Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Υπό αναγκαστική διαχείριση η κατασκευαστικός όμιλος "Μηχανική".

Η άνοδος και η πτώση της Μηχανικής Με ληξιπρόθεσμες οφειλές 322 εκατ. ευρώ η άλλοτε ισχυρή κατασκευαστική εταιρεία τέθηκε με δικαστική απόφαση υπό αναγκαστική διαχείριση.

 Η τελεσίδικη απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, με την οποία έθεσε την κατασκευαστική εταιρεία Μηχανική του κ. Πρόδρομου Εμφιετζόγλου υπό αναγκαστική διαχείριση, δεν αιφνιδίασε κανέναν στην αγορά. Οι αιτήσεις πτώχευσης από προμηθευτές και τα εκατοντάδες εκατομμύρια των ληξιπρόθεσμων οφειλών οδηγούσαν προς αυτή την κατεύθυνση. Σημειώνεται πως μια επιχείρηση τίθεται σε αναγκαστική διαχείριση για να ικανοποιηθούν άμεσα οι υποχρεώσεις που αυτή έχει προς τους πιστωτές της.
  Πλέον τη διοίκηση της Μηχανικής, καθώς και την εκπροσώπησή της έναντι τρίτων αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου η αναγκαστική διαχειρίστρια PwC, η οποία θα διεκπεραιώνει όλες τις υποθέσεις που αφορούν και εμπίπτουν στην εν γένει οικονομική και εμπορική διαχείριση της εταιρείας.
  Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία, ο όμιλος της Μηχανικής είχε ληξιπρόθεσμες οφειλές 5,46 εκατ. ευρώ προς το Δημόσιο, 3,1 εκατ. ευρώ προς ασφαλιστικούς οργανισμούς, 267 εκατ. ευρώ προς τράπεζες, 39,3 εκατ. ευρώ προς προμηθευτές και 3,9 εκατ. ευρώ στο προσωπικό.
 Στην τελευταία γενική συνέλευση της Μηχανικής ο κ. Εμφιετζόγλου είχε κατηγορήσει τις πιστώτριες τράπεζες πως αθέτησαν τη συμφωνία που είχαν με την εταιρεία για παροχή εγγυητικών επιστολών και κεφαλαίου κίνησης με προσημείωση περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.
 «Ορισμένες από τις εγγυητικές επιστολές που έπρεπε να μας δώσουν αφορούσαν την επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά και σιδηροδρομικό έργο στην Πελοπόννησο» είχε αναφέρει ο κ. Εμφιετζόγλου.
 Υπενθυμίζεται ότι οι συζητήσεις με τις τράπεζες είχαν αντικείμενο την αναδιάρθρωση των υποχρεώσεων της Μηχανικής με μείωση των επιτοκίων, διαγραφή ως και 40% των δανείων και λήψη εγγυητικών επιστολών για ποσό ως 10.000.000 ευρώ.
 Παράλληλα, θα πρέπει να επισημανθεί πως η διοίκηση της εταιρείας επιχειρεί δικαστικώς την ικανοποίηση χρηματικών απαιτήσεων και αξιώσεων κατά των φορέων του Δημοσίου καθώς και ιδιωτικών φορέων από συμβάσεις έργων που έχει κατασκευάζει ή έχει αποπερατώσει και οι οποίες ανέρχονται στο ποσό των 256 εκατ. ευρώ.
 Η Μηχανική ιδρύθηκε το 1974 από τον κ. Πρόδρομο Εμφιετζόγλου. Ξεκίνησε με την ανάληψη μικρών έργων στη Θεσσαλονίκη για να γιγαντωθεί σύντομα και να διακριθεί κυρίως σε έργα υποδομής. Σταδιακά επεκτάθηκε στο εξωτερικό, τόσο σε γειτονικά κράτη όσο και σε Ρωσία και Ουκρανία. Εκτός από τον κατασκευαστικό κλάδο, ανέπτυξε δραστηριότητες στα ακίνητα, στην ενέργεια, στη μεταλλουργία, στη σωληνουργία και στην ξυλεία.
  Αυτή η μη διαχειρίσιμη επέκταση σε συνδυασμό με την πτώση της ζήτησης στην Ελλάδα, τη διόγκωση των απαιτήσεων από το Δημόσιο και τη στάση των τραπεζών που σκλήρυναν τη θέση τους, όχι μόνο απέναντι στον όμιλο αλλά γενικότερα προς στις ελληνικές επιχειρήσεις, οδήγησε σε οικονομική ασφυξία την εταιρεία που τις καλές εποχές είχε φτάσει να έχει χρηματιστηριακή αξία πάνω από 500 εκατ. ευρώ.
  Ο κ. Εμφιετζόγλου έχει βιώσει την πτώση της εταιρείας αφού το επιβλητικό του σπίτι στα Ανάβρυτα με τη συλλογή 500 έργων τέχνης είχε βγει σε πλειστηριασμό το 2012, ενώ και η εταιρεία υποχρεώθηκε να αφήσει τα ιστορικά της γραφεία στο Μαρούσι. Ο ίδιος εξακολουθεί βεβαίως και απολαμβάνει τις διακοπές στο εξοχικό του, στο Αγράρι της Μυκόνου.
  Ο κ. Εμφιετζόγλου έχει διακριθεί για το φιλανθρωπικό του έργο και έχει χρηματοδοτήσει κοινότητες σε παραμελημένες περιοχές. Το 1994 τιμήθηκε από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο για τη φιλανθρωπική και πολιτιστική του δράση.
 Η Μηχανική στα τέλη της δεκαετίας του 2000 είχε ενοποιημένο τζίρο 200 εκατ. ευρώ. Πλέον ο άλλοτε πανίσχυρος όμιλος δεν θυμίζει τίποτε από το παρελθόν και το 2013 έκλεισε με ενοποιημένες πωλήσεις 14,9 εκατ. ευρώ και σύνολο υποχρεώσεων 410 εκατ. ευρώ.

Πηγήtovima.gr