Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2014

Η Ελλάδα προτείνει και έργα Σταθερής Τροχιάς στο 41,5 δις € "πακέτο Γιούνκερ"


Συνολικά 174 έργα, προϋπολογισμού 41,5 δισ. ευρώ προτείνει η Ελλάδα να ενταχθούν στο χρηματοδοτικό εργαλείο του «πακέτου Γιούνκερ», στο πλαίσιο της χθεσινής συζήτησης της Συνόδου Κορυφής της Ε.Ε.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα περισσότερα έργα αφορούν τους κλάδους των μεταφορών, της ενέργειας και των υποδομών, προκειμένου η Ελλάδα να επωφεληθεί του πακέτου των περίπου 315 δισ. ευρώ.

Τα 55 έργα αφορούν τον κλάδο της ενέργειας, 29 τις μεταφορές και 25 έργα υποδομών. Αναλυτικότερα, η μερίδα του λέοντος ανήκει στο κομμάτι των μεταφορών, που σύμφωνα με τις απαιτήσεις των υπουργείων θα απορροφηθούν περίπου 18 δισ. ευρώ, ενώ ακολουθούν οι υποδομές (11 δισ. ευρώ) και ο τομέας της ενέργειας (3,4 δισ. ευρώ).

Στη λίστα περιλαμβάνονται τα εξής έργα Μέσων Σταθερής Τροχιάς:

• Επέκταση Αττικό Μετρό (νέα Γραμμή 4 ).

• Επέκταση της γραμμής του τραμ της Αθήνας από το Σύνταγμα έως την Πλατεία Αιγύπτου στα Άνω Πατήσια αλλά και στα νότια προάστια.

• Δημιουργία Τραμ στα Ιωάννινα.

• Ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση του ΟΣΕ.

Ο έλεγχος 
Ήδη έχει συσταθεί ειδική ομάδα της Ε.Ε. που θα υποδείξει τα 2.000 πιθανά σχέδια αξίας 1,3 τρισ. ευρώ, καθώς δεν θα τηρούν όλα τα απαραίτητα κριτήρια. Πάντως, σύμφωνα με εκτιμήσεις τα σχέδια αξίας μεγαλύτερης των 500 δισ. ευρώ ανά την Ε.Ε. θα μπορούσαν να υλοποιηθούν τα επόμενα τρία χρόνια.

Το λεγόμενο «πακέτο Γιούνκερ» στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: Ο πρώτος αφορά τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Ταμείου για Στρατηγικές Επενδύσεις και στοχεύει στη στήριξη των επενδύσεων σε υποδομές, όπως τα ευρωζωνικά και ενεργειακά δίκτυα, οι μεταφορές κι οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Ο δεύτερος, στη δημιουργία ενός καταλόγου έργων, με στόχο την άντληση χρηματοδότησης από Ευρωπαίους επενδυτές. Και ο τρίτος πυλώνας αφορά στη βελτίωση του επενδυτικού κι επιχειρηματικού κλίματος, με την άρση εμποδίων για επενδύσεις και τη δημιουργία των βέλτιστων συνθηκών.

Πηγή: imerisia.gr Συντάκτες: Μαρίας Μόσχου,  Κοσμάς Ζακυνθινού