Πέμπτη, 28 Ιουλίου 2016

ΑΙΧΜΕΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΤΣΑΛΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Χαμηλό το τίμημα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Χαμηλό το τίμημα εξαγοράς

«Πάρα πολύ χαμηλό» έκρινε το τίμημα για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης, ο οποίος για ακόμα μια φορά ξεκαθάρισε την αντίθεσή του στη συγκεκριμένη διαδικασία ιδιωτικοποίησης υποστηρίζοντας «ότι η Ελλάδα θα είναι η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που το Δημόσιο δεν θα διαθέτει σιδηροδρομική εταιρεία».



Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνεχίσει να εργάζεται για την ανάπτυξη της εταιρείας και πως η αγορά ή το leasing τροχαίου υλικού, καθώς και η δημιουργία θυγατρικής διαμεταφορικής εταιρείας είναι άμεσες προτεραιότητες. Μάλιστα έδωσε απάντηση για το ρόλο της διοίκησης μέχρι την ολοκλήρωση της πώλησης διευκρινίζοντας ότι μέχρι την υπογραφή της σύμβασης με τους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους «η σημερινή διοίκηση θα ασκεί την εκτελεστική της εξουσία όπως την ασκεί και σήμερα, δηλαδή χωρίς παρεμβάσεις στο έργο της».
Ο καθηγητής υποστηρίζει ότι η «εταιρεία πλήρωσε "αμαρτήματα" που σχετίζονται με το παρελθόν και τρίτους», ενώ δεν διστάζει να χαρακτηρίσει σημαντικό το πλήγμα από το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη και τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων όσον αφορά τα μεγάλα συμβόλαια εμπορευματικών μεταφορών που εκτελεί η εταιρεία.
«Αυτή τη στιγμή γίνεται μια πραγματικά υπεράνθρωπη προσπάθεια προκειμένου να "επουλωθούν οι πληγές" που δημιουργήθηκαν από τον αποκλεισμό της Ειδομένης και τις τελευταίες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Ελπίζω ότι η προσπάθεια αυτή θα αποδώσει και η εμπιστοσύνη (προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ) όλων των μεγάλων εμπορικών πελατών θα αποκατασταθεί πλήρως. Η σχέση μας με την COSCO ήταν και εξακολουθεί να είναι άριστη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το τίμημα 

Σε ό,τι αφορά στο τίμημα ο κ. Τσαλίδης υποστήριξε «το τίμημα των 45 εκατ. ευρώ κρίνεται πάρα πολύ χαμηλό». Μάλιστα αναφέρθηκε στην «προίκα» που θα δοθεί στους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους από το ελληνικό δημόσιο.

Συγκεκριμένα είπε ότι «75 εκατ. ευρώ (25 εκατ. ευρώ κεφάλαιο κίνησης + 50 εκατ. ευρώ από το κράτος για την επιδότηση των άγονων γραμμών) θα είναι διαθέσιμα στον αγοραστή κατά το πρώτο έτος λειτουργίας της επιχείρησης. Πέραν αυτών, 200 εκατ. ευρώ θα δοθούν ακόμη από το κράτος για την επιδότηση των άγονων γραμμών (2017-2020).
Ουσιαστικά, όπως είπε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πλήρωσε «αμαρτήματα» που σχετίζονται με τρίτους (τον ΟΣΕ ΑΕ) και όχι δικά της, σε συνδυασμό με πιέσεις που ασκήθηκαν για διατήρηση του διαγωνισμού στο αντικείμενο και τους όρους που περιλαμβάνονταν στην αρχική προκήρυξη (κατά την προηγούμενη περίοδο), υπό την απειλή μάλιστα καταλογισμού των κρατικών ενισχύσεων και εκκαθάρισης της εταιρείας. Δεν δίστασε μάλιστα να διευκρινίσει ότι «σε ό,τι αφορά στις διαδικασίες πώλησης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ουδόλως αναμείχθηκε σε αυτές».
Η Ειδομένη και οι απεργίες

Τα 3,5 εκατ. ευρώ προσεγγίζει η «μαύρη τρύπα» που δημιουργήθηκε από την Ειδομένη και τις απεργιακές κινητοποιήσεις. «Τους επόμενους μήνες είναι απαραίτητο να καταβληθεί κάθε προσπάθεια, τόσο από πλευράς διοίκησης όσο και από πλευράς εργαζομένων, ώστε να ελαχιστοποιηθεί αυτή η ζημία.

Είμαι βέβαιος ότι όλοι θα αρθούν στο ύψος των περιστάσεων. Ταυτόχρονα όμως η μείωση αυτής της ζημίας εξαρτάται και από εξωγενείς παράγοντες, όπως από τη διαθεσιμότητα (του απαραίτητου για το μεταφορικό της έργο) τροχαίου υλικού», είπε ο κ. Τσαλίδης, επισημαίνοντας και τα προβλήματα της ΕΕΣΣΤΥ για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού. «Συνεχίζει να είναι προτεραιότητά μας η αποτελεσματική λειτουργία της εταιρείας, και εργαζόμαστε για την αξιολόγηση των νέων κυκλωμάτων (του προσωπικού έλξης - μηχανοδηγοί και του προσωπικού κίνησης - συνοδοί), καθώς και του νέου σύγχρονου Οργανογράμματος της εταιρείας. Όλα αυτά θα ολοκληρωθούν εντός των επόμενων ολίγων εβδομάδων», κατέληξε.
Απάντηση στο ΤΑΙΠΕΔ 

Ο κ. Τσαλίδης έδωσε έμμεση απάντηση στο ΤΑΙΠΕΔ και στον πρόεδρο Σ. Πιτσιόρλα απαντώντας σε ερώτηση για τις αυξήσεις στους εργαζόμενους.

«Οι πληροφορίες αυτές, με τη μορφή των διαρροών, είναι ανακριβείς και ψευδείς. Επίσης, είναι βέβαιο ότι πίσω από τις διαρροές αυτές υπήρξαν σκοπιμότητες, με σημαντικότερη (ίσως) εκείνη του «ευνουχισμού» της διοίκησης. Η αλήθεια είναι ότι η διοίκηση μέσω της αναδιάρθρωσης της εταιρίας και της αξιοποίησης του προσωπικού της μπορούσε να δώσει συγκεκριμένες αυξήσεις σε συγκεκριμένους κλάδους των εργαζομένων, με ταυτόχρονη αύξηση του μεταφορικού της έργου και χαμηλότερο κόστος. Εκτιμάται ότι, με τις ενέργειες αυτές, το ετήσιο οικονομικό κόστος της εταιρείας θα είχε μια μείωση της τάξης των περίπου 500.000 ευρώ».
Αναπτυξιακή πολιτική

Η διοίκηση θα συνεχίσει την αναπτυξιακή της πολιτική τόσο όσον αφορά το τροχαίο υλικό, όσο και στη δημιουγία νέας διαμεταφορικής εταιρείας.

Τα 3,5 εκατ. ευρώ προσεγγίζει η «μαύρη τρύπα» που δημιουργήθηκε από την Ειδομένη και τις απεργιακές κινητοποιήσεις.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πλήρωσε «αμαρτήματα» που σχετίζονται με τρίτους (τον ΟΣΕ Α.Ε.) και όχι δικά της.
Η σχέση μας με την COSCO ήταν και εξακολουθεί να είναι άριστη.


Συντάκτης:  Μαρία Μόσχου
Πηγή: imerisia.gr