Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2016

Νέος διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ΤΑΙΠΕΔ.


Στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προχωρήσει σύμφωνα με πληροφορίες τις αμέσως επόμενες εβδομάδες το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), καθώς, ενώ υπάρχει ενδιαφέρον από νέους ξένους ομίλους, αυτοί δεν μπορούν να συμμετάσχουν εξαιτίας της εκπνοής της σχετικής προθεσμίας από τον Οκτώβριο του 2013.
Εκτοτε, οι συνθήκες μεταβλήθηκαν δραστικά και οι τρεις προκριθέντες τότε υποψήφιοι είναι πλέον πρακτικά απόντες: το ρωσικό ενδιαφέρον (Rossiyskie Zheleznye Dorogi) ατόνησε για διαφόρους λόγους (αν και όχι και αυτό των Ελλήνων εταίρων τους της ΓΕΚ Τέρνα), η γαλλική (SNCF) απουσίασε καθ’ όλη τη διάρκεια και η τρίτη ρουμανική εταιρεία (Grup Feroviar) αντιμετωπίζει σοβαρά δικά της προβλήματα.

Ετσι, ενώ αναμενόταν να δοθεί ημερομηνία για δεσμευτικές προσφορές τον Φεβρουάριο, το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει κατά πάσα βεβαιότητα σε νέο διαγωνισμό με σφιχτό χρονοδιάγραμμα πιθανόν και εντός του Ιανουαρίου, ποντάροντας στο δεδηλωμένο ενδιαφέρον τόσο της αμερικανικής Watco Companies όσο και στο αυτονόητο ενδιαφέρον της κινεζικής πλευράς μετά την επικράτησή της και στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ. Υπενθυμίζεται πως η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών assets του ΤΑΙΠΕΔ αποτελεί όρο της συμφωνίας Ελλάδας–Ε.Ε. για τη ρύθμιση του ζητήματος των χρεών-κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ.

Την ίδια ώρα κανονικά αναμένεται να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την πώληση του 100% της ΕΕΣΣΤΥ, της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού, για την οποία έντονο είναι το ενδιαφέρον της γαλλικής Alstom που συμμετέχει μαζί με τον όμιλο Κοπελούζου και της γερμανικής Siemens. Η άμεση ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ εμφανίζεται ιδιαίτερα πιθανή εξαιτίας και της άρσης της αβεβαιότητας για το έργο της μετά την έγκριση των βασικών συμβάσεών της χθες Τρίτη. Συγκεκριμένα, σε γενικές συνελεύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ εγκρίθηκαν -μετά και το «πράσινο» φως από το υπουργείο Μεταφορών και το ΤΑΙΠΕΔ- τέσσερις συμβάσεις. Η πρώτη είναι μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ σχετικά με τους όρους συντήρησης του τροχαίου υλικού από τη δεύτερη για την πρώτη. Η δεύτερη είναι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη ΓΑΙΑΟΣΕ για τη μίσθωση σιδηροδρομικών οχημάτων. Η τρίτη είναι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το Δημόσιο για την παροχή υπηρεσιών κάλυψης των άγονων γραμμών και η τέταρτη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη ΓΑΙΑΟΣΕ για τη μίσθωση ακινήτων της τελευταίας.


ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
Πηγή: kathimerini.gr