Δευτέρα 13 Ιουλίου 2015

H Κομισιόν ενέκρινε 512εκ.ευρώ για την ολοκλήρωση του Σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ.

Την ώρα που το μέλλον της Ελλάδας σχετικά με την παραμονή της στη ζώνη του Ευρώ ήταν σε πλήρη αβεβαιότητα ένα καταπληκτικό νέο ερχόταν από το ίδιο μέρος, τις Βρυξέλλες.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Κομισιόν εγκρίθηκε το τελικό πακέτο έργο για το πρόγραμμα CEF (στα Ελληνικά: Συνδέοντας την Ευρώπη). Στον πρόγραμμα με τα ενταγμένα έργα που έχει στα χέρια του το ypodomes.com έχουμε τελικά την ένταξη των 2 μεγάλων σιδηροδρομικών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή την εποχή στη χώρα μας: το έργο-σκούπα Τιθορέα-Δομοκός και την εργολαβία Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος.
Τα έργα αυτά εκτελούνται εδώ και 1,5 χρόνο και αποτελούν σημαντικά κομμάτια για την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού της βασικής σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας ΠΑΘΕΠ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι-Προμαχώνας).
Η χρηματοδότηση των έργων από το CEF φέρνει στην Ελλάδα δύο σημαντικά καλά νέα. Το πρώτο είναι πως η χώρα κερδίζει χρηματοδότηση ύψους 512εκ.ευρώ. 299.805.394εκ.ευρώ για το Τιθορέα-Δομοκός και 212.089.770 για το Ροδοδάφνη -Ψαθόπυργος. Με αυτά τα χρήματα όχι μόνο εξασφαλίζεται η ολοκλήρωση των 2 κρίσιμων έργων αλλά μπορεί και να επιταχυνθεί.
Το δεύτερο και ίσως σημαντικότερο είναι η ελάφρυνση του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 κατά το ίδιο ποσό (512εκ.ευρώ) μιας και είναι γνωστό πως υπάρχει ένα μεγάλο overbooking που θα οδηγούσε μαθηματικά σε περικοπή αρκετών έργων. Τα 2 παραπάνω έργα ήταν έργα-γέφυρες με χρηματοδότηση και από το ΕΣΠΑ 2007-2013 και το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΕ 2 ΜΕΛΕΤΕΣ

Το Συνδέοντας την Ευρώπη ενέκρινε όμως εκτός από τα 2 παραπάνω έργα και 2 μελέτες για μία νέα σιδηροδρομική γραμμή που παρακάμπτει τον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκη-Προμαχώνα.
Πρόκειται για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Νέα Καρβάλη-Ξάνθη που αποτελεί τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας (στο ανατολικό τμήμα της) Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.
Οι 2 μελέτες που εγκρίθηκαν ήταν για το έργο: Θεσσαλονίκη-Αμφίπολη-Νέα Καρβάλη με κόστος 3,8εκ.ευρώ (χρηματοδότηση 1,9εκ.ευρώ) και Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης με κόστος 2εεκ.ευρώ (χρηματοδότηση 1εκ.ευρώ).
Με αυτό το δεδομένο και με την ενεργοποίηση των μελετών στο υπόλοιπο τμήμα της Ανατολικής Εγνατίας ανοίγει πλέον διάπλατα ο δρόμος για την υλοποίηση της πιθανότατα μέχρι το 2022.

ΚΟΠΗΚΑΝ 4 ΜΕΛΕΤΕΣ

Στα δυσάρεστα νέα του Συνδέοντας την Ευρώπη είναι το "κόψιμο" σε 4 μελέτες για σημαντικά έργα. Το σημαντικότερο όλων είναι η Γ` φάση των μελετών για τη νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα (κόστος μελέτης 16εκ.ευρώ), Η Β`φάση των μελετών για την επέκταση του Προαστιακού της Αθήνας στο τμήμα Κορωπί-Λαύριο (κόστος 5εκ.ευρώ), οι μελέτες για την αναβάθμσιση στο τμήμα ΣΚΑ-Οινόη (κόστος 2,17εκ.ευρώ) και η Β` φάση μελετών για τη νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Κοζάνη (κόστος 2,5εκ.ευρώ).
Το κόψιμο των παραπάνω μελετών δεν σημαίνει ότι δεν θα προχωρήσουν καθώς πιθανότατα αυτά τα κονδύλια θα ενταχθούν στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ: ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΡΓΑ

Όπως δήλωσε στο ypodomes.com ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κωνσταντίνος Σπηλιόπουλος, η ένταξη των 2 μεγάλων έργων αλλά και των 2 μελετών είναι η επιβράβευση επίπονων προσπαθειών που έγιναν κατά τη διάρκεια της θητείας του και αποτελούν την μεγαλύτερη επιτυχία αλλά και κληρονομιά της προεδρίας του στην ΕΡΓΟΣΕ.

Πηγή: ypodomes.com