Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου 2015

Χωρίς πλήρες project Cosco, μισή η πύλη της Ευρώπης.

Γράφει ο  Βασίλειος Διον. Αναστασίου.

Η καθυστέρηση για 18 μήνες του διαγωνισμού για την πώληση του 51% του ΟΛΠ συνοδευόμενη από όλους τους άλλους πολύπλοκους απωθητικούς όρους του ΤΑΙΠΕΔ, συν τις 22 ημέρες καθήλωσης των αμαξοστοιχιών στην Ειδομένη με containers της Cosco οδηγούν, κατά πάσαν πιθανότητα εσκεμμένα σε ματαίωση της πραγματοποίησης τους ξεκολλήματος της Ανάπτυξης, που όλο ξεκινά, και όλο πισωγυρίζει στο γύρισμα των κύκλων.
Ούτε θα κρατήσει για πολύ η ιώβειος υπομονή της Cosco με τις τόσες καθυστερήσεις και την μη φιλική σε συνέταιρο συμπεριφορά. Εμείς τους έχουμε ανάγκη και όχι αυτοί εμάς. Ήδη "ο Δρόμος του Μεταξιού", κάνει ένα detour, μία παράκαμψη, στην Τουρκία, και τα γεγονότα της Ειδομένης οδηγούν σταθερά στο Koper της Σλοβενίας. 

Οι προθέσεις της Cosco είχαν ήδη επισημανθεί από τις 22 Σεπτ. 2015 σε άρθρο με τίτλο: "Παραμένουμε Σταυροδρόμι τριών Ηπείρων;". Σύμφωνα με την είδηση ότι αγοράστηκε από την Cosco Int. το λιμάνι Kumport Terminal στην Ευρωπαϊκή πλευρά του Βοσπόρου στα δυτικά περίχωρα της Πόλης εντός του τεράστιου λιμανιού Ambarli, πονηρευτήκαμε ότι η Cosco έχοντας απαυδήσει από τις τόσες αναβολές δημοπράτησης του ΟΛΠ, του σταματημού των εργασιών αποπεράτωσης των εγκαταστάσεων του COMPLEX του Θριασίου Πεδίου, της σύνδεσης του λιμανιού με το τρένο με τρία χρόνια καθυστέρηση ύστερα από 20 χρόνια σταμάτημα των εργασιών για μιά απλή μονή γραμμή μόλις 17,5 χιλιομέτρων, των τόσων καθυστερήσεων που δεν χρειάζεται να αναφερθούν, αποφάσισε να σιγουρέψει τον άλλο κλάδο των χερσαίων μεταφορών, για να μπορέσει να τηρήσει τις συμφωνημένες προθεσμίες έγκαιρης παράδοσης. Δεν μπορούσε να βασισθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύστερα από τόση παλινωδία και εχθρική συμπεριφορά των Δημοσίων Υπηρεσιών και ιδίως της συντονισμένης αντίδρασης όλων των Πειραιώτικων παραγόντων. 

Οι μεγάλες εταιρίες σαν την Hewlett-Packard καταστρώνουν με μεγάλη προσοχή και υπευθυνότητα τους προγραμματισμούς των πωλήσεων τους από πολύ νωρίς και με εγγυημένες (εξασφαλισμένες) τις παραδόσεις των συσκευών τους στους χονδρέμπορους διανομής με δεσμευτικά συμβόλαια. 

Οι εμπορικές τους σχέσεις δεν είναι Βαλκάνια, δεν είναι παίξε γέλασε, είναι αυστηρά καθορισμένα τα πάντα και δεν αρκούν οι συνηθισμένες ποινικές ρήτρες των Συμβολαίων για να εξασφαλισθεί η τήρηση συμφωνηθέντων. 

Εμείς τις υπογραφόμενες Συμφωνίες τις γράφουμε στα παλιά μας τα παπούτσια και απλά σκεφθήκαμε "σώπα καϋμένε"! "Θα τα καταφέρουμε, θα παίρνουμε αναβολές"! Μήπως έτσι δεν κάνουμε με τους δανειστές; Θα πούμε η Χρεοκοπία δεν μπορούσε να προβλεφθεί, ήταν Force majeure! Και έτσι θα βρεθούμε καλυμμένοι, στην ασυνέπεια μας σε ανειλημμένη υποχρέωση. 

Για αυτό όμως αποφάσισε η Cosco την σίγουρη εξασφάλιση με την αγορά τούρκικού λιμανιού που είναι συνδεδεμένο με το Ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, και ακόμα με τα λιμάνια της Αδριατικής που συνδέονται κατ’ευθείαν ακτινωτά σε όλη την έκταση της Ευρώπης.

Ώστε φεύγει η Cosco; Όχι δεν θα φύγει, αλλά μέρος της σημαντικό θα μετακομίζει από δω κι εμπρός κοντά, αλλά εκτός Ελλάδος. 

Το μικτό Project της Cosco, συντίθεται από τρεις μεγάλους Κλάδους: α) την εκφόρτωση των πλοίων της και την προσωρινή απόθεση των containers σε μη πλωτούς μεγάλους προβλήτες, β) στην όλη περίπλοκη διαδικασία προετοιμασίας των logistics, και γ) στην μεταφορά και διανομή στους προορισμούς των παρτίδων των πελατών. 

Τα έργα που είχαν ορισθεί ότι θα γίνουν εντός συμφωνηθεισών προθεσμιών, δεν είναι έτοιμα για να παραδοθούν σε λειτουργία, από τις γνωστές Ελληνικές καθυστερήσεις, που έχουν ξεπεράσει την 20-ετία. Να μην επαναλαμβάνουμε: Τιθορέα-Δομοκός, αδυναμίες γραμμής Βουλγαρίας, ατέλειωτο και σταματημένο το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, πάμπολλες ελλείψεις μηχανολογικού εξοπλισμού εκφόρτωσης-φόρτωσης στον σιδηροδρομικό "διακόπτη" γραμμής Ν. Ικονίου--Εθνικού δικτύου ΠΑΘΕ, συμπλήρωση ηλεκτροδότησης και αυτόματης ψηφιακής ηλεκτρονικής σήμανσης από τις επανειλημμένες κλοπές Χαλκού σε όλο το μήκος των 500 χιλιομέτρων, κτλ. κτλ. Συν την χρεωκοπία που κάνει αδύνατη την χρηματοδότηση πρακτικά της αποπεράτωσης.

Ποιος είναι ο λόγος που α) δεν θα αποχωρήσει εντελώς; β) ποια η απογοήτευση, και γ) ποια πιθανή ελπίδα; 

Δεν θα αποχωρήσει πλήρως επειδή ο πρώτος Κλάδος, οι προβλήτες, δεν μπορεί να μεταφερθούν διότι δεν είναι πλωτοί μικροί, (floating docks, ή barges), αλλά τεράστιοι χερσαίοι και κόστισαν πολλά εκατομμύρια στην Cosco. Θα ήταν μεγάλη ζημία να χαθούν εγκαταλειπόμενοι στο κάλλιστο σημείο της Μεσογείου σε σχέση με το Κανάλι του Σουέζ, όταν πολύ μεγάλες διεθνείς μεταφορικές εταιρίες, όπως η MÆRSK, MSC, CMA-CGM, EVERGREEN, HAPAG-LOYD, κλπ, καραδοκούν να την υποκαταστήσουν. 

Η απογοήτευση, διότι το όνειρο να συμπεριληφθεί το δικό μας τμήμα του διαδρόμου-άξονα Patras - Athens - Sofia - Budapest - Wien - Praha -Nürnberg/Dresden ισότιμα στο Δι-Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό δίκτυο μεγάλων ταχυτήτων, πάει περίπατο προς το παρόν. Και αυτό είναι καίριο και πρέπει να ξανακερδηθεί. Αλλά χρειάζεται σχέδιο με ακλόνητες ημερομηνίες παράδοσης.

Η πιθανή ελπίδα. Αν κάποτε καταφέρουμε με "σοβαρούς" Κυβερνήτες, όχι μπουρδολόγους, γελοίους, άπειρους, άσχετους, αμόρφωτους, εντελώς ανεπαρκείς και ως εκ τούτου επικίνδυνους, όλων των παρατάξεων και ιδεολογιών erzats, να τελειώσουμε τα έργα του τραίνου, με την βοήθεια πάντοτε του ΤΕΝ-Τ, υπάρχει η πιθανότης -όχι διότι θα είναι φιλέλληνες, (πώς καθιερώθηκε αυτός ο όρος; Λένε οι Γάλλοι, φιλογάλλος;)- αλλά διότι αντικειμενικά συμφέρει την Cosco όχι μόνο για το prestige της, αλλά κυρίως οικονομικά, να γίνεται όλη αυτή η προετοιμασία του 2ου Κλάδου εδώ πλάι στους προβλήτες απόθεσης και όχι δια μεταφορτώσεων σε cluster μικρότερα λιμάνια. Ως hub Port για την Cosco παραμένει και θα παραμείνει μεγαλώνοντας ακόμα περισσότερο το λιμάνι του Ν. Ικονίου, βάσει των αντικειμενικών συνθηκών της παγκοσμιοποίησης, εις πείσμα των λαϊκιστών παραγόντων του Πειραιά, των γύρω συνοικιών και της Δραπετσώνας.

Aλλά αυτά θα ήθελαν Πρωθυπουργό που δεν θα χρειαζόταν την στήριξη για να διατηρηθεί στην Εξουσία, γελοίους Συμβούλους ανάξιους, ανίκανους, αμόρφωτους και χωρίς καμιά πείρα Διοίκησης ούτε περιπτέρου, και διεφθαρμένους μέχρι το κόκκαλο, όπως οι άλλοι, ούτε να συνεχίζει τη σωρεία ψεμάτων που αραδιάζει στους χωρίς μνήμη οπαδούς του, του λαϊκισμού, αλλά να καταλάβει πιά ότι έπρεπε, πρώτα από όλα να βάλει τάξη, και τάξη μπαίνει σε ανήλικους στο μυαλό, μόνον αν οι νόμοι που δεν τηρούνται, εφαρμοσθούν με την αυστηρότερη τιμωρία που υπαγορεύουν.

Ο κ. Τσίπρας όμως καλύπτει πλήρως τους Υπουργούς του απατεώνες, και θα ζητήσει ευθύνες από κάποιους που δεν είχαν ορισθεί, δεν ήξερε κανείς ποιοι έχουν την ευθύνη ότι ήταν της δικαιοδοσίας τους ο χειρισμός της απελευθέρωσης του μπλοκαρίσματος της Cosco 22 μέρες πλάι στα σύνορα με το κρατίδιο των 2,5 εκατ. κατοίκων του Σλάβου Μεγαλέξανδρου του 6ου αιώνα μ.Χ. που σωστά σήκωσε φράκτη στις ορδές των Μουσουλμάνων λεηλατών;

Η δήλωση του Πρωθυπουργού στον λαό της Δραπετσώνας πως συνεπής στις υποσχέσεις του δίνει την δυνατότητα να ατενίζουν την θάλασσα, λυρισμό δήλωνε, ρομαντική θέαση από το αλσύλλιο, (με τι λεφτά, η δημιουργία του;), αλλά δεν βοηθάει για να ξεχνιέται η λόρδα!!

Όταν ο κόσμος πεινάει δεν του δείχνεις την θάλασσα, αλλά του φτιάχνεις έργα για να δουλεύει και να αμείβεται. (Ποια ποσοστά από τα 600 στρέμματα και ποιοι τα κατέχουν δεν είναι άσχετο ερώτημα). Πώς θα οδηγηθούμε τελικά στην πραγματοποίηση της εξόδου από την υλική και ηθική κατάπτωση που πέσαμε και την αδυναμία ξαναγυρίσματος σε δημιουργική πορεία. Αυτό θέλει ο κόσμος. 

Το ρίσκο της εκστρατείας αποπομπής του ΔΝΤ, τις για μήνες και χρόνια κωλυσιεργίας των λίγων ιδιωτικοποιήσεων, είναι πολύ επικίνδυνα ρίσκα, χωρίς ιεραρχημένες ενέργειες επανόδου της Οικονομίας στην αποκομμένη τροχιά που βαδίζουν οι αναπτυγμένες χώρες. Διότι την τρίτη φορά κανείς δεν θα τρέξει να βοηθήσει στις φωνές πως ήλθε πραγματικά τώρα ο λύκος και τρώει τα πρόβατα. Και οι Ευρωπαίοι, και οι Αμερικανοί (το μεγαλύτερο ποσοστό του ΔΝΤ, το προσφέρουν οι ΗΠΑ), είναι πάντα τυπικά προσεκτικά ευγενείς, αλλά δεν αστειεύονται, και εκδικούνται όταν τους κοροϊδεύεις εξακολουθητικά. Μη λοιπόν προς κέντρα λακτίζειν. 

Μην χάσουμε το άλλο μέρος της Cosco, με κολπάκια φτωχο... του ΤΑΙΠΕΔ όταν τελικά παρουσιάζεται ένας μόνον ενδιαφερόμενος πλειοδότης. Δεν γίνονται οι ιδιωτικοποιήσεις για να κερδίσουμε μερικά ακόμα εκατομμύρια. Οι ιδιωτικοποιήσεις γίνονται διότι η Οικονομία είναι ελεύθερη και όχι κρατικίστικη. Ο σιδηροδρομικός διάδρομος που ενώνει τον Πειραιά με την Κεντρική Ευρώπη, είναι σημαντικότατος στρατηγικός αγωγός υλικών. Είναι και ο σύνδεσμος ΙΔΕΩΝ με την ανεπτυγμένη Ευρώπη. Οι Μεταφορές είναι σπουδαίο κομμάτι στο σύνολο της Ζωής, μεγάλο μέρος της Παραγωγής μιάς Χώρας. Για την ώρα, πρακτικά είμαστε αποκομμένοι, δεν έχουμε συνδεθεί κανονικά ακόμα στο υπάρχον Δι-Ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό ενιαίο Δίκτυο. Εκεί κρύβεται και θα κριθεί η Ανάπτυξη. Όχι στην επαναλειτουργία της E.B.Zάχαρης A.E., στην συνέχιση της ΛΑΡKO, την νεκρανάσταση χωρίς χρήματα 60 κουφαριών Βιομηχανιών. Διότι χρήματα δεν υπάρχουν. Και η Cosco διαθέτει funds για να συμπληρώσει τις εγκαταστάσεις του Θριάσιου πεδίου, αν της παραχωρηθεί.

Θα είναι μεγάλη επιτυχία αν το δεύτερο σκέλος του Project της Cosco, αν όλο το σιδηροδρομικό μέρος του complex, τις εγκαταστάσεις του Θριάσιου Πεδίου, το πάρει η Cosco, τo συμπληρώσει το τελειώσει και αρχίσει να το λειτουργεί. Και μην ξεχνάμε ότι με την Cosco είμαστε ουσιαστικά συνεταίροι. Οι καλύτερες τιμές δεν επιτυγχάνονται με πολυδιάσπαση, αλλά συντονισμένη συγκέντρωση. Και η ΜÆRSΚ, αν δεν έλαβε μέρος στην Δημοπρασία του ΟΛΠ, σοφά έπραξε. Υπάρχει το εξ ίσου σημαντικό λιμάνι της Θεσ/νίκης διαθέσιμο.

Η Cosco έχει ολοκληρωμένο Σχέδιο. Αν προχωρήσουν τα έργα στο Θριάσιο, τότε ούτε Τουρκίες, ούτε Σλοβενίες, θα χρειασθούν, αλλά τα προϊόντα της Κίνας από τα containers-ships, θα ξεφορτώνονται στους προβλήτες του Ν. Ικονίου, θα οδεύουν στο Εμπορευματικό Κέντρο του Θριάσιου Πεδίου, και μεταφορτωνόμενα σε παρτίδες παραγγελιών, γραμμή κατ’ευθείαν προς όλη την Ευρώπη, ακτινωτά, με ταχύτητα 150-200 Χλμ/ώρα. Και έτσι μόνο υπάρχει πιθανότης να παραμείνουμε Ν.Α. ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ. Σοβαρότης, Συνέπεια, τήρηση του Λόγου και ένας Υπερσυντονιστής, χρειάζονται. Έτσι μόνο θα ξεκολλήσουμε από την αδράνεια και την μιζέρια. Την ΠΥΛΗ θέλουμε, όχι την πίσω αυλή, για προσωρινή εναπόθεση.


Πηγή: capita.gr