Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Διακοπή της λειτουργίας του Μετρό Αθήνας, λόγω των προβληματικών συρμών.

 Σοβαρά προβλήματα εξακολουθεί να παρουσιάζει η νέα γενιά συρμών του μετρό παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις των ιθυνόντων ότι δεν πρόκειται παρά για “παιδικές ασθένειες” και ότι το πρόβλημα είναι διαχειρίσιμο. Οι συρμοί αυτοί, που απέκτησε το 2011 η Αττικό Μετρό σε μία σύμβαση 155 εκατ. ευρώ με την κοινοπραξία Hanwha-Rotem, παρουσιάζουν δυσλειτουργίες που εντοπίζονται στις οθόνες ελέγχου αποβίβασης-επιβίβασης επιβατών στις καμπίνες ηλεκτροδήγησης στους συρμούς του Ηλεκτρικού. Πρόκειται για μία μόνον από τις αστοχίες, καθώς, σύμφωνα με μαρτυρίες, έχει συμβεί τα “υπερευαίσθητα” αυτά τρένα να ακινητοποιηθούν στη μέση της διαδρομής ή οι πόρτες να ανοίξουν χωρίς προειδοποίηση.
  Τα προβλήματα αυτά “πέραν της αναστάτωσης των δρομολογίων, θέτουν σε κίνδυνο την «ασφάλεια σιδηροδρόμου» (προσωπικό, επιβάτες, εξοπλισμός)”, όπως αναφέρει ανακοίνωση του Σωματείου Ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων κίνησης της ΣΤΑΣΥ.
  Οι αστοχίες αυτές είχαν δει το φως της δημοσιότητας τον περασμένο Δεκέμβριο οπότε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Παπαθανάσης με επιστολή του προς τον ομόλογό του στην Αττικό Μετρό περιέγραφε την συγκεκριμένη κατάσταση. Όπως, δηλαδή, αναφερόταν στην επιστολή του Δεκεμβρίου “έξι μήνες μετά την επίσημη παράδοσή τους μόνον πέντε από τους συνολικά 17 συρμούς έχουν μπει στο δίκτυο” και γι΄ αυτό η ΣΤΑΣΥ έδινε -τέλη 2014- προθεσμία δύο μηνών στην κατασκευάστρια Hanwha - Rotem για να αποκαταστήσει τις βλάβες.

Έκτοτε τι έχει γίνει μέχρι σήμερα προκειμένου οι συρμοί να είναι απόλυτα λειτουργικοί;


“Ο εμπαιγμός έχει χτυπήσει κόκκινο”

  Την απάντηση δίνει το σωματείο ηλεκτροδηγών που σημειώνει με χθεσινή ανακοίνωσή του ότι “παρά τις όποιες οχλήσεις μας, η διοίκηση της εταιρείας δείχνει μία περίεργη στάση, δείχνοντάς μας ότι ή δεν καταλαβαίνει τα προβλήματα ή ότι τα θεωρεί μικρής σημασίας”.
   Στο πλαίσιο αυτό, προχωρά σε προειδοποιητική στάση εργασίας από τις 11:00 έως τις 14:00, καθώς θεωρεί ότι ο “εμπαιγμός έχει χτυπήσει κόκκινο καθώς υπάρχουν κάποια όρια που όταν ξεπερνιούνται, ο μόνος τρόπος αντιμετώπισής τους είναι η ανάδειξη του προβλήματος”
  Μάλιστα, το σωματείο καλεί τη ΣΤΑΣΥ και τους εμπλεκόμενους πολιτικούς προϊστάμενους, αφού δώσουν επαρκείς εξηγήσεις, να λάβουν κάθε μέριμνα, ώστε να αποφευχθούν «παρατράγουδα» που θα θίξουν τη σωματική ακεραιότητα προσωπικού ή επιβατών, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
   Σε κάθε περίπτωση, πηγές που παρακολουθούν στενά όσα έχουν συμβεί θέτουν ορισμένα τίθενται καίρια ερωτήματα.
  Η σύμβαση για την κατασκευή της 17 συρμών υπεγράφη στις 16 Σεπτεμβρίου 2009 από τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Rotem, Lee Yeo-sung, τον πρόεδρο της Hanwha, Yang Tae-jin, και τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Γιώργο Γιαννή. Ακόμα, σύμφωνα με όσα είχε ανακοινώσει τότε η κορεάτικη κοινοπραξία και είχαν δημοσιευτεί σε ξένα μέσα ενημέρωσης, η προμήθεια της Αττικό Μετρό με τα νέα τρένα θα είχε ολοκληρωθεί έως το 2011.
   Η μεταφορά των πρώτων συρμών ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2012, ενώ τον περασμένο Ιούνιο η Αττικό Μετρό ανακοίνωσε ότι παρέδωσε τους 17 νέους συρμούς στην ΣΤΑΣΥ «μετά την ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων ελέγχων και πιστοποιήσεων».
   Τι συνέβαινε με τους συγκεκριμένους συρμούς επί περίπου δυόμισι χρόνια, από τον Φεβρουάριο του 2012 μέχρι το καλοκαίρι του 2014;
  Τι έχει κοστίσει στην Αττικό Μετρό η συντήρηση των 17 παρκαρισμένων στα αμαξοστάσια συρμών (προτού σταδιακά μπει στο δίκτυο αριθμός αυτών);
  Ποια είναι η απώλεια εσόδων της ΣΤΑΣΥ από τη λειτουργία μόνο αριθμού από τους 17 συρμούς που προορίζονταν να καλύπτουν τις ανάγκες λειτουργίας των επτά νέων σταθμών (Περιστέρι, Ανθούπολη, Αγία Μαρίνα, Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό);
  Για τους συνολικά 27 παλαιότερους, εν λειτουργία, συρμούς του μετρό, τηρούνται τα πρωτόκολλα συντήρησης;», διερωτώνται όσοι παρακολουθούν τη διαδικασία.
  Σε ρεπορτάζ της εφημερίδας “Κεφάλαιο” (3/1/2015) πηγές της Hanwha ανέφεραν ότι “οι συρμοί έχουν δοκιμαστεί και παραδοθεί προς χρήση, σύμφωνα με το χρονοδιαγραμμα της σύμβασης με την Αττικό Μετρό και είναι υπό σταδιακή προσαρμογή και ένταξη σε κυκλοφορία στο υπάρχον σύστημα ανάλογα με τις ανάγκες της ΣΤΑΣΥ”.
  Αναμφισβήτητα, το πρόβλημα που επηρεάζει εκατομμύρια χρήστες του μέσου σταθερής τροχιάς παίρνει νέα τροπή μετά την ανάδειξή του, αυτή τη φορά, από το σωματείο ηλεκτροδηγών.

Συντάκτης: Δημήτρη Δελεβέγκου
Πηγή: capital.gr