Τετάρτη, 29 Απριλίου 2015

Νέες καθυστερήσεις φέρνουν οι εμπλοκές με τα δίκτυα, στην επέκταση του Τραμ προς Πειραιά.

  Σε παραδοχή των προβλημάτων στην επέκταση του Τραμ προς Πειραιά, προχώρησε η Αττικό Μετρό σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Πειραιά Κωνσταντίνου Κατσαφάδου. Στο απαντητικό έγγραφο αναφέρεται πως ήδη υπάρχει ένα έτος παράταση στην υλοποίηση του έργου από την αρχική προθεσμία που ήταν για τον Φεβρουάριο του 2015.
  Στη συνέχεια της απάντησης η Αττικό μετρό αναφέρει πως ήδη έχουν σημειωθεί καθυστερήσεις και καταβάλλεται από την ανάδοχο εταιρεία (ΘΕΜΕΛΗ) "κάθε προσπάθεια για την ανάκτηση αυτών". Επί της ουσίας το έργο οδηγείται σε νέα χρονική καθυστέρηση, άγνωστη αυτή τη φορά καθώς στην απάντηση αναφέρεται πως "είναι πολύ δύσκολο να δοθεί ακριβής ημερομηνία για την υλοποίηση του έργου καθώς πολλές εργασίες κρύβουν επισφάλειες".
  Επί της ουσίας το έργο πάει πίσω και αυτή τη φορά χρειάζεται η άμεση κινητοποίηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων καθώς οι καθυστερήσεις στα δημόσια έργα μεταφράζονται σε κόστος, κλειστά εμπορικά και εκνευρισμό από τον κόσμο του Πειραιά που βλέπει ένα έργο που ξεκίνησε το 2013 με ορίζοντα το 2015 να οδεύει προς το 2017 και χωρίς ακόμα να γνωρίζει ακριβείς χρόνους.

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ 13 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

 Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό υπάρχουν πολλοί εξωγενείς παράγοντες , οι οποίοι επηρεάζουν το χρονοδιάγραμμα του έργου και οι οποίοι αναλύονται παρακάτω:

α. Αρχαιολογία: τα Μακρά Τείχη συναντώνται με τα έργα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλες οι εργασέις να υπόκεινται σε αυστηρούς ελέγχους από την Αρχαιολογική Υπηρεσία και σε πολλές περιπτώσεις να απαιτείται τροποποίηση-επανεξέταση εργασιών.

β.ΟΚΩ:
β.1.ΕΥΔΑΠ: Το υφιστάμενο δίκτυο είναι παλιό και απαιτούνται τροποποιήσεις-αντικαταστάσεις του.
β.2.ΔΕΗ: Υπάρχουν πολλαπλές εμπλοκές με το υφιστάμενο δίκτυο
β.3.Φυσικό Αέριο:Οι εμπλοκές εδώ είναι χρονοβόρες καθώς οι προδιαγραφές υλοποίησης έργων απαιτούν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τοποθέτησης και τήρης αποστάσεων ασφαλείας
β.4.ΟΤΕ: Σημαντικές εμπλοκές κυρίως με υπόγειες εγκαταστάσεις.

γ.ΗΛΠΑΠ Απαιτήθηκε τριπλάσια από την αρχικά προβλεπόμενη τροποποίηση του δικτύου με σκοπό την απεμπλολή των δύο εναέριων δικτύων, έργο που αιτήθηκε ο Δήμος Πειραιά και έχει ήδη ολοκληρωθεί.

δ.ΟΑΣΑ: Εμπλοκές σε όλη τη διαδρομή της γραμμής με σημαντικότερη την τροποποίηση των γεωμετρικών και κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών της οδού τσαμαδού για την αποκλειστική χρήση της από λεωφορεία.

ε.Περιφέρεια Αττικής: Απαιτήθηκε μεγάλος αριθμός προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων σε 30 κόμβους που προκάλεσαν πολλαπλές εμπλοκές, χρονοβόρες διαδικασίες και μεγάλες καθυστερήσεις στο έργο.

στ.ΔΟΥ-ΥΠΟΜΕΔΙ: Από το έτος 2015 αρμόδιος φορέας για την έγκριση μελετών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων είναι η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών (ΔΟΥ).

ζ.Τροχαία Αττικής: Σημαντική εμπλοκή για καθυστερήσεις στο έργο με την Τροχαία να είναι ο αρμόδιος φορέας για την έκδοση της τελικής απόφασης για την υλοποίηση των ανωτέρω προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

η.Προβλήματα με την συνάντηση με οπτικές ίνες, δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, υφιστάμενο δίκτυο Δήμου κλπ

θ.Αιτήματα και απαιτήσεις του Δήμου Πειραιά για θέματα κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, παρεμβάσεων που απαιτούν έγκριση των υπηρεσιών του Δήμου και είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες.

 Βέβαια θα πρέπει να αναλογιστεί κανείς ότι τα έργα Τραμ, κατεξοχήν αστικά έργα παγκοσμίως, θα έπρεπε να έχουν προβληφθεί όλες τις παραπάνω συναντήσεις από την περίοδο των μελετών, να έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες συνθήκες από νωρίς και να μην τρέχουμε κάθε φόρα πίσω από κάθε πρόβλημα.

Πηγή: ypodomes.com