Τρίτη 4 Αυγούστου 2015

Οι αποκρατικοποιήσεις και το μοντέλο για τον ΟΣΕ.

Η κυβέρνηση, αποδίδει πολύ μεγάλη σημασία στο τελικό σχήμα του νέου ταμείου αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα αποτελέσει το όχημα για έσοδα 50 δισ. ευρώ(!) σε βάθος 30 ετών.




Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Οικονομικών Ευ. Τσακαλώτος, ο οποίος είναι και ο «πνευματικός πατέρας» του νέου ταμείου, θέλει να δώσει μια έντονη διάσταση αξιοποίησης της περιουσίας του δημοσίου ώστε να αποφέρει διαρκή έσοδα και όχι μια κι έξω τα λεφτά από την πώληση ενός περιουσιακού στοιχείου.

«Πάρτε για παράδειγμα τα τρένα» αναφέρει κυβερνητικό στέλεχος για να μεταφέρει το σκεπτικό της κυβέρνησης στο νέο μοντέλο αποκρατικοποιήσεων. Αν υποθέσουμε ότι πωλείται ο ΟΣΕ, εμείς θα θέλαμε για παράδειγμα σε κάθε κοντέινερ που θα μεταφέρουν μελλοντικά τα τρένα στην Ελλάδα, να εισπράττεται μισό ευρώ υπέρ του Δημοσίου.
Αυτά τα λεφτά, το μισό ευρώ ανά κοντέινερ, θα πηγαίνουν κατά το ήμισυ για την εξόφληση των δανεικών της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, το 25% για επενδύσεις και το υπόλοιπο 25% για μείωση του χρέους. Μόνο και μόνο για να ξεκαθαρίσει αυτή η πτυχή του νέου μοντέλου αποκρατικοποιήσεων, είναι σαφές ότι χρειάζεται χρόνος.

Συντάκτης: Έλενα Λάσκαρη 
Πηγή: euro2day.gr