Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2015

Ερώτηση για την ολοκλήρωση του έργου «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης γραμμής Βόλου - Λάρισας».


Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την ολοκλήρωση του έργου «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης γραμμής Βόλου - Λάρισας» κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕΓιώργος Λαμπρούλης καιΚώστας Στεργίου.
Η Ερώτηση αναφέρει:

«Αγανάκτηση και οργή κατέχει τους κατοίκους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου, αλλά και των αγροτικών περιοχών της Μαγνησίας και της Λάρισας, με την αδιαφορία της πολιτικής ηγεσίας και τις καθυστερήσεις στο έργο ηλεκτροκίνησης Βόλου - Λάρισας.

Συγκεκριμένα, τον Ιούνη του 2012, το έργο “Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης γραμμής Βόλου - Λάρισας” εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε δυο φάσεις, Α΄ και Β΄. Η Α΄ φάση εμπίπτει στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ και αφορά στην αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και των σταθμών και βρίσκεται σε στάδιο ολοκλήρωσης. Η Β΄ φάση του έργου που περιλαμβάνει την κατασκευή συστήματος σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης τύπου τρόλεϊ της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας - Βόλου αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ, προϋπολογισμού 41 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνεται στον προγραμματισμό της για το 2015 και η χρηματοδότησή της είναι από το ΕΣΠΑ.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη γραμμή εξυπηρετεί τους κατοίκους, εργαζόμενους και αγρότες, που διαμένουν στα χωριά μεταξύ Βόλου - Λάρισας και θα μπορούσε να αποτελεί ένα φθηνό και οικολογικό τρόπο επικοινωνίας. Δυστυχώς έως τώρα καμιά κίνηση δεν έχει γίνει από την ΕΡΓΟΣΕ και την κυβέρνηση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κινδυνεύει να χαθεί το έργο, να σταματήσει ο σχεδιασμός για αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις συγκοινωνιακές και μεταφορικές ανάγκες των κατοίκων της Μαγνησίας και της Λάρισας.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει άμεσα για να μη χαθεί το έργο "Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης γραμμής Βόλου - Λάρισας", για να προχωρήσει άμεσα η χρηματοδότηση και η δημοπράτησή του, ώστε να βελτιωθούν οι συγκοινωνιακές και μεταφορικές ανάγκες με τις δυνατότητες που προσφέρει ο σύγχρονος σιδηρόδρομος;».

Πηγή: 902.gr