Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Θετικός και για τραμ στην Πάτρα ο Μ. Χρυσοχοϊδης

Τη δημιουργία τραμ στην Πάτρα πρότεινε ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης προς τον δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη στη συνάντηση που είχαν, χθες το πρωί, στο γραφείο του.

Ο υπουργός, απευθυνόμενος στον Κώστα Πελετίδη, του πρότεινε να προχωρήσει τις μελέτες για τη λειτουργία γραμμής τραμ στην Πάτρα, έργο το οποίο μπορεί να εντάξει στο πρόγραμμα του υπουργείου Μεταφορών και Δικτύων.
Σημείωσε χαρακτηριστικά πως μια γραμμή τραμ θα μπορούσε να εξυπηρετήσει περιοχές όπου γίνεται μαζική μεταφορά πολιτών όπως είναι το Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, αλλά και το ΤΕΙ της πόλης.
Η παριστάμενη γενική διευθύντρια αρμόδια για τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Πατρέων υπέβαλε ερωτήσεις στον υπουργό, ο οποίος πρόσθεσε πως καλό είναι άμεσα να προχωρήσει η μελέτη για το έργο αυτό και να το συζητήσουν και πάλι. Διευκρινίζοντας πως ο ίδιος είναι θετικός σε αυτό το ενδεχόμενο.
Βέβαια προβληματίζει η ευκολία με την οποία ο υπουργός προτείνει ένα τέτοιο έργο γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που η Πάτρα συζητά για το τραμ. Οι προγενέστερες απόπειρες έδυσαν αδόξως. Τι άλλαξε και έγινε βιώσιμη η προοπτική; Μήπως η προεκλογική συγκυρία επιτρέπει μια ατεκμηρίωτη γενναιοδωρία;
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ
Αρχικά ήταν το 1998 οπότε συντάχθηκε για λογαριασμό του Δήμου Πατρέων η πρώτη μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας γραμμής τραμ στην Πάτρα. Η μελέτη δεν προχώρησε, οπότε το 2006 το θέμα επανήλθε όταν η τότε Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος ζήτησε από τον καθηγητή Ευάγγελο Ματσούκη του Πανεπιστημίου Πατρών να εκπονήσει μελέτη για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Πάτρας. Εγιναν τότε και σχέδια για τις διαδρομές που το τραμ θα μπορούσε να διασχίσει μέσα στην πόλη, με το Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, αλλά και το ΤΕΙ να είναι στους κυριότερους προορισμούς του μεταφορικού αυτού μέσου.
Αργότερα, και για την ακρίβεια επί δημαρχείας Α. Φούρα, είχε ανατεθεί μια μελέτη βιωσιμότητας του τραμ στην Πάτρα, στην εταιρεία «Τραμ ΑΕ» που έχει «βγάλει» τη γραμμή τραμ στην Πάτρα οριακά βιώσιμη αλλά και τότε δεν υπήρξε η παραμικρή συνέχεια.


ΓΩΓΩ ΚΑΡΑΛΗ
pelop.gr/