Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2016

Η κυβέρνηση προωθεί την ιδιωτικοποίηση μέσω ΣΔΙΤ συνολικά των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Σιδηροδρομικό δίκτυο πλήρως ιδιωτικοποιημένο, αφού αυτό απαιτούν οι ανάγκες των μονοπωλιακών ομίλων, είναι το «όραμα» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ για τον ΟΣΕ, το οποίο περιέγραψε ανάγλυφα χτες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, κατά την παρουσίαση των δύο προτεινόμενων για το προεδρείο του ΟΣΕ.

Ο Χρ. Σπίρτζης ανέδειξε ότι το βασικό μέλημα της κυβέρνησης είναι η μετατροπή της χώρας σε διαμετακομιστικό κόμβο, επιδίωξη που αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της εγχώριας αστικής τάξης και αφορά τη στρατηγική αναβάθμισης του ρόλου της στην ευρύτερη περιοχή και ενίσχυσης της κερδοφορίας της. Είπε χαρακτηριστικά ότι όραμα της κυβέρνησης είναι «η σιδηροδρομική Εγνατία», γιατί «θέλουμε να αξιοποιήσουμε το γεωπολιτικό πλεονέκτημα που έχει η χώρα μας. Είναι μία στρατηγική γραμμή, η οποία θα συνδέσει τη χώρα μας και δια μέσου της χώρας μας την Ευρώπη με την Ασία, με τον Εύξεινο Πόντο και τις Παρευξείνιες χώρες».

Οπως σημείωσε, οι σχεδιασμοί αυτοί μπορούν να προωθηθούν μέσα «από το δημιουργικό τρόπο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα»! Μάλιστα, ανέφερε ότι η σημερινή κυβέρνηση είναι πιο ικανή στις ιδιωτικοποιήσεις από ό,τι η προηγούμενη, παρουσιάζοντας ως παράδειγμα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οπως είπε, η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «που είχατε κάνει εσείς, απέτυχε. Από ό,τι γνωρίζω το ΤΑΙΠΕΔ ανέβαλε το διαγωνισμό. Αρα έχουμε έναν ελλειπή, ανεπαρκέστατο, λάθος σχεδιασμό για τις ιδιωτικοποιήσεις που είχε προβλέψει η προηγούμενη κυβέρνηση»! Ο προτεινόμενος διευθύνων σύμβουλος, Κ. Πετράκης, πρόσθεσε ότι θα πρέπει να γίνει σχεδιασμός για να «μπούμε και εμείς στο παιχνίδι στο δρόμο του μεταξιού», δηλαδή τη διάνοιξη εμπορικών και ενεργειακών δρόμων κινεζικών μονοπωλίων προς τη Δύση, «πίτα» από την οποία οι εγχώριοι επιχειρηματικοί όμιλοι προσδοκούν μερίδιο.

Ο βουλευτής της ΝΔ Κ. Χατζηδάκης προσπάθησε να υπερασπιστεί τις ιδιωτικοποιήσεις της κυβέρνησης της ΝΔ, σημειώνοντας ότι η «σημερινή κυβέρνηση ακολουθεί το σχεδιασμό της προηγούμενης» και αναρωτήθηκε για τους λόγους που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ «κατηγορεί» αυτή της ΝΔ, «όταν έχουν τον ίδιο σχεδιασμό».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης ανέφερε πως σε ό,τι αφορά τους προτεινόμενους ψηφίζει «παρών», σημειώνοντας ότι δεν είναι θέμα προσώπων, αλλά των πολιτικών που καλούνται να υλοποιήσουν μέσα από αυτές τις θέσεις. Η σημερινή κυβέρνηση προωθεί τη στρατηγική της ΕΕ για την απελευθέρωση στρατηγικών τομέων της οικονομίας όπως είναι οι σιδηροδρομικές γραμμές, προκειμένου να εξασφαλίσει νέα πεδία κερδοφορίας στα μονοπώλια. «Οπως έχουμε δει μέχρι τώρα, στο βωμό της στρατηγικής της απελευθέρωσης θυσιάζονται οι σύγχρονες ανάγκες του λαού μας, εν προκειμένω οι ανάγκες για φτηνές, ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές, ενώ κλείνουν περιφερειακές γραμμές ανά την Ελλάδα», γιατί δεν τις χρειάζονται οι επιχειρηματικοί όμιλοι. «Οσον αφορά τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ, αντιμετωπίζουν από αυτή την πολιτική την επιδείνωση της θέσης τους».

Η ΝΔ ψήφισε κατά στους προτεινόμενους. Κατά ψήφισε και η Χρυσή Αυγή, όχι για τους κυβερνητικούς αντιλαϊκούς σχεδιασμούς, αλλά επειδή κατά το βουλευτή της Β. Καρακώστα, «προωθεί την κομματικοκρατία». ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι, Ενωση Κεντρώων ψήφισαν «παρών».
Νέος διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Την επαναπροκήρυξη του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την πώληση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε χτες το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, με σκοπό τη... διευκόλυνση και άλλων υποψήφιων «επενδυτών» να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό. Οπως δήλωσε χαρακτηριστικά στην κρατική τηλεόραση ο πρόεδρος του Ταμείου, Στ. Πιτσιόρλας, «υπάρχουν και άλλες εταιρείες που θέλουν να μπουν στο διαγωνισμό που τυπικά δεν μπορούν να μπούνε και προβληματιζόμαστε μήπως δοθεί η δυνατότητα σε όλους, προκειμένου να έχουμε ένα διαγωνισμό πιο ανταγωνιστικό για να συμμετέχουν και νέοι».

Η προθεσμία για την υποβολή των νέων προσφορών είναι από την 1η Φλεβάρη μέχρι τις 26 Απρίλη, ενώ σύμφωνα με πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, μετά την πώληση του ΟΛΠ υπάρχει έντονο κινεζικό ενδιαφέρον για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παράλληλα με τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό για το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου.

Κατά τ' άλλα, ο Στ. Πιτσιόρλας υπεραμύνθηκε της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, καθώς - όπως είπε - από το τμήμα του λιμανιού που είχε παραμείνει στον έλεγχο του Δημοσίου, τα έσοδα ήταν πολύ λίγα κατά τα προηγούμενα χρόνια, σε αντίθεση με την προβλήτα που εκμεταλλεύεται η COSCO, όπου υπήρχαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ετήσιο έσοδο.

Πηγή: rizospastis.gr