Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2016

Ιστορική αναδρομή στο τρένο της γραμμής Πύργου-Κατακόλου.

Η λειτουργία της ξεκίνησε το Νοέμβριο του 1882 και ήταν η δεύτερη γραμμή που κατασκευάστηκε στη χώρα μετά τη γραμμή Αθήνα- Πειραιάς. Αιτία ήταν οι εξαγωγές σταφίδας, οι οποίες αυξήθηκαν κατακόρυφα μετά από την καταστροφή των γαλλικών καλλιεργειών από φυλλοξήρα.
Η γραμμή είχε μήκος 12,5 χιλιόμετρα και κατασκευάστηκε από τον μηχανικό Α. Στρέιτ. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από τη Γενική Πιστωτική Τράπεζα ύστερα από νόμο της κυβέρνησης Κουμουνδούρου. Η κρίση στην παραγωγή σταφίδας το 1896 επηρέασε και το σιδηρόδρομο δημιουργώντας του προβλήματα.

 Ο "Σιδηρόδρομος Πύργου- Κατακόλου" (ΣΠΚ) όμως συνέχισε τη λειτουργία του και το 1951 πέρασε στη διοίκηση του ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πειραιώς- Αθηνών- Πελοποννήσου).


Τότε (1882)... ...και σήμερα!

Η γραμμή έκλεισε τον Αύγουστο του 1998 για να επανεκκινήσει, ύστερα από αναβάθμιση του δικτύου το 2007, έχοντας πλέον οι επιβάτες τη δυνατότητα να ταξιδεύουν απευθείας στην Ολυμπία με ενδιάμεσο σταθμό τον Πύργο.


Πηγή: katakolo.info