Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου 2015

Ομαδικές απολύσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης.


Άνοιξε σήμερα ο χορός των απολύσεων στα κατασκευαστικά του Μετρό Θεσσαλονίκης. Έξω από το εργοτάξιο του σταθμού στο «Ν.Σ. Σταθμό», είναι από το πρωί συγκεντρωμένοι εργαζόμενοι, οι οποίοι δηλώνουν αποφασισμένοι να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη και να προσβάλουν τις απολύσεις, επειδή για λόγους ουσίας αλλά και διαδικασίας, τις θεωρούν άκυρες.
«Τηλεφωνικά ενημερώθηκαν 50 συνάδελφοι ότι σήμερα θα τους επιδοθούν οι απολύσεις, ενώ όπως πληροφορηθήκαμε άλλοι 50 θα απολυθούν στις 27 του μήνα, άλλοι τόσοι μάλλον στις 5 Φεβρουαρίου και μετά μια βδομάδα, ακόμη 50. Δηλαδή σε τέσσερις δόσεις θα απολυθούν συνολικά 200 άτομα και θα μείνουν μόνο 49 από τους απασχολούμενους στο κατασκευαστικό τμήμα, για έκτακτες ανάγκες», είπε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στον Κατασκευαστικό Τομέα Μετρό Θεσσαλονίκης, Σταύρος Στέτσικας, προσθέτοντας:

«Ξέρουμε ότι η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. και ο ανάδοχος είναι σε συνεχείς διαπραγματεύσεις, ο εργολάβος παρά τα περί αποχώρησης είναι ακόμη στο έργο το οποίο φυσικά δεν έχει ολοκληρωθεί. Επίσης, ξέρουμε η πραγματική βούληση της Κοινοπραξίας δεν είναι να αποχωρήσει από το έργο αλλά να πιέσει για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της. Δεν είναι λοιπόν δυνατόν, σε αυτή την αντιπαράθεση, να την πληρώσουν οι εργαζόμενοι».


Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, η Αττικό Μετρό Α.Ε., που είναι ο κύριος του έργου όπως βεβαίως και η Διευθύνουσα Υπηρεσία του Μετρό Θεσσαλονίκης, υποστηρίζουν ότι ο εργολάβος ( οι απασχολούμενοι στο κατασκευαστικό τομέα είναι εργαζόμενοι της ΑΕΓΕΚ, η οποία παράλληλα είναι και υπεργολάβος της κοινοπραξίας ΑIASA), καθώς η σύμβαση του έργου δεν έχει ακόμη λυθεί θα πρέπει να συνεχίσει τις εργασίες βάσει όσων προβλέπονται από τον ν.3669. Υπάρχει, σύμφωνα πηγές της Αττικό Μετρό Α.Ε. αντικείμενο κατασκευαστικό και γι' αυτό δε δικαιολογούνται οι απολύσεις εργαζομένων.

Από την άλλη, εκτιμάται ότι οι απολύσεις εξυπηρετούν τον ανάδοχο επειδή θέλει να τροποποιήσει την οργανωτική του δομή, με αντικατάσταση της ΑΕΓΕΚ σε ο,τι αφορά στην υπεργολαβία της κατασκευής.

Σε ό,τι γενικότερα αφορά την «επόμενη ημέρα» στο έργο της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, η Αττικό Μετρό, σε συνάντηση που εχθές είχε με εκπροσώπους της αναδόχου Κοινοπραξίας, προσπαθεί να έλθει σε συμφωνία για την επέκταση του χρονοδιαγράμματος του έργου για συγκεκριμένες εργασίες, όπως είναι η ολοκλήρωση των σηράγγων, η αρχαιολογική έρευνα και η κατασκευή του σταθμού «Ανάληψη». Αυτές οι εργασιες θα αποζημιωθούν από τον προϋπολογισμό της υπάρχουσας σύμβασης, ενώ βεβαίως η Αττικό Μετρό Α.Ε. περιμένει την έκδοση αποφάσεων από τα διαιτητικά δικαστήρια, για τις οικονομικές διαφορές με τον ανάδοχο. 

Όσον αφορά τις ενέργειες των εργαζομένων, που βρίσκονται αντιμέτωση με την ανεργίας, αυτοί, όμως έμαθε η Voria.gr, βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με το πρωθυπουργικό γραφείο στο Μαξίμου, αλλά και με το ΣΥΡΙΖΑ και την Κουμουνδούρου, η οποία έχει υποσχεθεί να παρέμβει αλλά μετεκλογικά.

Οι εργαζόμενοι, μετά τις απολύσεις και μέσα σε διάστημα τριμήνου, θα κινηθούν δικαστικά επικαλούμενοι αφ' ενός προβλήματα στη διαδικασία ενημέρωσης και διαβούλευσης που προηγήθηκε και αφ' ετέρου, την ουσία δηλαδή ότι το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί και ο εργολάβος παραμένει ως και τώρα στο έργο.


της Άννης Καρολίδου
voria