Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

Μετρό Αθήνας: Θα προχωρήσει η δημοπράτηση της Γραμμής 4;


Αδύνατον να σπάσει σε περισσότερα κομμάτια η ανάπτυξη της γραμμής 

Συνεχίζεται η αβεβαιότητα γύρω από το μεγάλο έργο της Αθήνας που δεν είναι άλλο από τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό.
Το έργο που εξαγγέλθηκε τον προηγούμενο Σεπτέμβριο θα είναι το μεγαλύτερο αυτοτελές δημόσιο έργο που έχει δει η πρωτεύουσα εδώ και δεκαετίες.

Το κόστος του είναι 1,2 δις ευρώ, ενώ η γραμμή που θα κατασκευαστεί θα έχει μήκος 12,9χλμ και 14 σταθμούς όλοι σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, η Καισαριανή, Ζωγράφου και Ιλίσια.

Αυτό που απασχολεί αρχικά είναι πλέον αν το έργο προχωρήσει τελικά σε δημοπράτηση. Στην Αττικό Μετρό, οι μελέτες για τους 9 από τους 14 σταθμούς είναι πολύ προχωρημένες και για τους υπόλοιπους 5 σε διαδικασία υλοποίησης. Προς το παρόν στόχος παραμένει η ολοκλήρωση του συνόλου των μελετών μέχρι τα τέλη του έτους.

Το δεύτερο είναι αν προχωρήσει αν θα επιλεχθεί η μία εργολαβία ή οι περισσότερες καθώς υπάρχουν τέτοιες σκέψεις. Πήγες του ypodomes.com αναφέρουν αυτή η ερώτηση εκ προοιμίου την απάντηση της καθως όπως λένε είναι αδύνατον όταν δημοπρατείς μία εντελώς νέα γραμμή Μετρό, να την "σπάσεις" σε περισσότερα από ένα κομμάτια για λόγους καθαρά τεχνικούς και πως η ίδια πρακτική ακολουθείται παγκοσμίως.

Τέλος ερώτημα αποτελεί αν αυτό το πλάνο των 14 σταθμών προχωρήσει ως είναι ή αν το φυσικό αντικείμενο μειωθεί και συμπεριλάβει τελικά μικρότερο αριθμό μήκους και σταθμών.

Το μεγάλο στοίχημα θα είναι να προχωρήσει η υλοποίησης ενός τόσο μεγάλου πλάνου που ουσιαστικά θα ήταν η "σημαία" του ενιαίου Υπουργείο Οικονομίας, Ναυτιλίας, Υποδομών και Τουρισμού και ένα φιλόδοξο πλάνο για την ανάπτυξη μέσα από μεγάλα δημόσια έργα.

ypodomes.com