕΡΓΟΣΕ που δεν γνωρίζει την μελέτη του έργου και αυθαίρετα κάνει λόγο για κόστος πάνω από € 14 εκατ.- με τα στελέχη του ΟΣΕ να εκτιμούν λόγω του μειοδοτικού διαγωνισμού, αλλά και της ύπαρξης των προαναφερόμενων υλικών, ότι το τελικό κόστος θα διαμορφωθεί περίπου στα € 8 εκατ.!
Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχει η πρόθεση να ενταχθεί το έργο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) σήμερα, που υπάρχουν πιστώσεις, δεδομένου ότι ο απαιτούμενος χρόνος εκτέλεσης και ολοκλήρωσής του, προβλέπεται στους περίπου έξι μήνες.
Καλόν λοιπόν θα είναι για το παρόν και το μέλλον της τοπικής οικονομίας του Λουτρακίου, ο Θάνος Βούρδας με την ΕΡΓΟΣΕ, στην παρούσα φάση να μην εμπλέκονται, γιατί αυτό που συνάγεται και παραπέμπει τις σκέψεις λόγω και της υπάρχουσας συσσωρευμένης εμπειρίας χρόνων, είναι ότι σκοπός τους είναι αν όχι ο εκτροχιασμός του έργου, τουλάχιστον η εμπλοκή και καθυστέρηση του έργου, προς χάριν των οικονομικών συμφερόντων του Ισθμού, που επιδιώκουν το «θάψιμο» μιας ολόκληρης πόλης και την διάλυση της τοπικής οικονομίας της.
Συντάκτης: Πάνος Ηλιακόπουλος
Πηγή: loutraki-press.blogspot.gr
«Σ.Ν.» Μια απάντηση τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από την ΕΡΓΟΣΕ θα ήταν χρήσιμη για να γνωρίσουμε όλοι μας, τι πραγματικά συμβαίνει με αυτό το κατασκευαστικό έργο που ταλανίζει την περιοχή εδώ και χρόνια.
Αναμένουμε...