Τρίτη, 30 Σεπτεμβρίου 2014

Τώρα το Unimog κινείται (και) σε ράγες και έλκει τρένα


Η πολυχρηστικότητα είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του πολυεργαλείου της Mercedes, που φέρει το όνομα Unimog. Τώρα παρουσιάσθηκε και έκδοση που κινείται πάνω σε ράγες και έλκει τρένα.


Το Unimog, της Mercedes-Benz, που ήταν για τον χώρο της αυτοκίνησης κάτι σαν … ελβετικός σουγιάς, μόλις έγινε ακόμα καλύτερο.


Σίγουρα θα το έχετε δει το Unimog στην κατασκευή φρακτών δίπλα σε αυτοκινητοδρόμους, ή να καθαρίζει τούνελ. Έχετε δει όμως ποτέ ένα Unimog να τραβά …τρένο;

Κι όμως…


Η Mercedes λοιπόν, ανακοίνωσε πρόσφατα την παραγωγή δύο νέων μοντέλων Unimog, του U 423 Road-Rail και του U400 TLF FFR. Επίσης παρουσίασε έναν καινούργιο Euro 6 πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος θα κινεί τη νέα σειρά των Unimog.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι εκπομπές ρύπων όπως το οξείδιο του αζώτου, έχουν μειωθεί πάνω από 90%, σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα των παλιότερων Unimog.


Το καινούργιο Unimog και συγκεκριμένα το U423 είναι ικανό να μεταφέρει πάνω από 1000 τόνους φορτίο. Το κιβώτιο του έχει 8 ταχύτητες για την κίνηση προς τα εμπρός και 8 ταχύτητες για την όπισθεν, οι οποίες του επιτρέπουν να αναπτύξει ταχύτητες έως 50km/h και προς τις δύο κατευθύνσεις. Επίσης μπορεί να κινηθεί με σταθερή χαμηλή μέση ταχύτητα 0,1 χλμ την ώρα.

Η χρησιμότητα ενός Unimog στις ράγες είναι αρκετά σημαντική καθώς πολλές φορές τα παραδοσιακά τρένα που δουλεύουν με ατμομηχανές και χρησιμοποιούνται για τουριστικούς λόγους παρουσιάζουν κάποιο μηχανικό πρόβλημα και χρειάζονται ρυμούλκηση. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ωθεί αμαξοστοιχίες στη θέση τους χωρίς αυτές να χρειάζεται να βρίσκονται εν λειτουργία.


Όσον αφορά το καινούργιο Unimog U400, αυτό είναι σχεδιασμένο για την αντιμετώπιση πυρκαγιών σε δύσκολα σημεία, όπως κατά μήκος των γραμμών των τρένων, σε τούνελ του μετρό. Χάρις στον εξοπλισμό του μπορεί να εκτοξεύσει πάνω από 2.000 λίτρα νερό και 500 λ’ιτρα ειδικού αφρού. Η καμπίνα του μάλιστα είναι σχεδιασμένη ώστε να παρέχει πολύ υψηλό βαθμό πυρασφάλειας έτσι που το όχημα να μπορεί να πάει κατευθείαν στην εστία της φωτιάς, χωρίς πρόβλημα.


Δημήτρης Δοντάς