Δευτέρα 17 Αυγούστου 2015

Μετρό Αθήνας: Στην αγκαλιά των ΣΔΙΤ και πάλι η γραμμή 4.


Στην αγκαλιά των ΣΔΙΤ φαίνεται ότι οδεύει και πάλι η κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Αν και πέρυσι είχε ανακοινωθεί η "οριστική κατασκευή ως δημόσιο έργο" φαίνεται ότι στο Υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό προκρίνεται και πάλι η μέθοδος της σύμβασης παραχώρησης.
Εδώ και μήνες είναι γνωστή η "τρύπα" που υπάρχει στο χρηματοδοτικό μείγμα για την κατασκευή της γραμμής καθώς τα κεφάλαια δεν είναι αρκετά για να καλύψουν το σύνολο του ποσού προκειμένου να πάρει μπρος η δημοπράτηση της γραμμής.
Πλέον η κυβέρνηση και το Υπουργείο εξετάζουν την λύση εισόδου του έργου στο Πακέτο Γιουνκέρ για να ελαφρύνουν από τη μία τα κεφάλαια του νέου ΕΣΠΑ και να τα κατευθύνουν σε μικρότερα έργα αλλά και για δοκιμαστεί μία μάλλον αμφιλεγόμενη μέθοδος στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας.
Η λύση που προκρίνεται για κατασκευή με ΣΔΙΤ είναι ένα δύσκολο εγχείρημα καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχο μοντέλο σε άλλαο δίκτυο στην Ευρώπη ενώ ερώτημα αποτελεί και το πως θα λειτουργήσει, αν θα ειναι ζημιογόνο ποιος θα πληρώνει τη διαφορά και υπάρχει πάντα ο φόβος τελικά μην φτάσουμε να γίνουν οι Συκοινωνίες Αθηνών ενα παράλληλο σύστημα με τους αυτοκινητόδρομους που οι διελεύσεις είναι πολύ αλμυρές για τους χρήστες.
Επίσης δεν έχει διευκρινιστεί αν το μοντέλο πρόκειται να εφαρμοστεί μόνο για το πρώτο τμήμα απο το ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ και μέχρι το ΓΟΥΔΗ ή θα εφαρμοστεί σε όλη τη γραμμή 4 που έχει σχεδιαστεί να έχει 33χλμ και 30 σταθμούς και κατασκευή σε 5 φάσεις.
Το έργο σχεδιάστηκε σε πέντε τμήματα: Αλσος Βεΐκου - Γουδή, Γουδή - Μαρούσι, Μαρούσι-Εθνική Οδός, Αλσος Βεΐκου - Περισσός και Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη.

Πηγή: ypodomes.com