Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014

Σιδηρόδρομος: Ολοκληρώνεται η εργολαβία στον Όθρυ, σε 24 μήνες η ολοκλήρωση όλων των έργων

Με γοργά βήματα προχωρά η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός. Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com σε μερικές ημέρες ολοκληρώνεται η παλιά εργολαβία στο όρος Όθρυς.
Η εργολαβία περιλάμβανε και την διάνοιξη της Σήραγγας Όθρυος, με μήκος 6,2χλμ. Με το τέλος της παρούσας εργολαβίας αναλαμβάνει αμέσως τη «σκυτάλη» των έργων η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ-J&P που είναι ο ανάδοχος των έργων ολοκλήρωσης του εκσυγχρονισμού του τμήματος Τιθορέα-Δομοκός.

Στα 106 χιλιόμετρα έργων πρόκειται να εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση αλλά και τηλεδιοίκηση-σηματοδότηση. Τα έργα στην περιοχή έχουν ξεκινήσει εδώ και 10 χρόνια με πολλαπλές εργολαβίες καθώς το τμήμα «σαλαμοποιήθηκε» με αποτέλεσμα να υπάρχουν διάσπαρτες 6 εργολαβίες.

Σήμερα, η ΕΡΓΟΣΕ σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών φαίνεται αποφασισμένη να παραδώσει έργο καθώς τα συνεχόμενα έργα των τελευταίων 10-12 ετών δεν έχουν κανένα effect στους πολίτες που ακούν για σιδηροδρομικά έργα αλλά δεν τα βλέπουν μέχρι τώρα στην καθημερινότητα τους.

Ο επιπλέον λόγος επιτάχυνσης των έργων δεν είναι άλλος από την μεγάλη σιδηροδρομική άνθηση στον τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Εδώ έχουμε ένα εκπληκτικό μέλλον καθώς λόγω Cosco στον Πειραιά όταν ολοκληρωθούν τα έργα από 40 δρομολόγια το μήνα θα πενταπλασιαστούν και θα φτάσουν στα 200.

Έτσι αυτή τη στιγμή η ΕΡΓΟΣΕ είναι η εταιρεία κλειδί για την διεύρυνση των οριζόντων του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας με το βασικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη να αποτελεί το διακαή πόθο για το Υπουργείο Υποδομών.

ΠΟΛΛΑ ΕΡΓΑ ΚΑΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Μετά την παράδοση του τμήματος από την Αθήνα μέχρι την Κόρινθο και το Κιάτο το 2006 δεν έχουμε να παραδίδεται σε εθνικό επίπεδο κανένα νέο σιδηροδρομικό τμήμα. Σήμερα, τα αναβαθμισμένα τμήματα του ΠΑΘΕΠ είναι το Κιάτο-Αθήνα-Τιθορέα και το Δομοκός-Θεσσαλονίκη.

Ο στόχος είναι σε 24 μήνες από σήμερα, να ολοκληρωθούν τα μεγάλα έργα στο Τιθορέα-Δομοκός και να ξεκινήσουν τα δρομολόγια τα ηλεκτροκίνητα τρένα μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων με απώτερο σκοπό τις αγορές της Ευρώπης.

ΤΙΘΟΡΕΑ-ΔΟΜΟΚΟΣ, ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΜΕ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΝΟΥΜΕΡΑ
Το έργο-σκούπα των 106 χιλιομέτρων όταν λειτουργήσει θα δώσει νέα εντυπωσιακά τεχνικά. Η δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου θα είναι η μεγαλύτερη της Ελλάδας και των Βαλκανίων με μήκος 9χλμ σε κάθε κατεύθυνση. Η δίδυμη σήραγγα Όθρυος θα είναι μέσα στις 3 μεγαλύτερες σήραγγες της χώρας με μήκος 6,2χλμ.

Μέσα στο έργο περιλαμβάνονται σημαντικά ακόμα έργα όπως κοιλαδογέφυρες και cut&cover τμήματα. Οι επιβάτες στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη μετά την Τιθορέα θα βλέπουν το τρένο να αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες που κατά τόπους θα φτάνουν τα 200χλμ και σήραγγες με γέφυρες να εναλλάσσονται συνεχώς.

Άλλωστε η διάνοιξη της σήραγγας Καλλιδρόμου ξεκίνησε το 1997 και χρειάστηκαν 15 χρόνια μέχρι την τελική της διάνοιξη το καλοκαίρι του 2012.

ypodomes.com