Πέμπτη, 26 Μαΐου 2016

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Σε διάλυση και εκκαθάριση, εάν δεν ιδιωτικοποιηθεί.

Η λύση και η εκκαθάρισή θα αποτελέσουν τον...τερματικό σταθμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εάν και εφόσον μέχρι το τέλος της χρονιάς δεν λάβει χώρα η ιδιωτικοποίησή της.


 Αυτό ανέφεραν, σε άτυπη συνάντηση με δημοσιογράφους, από τη διοίκηση της εταιρείας διαχείρισης και εκμετάλλευσης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, επιβεβαιώνοντας πρόσφατο δημοσίευμα του Capital.gr.

Για την πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει οριστεί ως ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών η 20η Ιουνίου, με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την Trenitalia και τους ρωσικούς σιδηροδρόμους RZD να έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον. Εάν, και αυτή τη φορά, η διαδικασία καταστεί άγονη, τα χρονικά περιθώρια στενεύουν ασφυκτικά. Εάν η εταιρεία δεν αποκρατικοποιηθεί, οι επικεφαλής της θα κληθούν να διαχειριστούν μια εταιρική οντότητα που θα τεθεί σε λύση και εκκαθάριση και οι χιλιάδες εργαζόμενοί της θα βρεθούν στο ταμείο ανεργίας. Και αυτό επειδή η εταιρεία θα κληθεί να επιστρέψει το ποσό των 750 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε κρατικές ενισχύσεις, στο Δημόσιο.

"Απειλή, η υπόθεση των επιδοτήσεων”

Ωστόσο, κατά τα υψηλόβαθμα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κίνδυνος της επιστροφής των επιδοτήσεων δεν αποτελεί παρά "μπαμπούλα” ώστε να επισπευσθεί η αποκρατικοποίηση. Σε κάθε περίπτωση, όπως διατυπώθηκε χθες, εμμέσως πλην σαφώς, δύο είναι τα μοναδικά σενάρια που υπάρχουν στο τραπέζι: ιδιωτικοποίηση ή εκκαθάριση. Η αποτροπή του τελευταίου, δηλαδή η πτώχευση και θέση σε εκκαθάριση του οργανισμού θα απαιτήσει ένα plan b, αλλά και την λήψη αποφάσεων σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο. Ωστόσο, δεν υπάρχει ούτε...προσχέδιο της εναλλακτικής λύσης, εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ιδιωτικοποιηθεί.

Σε κάθε περίπτωση, είναι αβέβαιο εάν η αποκρατικοποίηση θα προχωρήσει, καθώς ακόμη δεν έχει προχωρήσει ούτε η υπογραφή των διεταιρικών συμβάσεων με την ΓΑΙΑΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, με τα υψηλόβαθμα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δηλώνουν άγνοια για το πότε θα πέσουν οι υπογραφές.

Ταυτόχρονα, έκαναν λόγο για σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό και σημείωσαν ότι απαιτούνται 113 νέες προσλήψεις μηχανοδηγών. "Το κόστος πρόσληψης μπορεί να καλυφθεί από τις δαπάνες για υπερωρίες που καταβάλλει σήμερα ο οργανισμός και ξεπερνούν το 1 εκατ. ευρώ” ανέφεραν.

Ζημιές 2,5 εκατ. ευρώ λόγω Ειδομένης

Όπως ανέφεραν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο περίπου 70 ημέρων αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης κόστισε στην εταιρεία 2,5 εκατ. ευρώ. "Εντός 48 ωρών θα έχουμε το πρώτο τρένο που θα διασχίζει τα σύνορα με τη ΠΓΔΜ” ανέφεραν από την εταιρεία. Την ίδια στιγμή, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ολοκληρώνει την κατασκευή φράχτη, προϋπολογισμού ύψους 40 χιλιάδων ευρώ, που θα αποτρέπει ενδεχόμενη, μελλοντική, κατάληψη του σιδηροδρομικού δικτύου από πρόσφυγες.

Πάντως, η κατάληψη της Ειδομένης εκτιμάται ότι θα έχει επιπτώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα του 2016, τα οποία, τα στελέχη της εταιρείας εκτιμούν ότι είναι δυνατόν να είναι θετικά.

Όσον αφορά τη χρήση του 2015, προβλέπεται ότι η καθαρή κερδοφορία θα διαμορφωθεί σε 2,75 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά κατά την άτυπη δημοσιογραφική συνάντηση.


Συντάκτης: Δημήτρης Δελεβέγκος
Πηγή: capital.gr