Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Σε κινητοποιήσεις κατεβαίνουν τη Δευτέρα, οι εργαζόμενοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

  Σε κινητοποιήσεις κατεβαίνουν από τη Δευτέρα οι εργαζόμενοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης, επιχειρώντας να κινητοποιήσουν τους φορείς της πόλης και να αποφύγουν ομαδικές απολύσεις.

 Σε νέες κινητοποιήσεις κατεβαίνουν από τη Δευτέρα όλοι οι εργαζόμενοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης, στα σκάμματα της αρχαιολογίας και στον κατασκευαστικό τομέα, επιχειρώντας να κινητοποιήσουν τους φορείς της πόλης για να αποφευχθούν ομαδικές απολύσεις 100 εργαζομένων, που σύμφωνα με πληροφορίες σχεδιάζει ο ανάδοχος για την ερχόμενη Παρασκευή.
  Η εμπλοκή που αφορά στο έργο της βασικής γραμμής, έχει εξαντλήσει τις αντοχές εργαζομένων αλλά και της πόλης ολόκληρης. Άπαντες πλέον, εργαζόμενοι, ανάδοχος κοινοπραξία και κύριος του έργου, δηλαδή η Αττικό Μετρό ΑΕ, περιμένουν την παρέμβαση του νέου αναπλ υπουργού Υποδομών, που σήμερα ορκίζεται, του κ. Χρήστου Σπίρτζη, μη τυχόν και μπορέσει να «λύσει» το γόρδιο δεσμό που έχει καταλήξει να είναι το έργο του Μετρό.
  Η επόμενη εβδομάδα αρχίζει με κινητοποιήσεις των εργαζομένων, οι οποίοι Δευτέρα και Τρίτη πραγματοποιούν τετράωρες στάσεις εργασίας, μεταξύ 11:30 και 15:30. Για τη Δευτέρα προγραμματίζεται συγκέντρωση στο εργοτάξιο του σταθμού «Αγίας Σοφίας» και πορεία στη πόλη και προς το υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης.
   Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, οι εργαζόμενοι θα επιδιώξουν συναντήσεις με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη όπως και με το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, καθώς και με εκπροσώπους άλλων φορέων, έτσι ώστε η πόλη και οι φορείς της να υψώσουν φωνή και να απαιτήσουν λύση στο πρόβλημα.
  Σημειώνεται ότι στις 21 Ιανουαρίου 2015 είχαν γίνει οι πρώτες 50 απολύσεις στο κατασκευαστικό τομέα, απολύσεις που οι εργαζόμενοι για λόγους ουσίας και διαδικασίες, θεωρούν άκυρες. Με την παρέμβαση του υπουργού Εργασίας Πάνου Σκουρλέτη, στο πλαίσιο της προβλεπόμενης από το νόμο διαδικασίας για ομαδικές απολύσεις, έχουν ως τώρα αποτραπεί και άλλες μαζικές απολύσεις στους δύο τομείς, αρχαιολογικό και κατασκευαστικό. Εντούτοις οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι ο εργολάβος θα προχωρήσει ως την επόμενη Παρασκευή σε απολύσεις 100 εργαζομένων, κάτι που αν συμβεί, όπως είπε ο πρόεδρος του Σωματείου Σταύρος Στέτσικας, θα μειώσει τους απασχολούμενους στη κατασκευή στα 90 άτομα.
  Βεβαίως, η λέξη «κατασκευή» σε ένα έργο ουσιαστικά «παγωμένο», δεν σημαίνει και πολλά πράγματα, ωστόσο, εάν τελικά βρεθεί τρόπος και πειστεί ο ανάδοχος να εκτελέσει έστω τις προσωρινές εργασίες που ζητάει η Αττικό Μετρό ΑΕ, τότε θα υπάρχουν ανάγκες για πολύ μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων από τους 190 που σήμερα απασχολούνται.

Συντάκτης: Άννη Καρολίδου
Πηγή: voria.gr