Δευτέρα, 24 Αυγούστου 2015

Νέο σοκ για το Μετρό Θεσσαλονίκης οι εκλογές του Σεπτεμβρίου.


Η προσφυγή στις κάλπες φέρνει νέο σοκ στην υπόθεση του έργου για την κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Μετά από αναμονή 7 μηνών για λύση μέσω διαπραγμάτευσης του Υπουργείου Υποδομών και χωρίς τελικά αυτό να γίνει εφικτό οδεύουμε σε οριστικά μεγάλες καθυστερήσεις για το πολύπαθο έργο.
Οι εργασίες έχουν σταματήσει από τον Δεκέμβριο του 2014 ενώ για αρκετούς μήνες τα εργοτάξια υπολειτουργούσαν. Σήμερα το έργο θεωρείται κατασκευαστικά νεκρό και η λύση αναμενόταν στην πόλη της Θεσσαλονίκης ως η έσχατη προσπάθεια για να ζωντανέψει και πάλι το έργο.

Όπως είχε πει και ο ίδιος ο κος Σπίρτζης αρχές Σεπτεμβρίου θα είχε οριστικοποιηθεί η απόφαση για την τύχη του έργου. Με αυτά τα δεδομένα πάμε πλέον σε νέα πολύμηνη καθυστέρηση καθώς θα πρέπει να αναμένουμε τόσο την νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών όπως αυτή θα προκύψει από τις εκλογές και ανάλογα με τις εξελίξεις και τη διοίκηση της Αττικό Μετρό.

Με αυτές τις εξελίξεις αλλα και με τις φήμες να οργιάζουν οτι τα εργοτάξια του Μετρό αδειάζουν από μηχανήματα δίνοντας μία εικόνα πλήρους αποσύνθεσης το μέλλον για το πολυπόθητο δίκτυο Μετρό στη Θεσσαλονίκη δείχνει συνεχώς να απομακρύνεται χρονικά και να γίνεται η πιο "καυτή πατάτα" για το Υπουργείο Υποδομών αμέσως μετά τις εκλογές.

Το ΕΣΠΑ 2007-2013 πρέπει να θεωρείται ως τελειωμένη υπόθεση καθώς χρονικά δεν προλαβαίνει να απορροφήσει άλλα κονδύλια και αναγκαστικά όλο το ποσό θα πρέπει να μεταφερθεί στο νέο ΕΣΠΑ. Αυτό θα δημιουργήσει σοκ στις κατανομές των χρημάτων καθώς μέχρι σήμερα οι απορροφήσεις του έργου είναι περίπου στα 300εκ.ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι οι πιστώσεις είτε για να συνεχιστεί είτε (το πιθανότερο σενάριο πλέον) να επαναδημοπρατηθεί και σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις της Αττικό Μετρό, φτάνουν τα 500εκ.ευρώ.

Αναφορικά με την περίπτωση επαναδημοπράτησης του έργου αυτό δείχνει να κερδίζει έδαφος καθώς με 5 χρόνια το έργο να σέρνεται είτε λόγω της κοινοπραξίας είτε λόγω του Δημόσιου οι αντοχές της πόλης έχουν φτάσει στο ανώτατο όριο.

Η ίδια η Αττικό Μετρό δείχνει να είναι έτοιμη εφόσον της ζητηθεί να προχωρήσει άμεσα σε δημοπράτηση μιας εργολαβίας-σκούπας που να ολοκληρώνει το έργο και μαζί με την επέκταση προς Καλαμαριά που μέχρι τώρα τα πάει καλύτερα να μπορέσει να λειτουργήσει το πρώτο μικρό δίκτυο μέχρι το 2020.

Όλα αυτά βέβαια, εφόσον οι εκλογές του Σεπτεμβρίο φέρουν τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών αποφασισμένη να δώσει μία οριστική και ρεαλιστική λύση σε άμεσο χρονικό διάστημα.

Πηγή: ypodomes.com