Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά

Το έργο της επέκτασης του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά είναι ένα από μεγαλύτερα δημόσια έργα της χώρας. Το έργο φυσικά έχει ήδη μία ιστορία 5 ετών. Η αρχική του δημοπράτηση έγινε το 2009 από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά.

Έπρεπε να περάσουν 3,5 χρόνια για να ολοκληρωθεί η δημοπράτηση με τον ΑΚΤΩΡΑ να γίνεται ανάδοχος του έργου. Πλέον πρόκειται για συνολική ανάληψη των έργων Μετρό της πόλης από την μεγάλη τεχνική εταιρεία καθώς ο ΑΚΤΩΡ εξαγόρας την κατασκευαστική εταιρεία ΑΕΓΕΚ που κατασκευάζει την βασική γραμμή από το ΝΣΣταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία.

Το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά, είναι συνολικού προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ, και αποτελεί την πρώτη επέκταση της υπό κατασκευή βασικής γραμμής. Ο ΑΚΤΩΡ πρόσφερε 311εκ.ευρώ για να κερδίσει τον σχετικό διαγωνισμό. Η κατασκευαστική περίοδος σύμφωνα με την σύμβαση θα είναι 60 μήνες και η ολοκλήρωση της τοποθετείται αρχικά το 2018 παράλληλα με τη βασική γραμμή.

Οι πέντε σταθμοί της Επέκτασης θα είναι, οι: «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», «ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ», «ΑΡΕΤΣΟΥ», «ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ» και «ΜΙΚΡΑ». Με την εκκίνηση των εργασιών το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης θα γίνει ένα από τα μεγαλύτερα υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα και η ολοκλήρωση του το 2018 θα μετατρέψει την μετακίνηση από την Καλαμαριά στο κέντρο της πόλης σε υπόθεση μερικών λεπτών. Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι η Αττικό Μετρό.

Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ και από την ΕΤΕπ που έχει εγκρίνει κονδύλι 400εκ.ευρώ για την ολοκλήρωση του έργου. Η σύμβαση του έργου υπογράφηκε στις 26 Ιουνίου 2013 μεταξύ της αναδόχου εταιρείας και του Υπουργείου Υποδομών. Αυτή την εποχή έχουν ξεκινήσει 3 μεγάλα εργοτάξια στους σταθμούς ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ ενώ σε μερικούς μήνες αναμένονται 2 ακόμα Μετροπόντικες για τη διάνοιξη των διπλών σηράγγων.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η συγκεκριμένη επέκταση ξεκινάει από το σταθμό της βασικής γραμμής «ΠΑΤΡΙΚΙΟ» και θα λειτουργεί ως κοινός σταθμός και των 2 γραμμών. Ακολούθως θα περνά από τις οδούς Σόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων, λίγο πριν την Περιμετρική τάφρο έχοντας συνολικά 4,8χλμ μήκος.

Το έργο περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, εκ των οποίων οι δύο είναι ενσωματωμένες στον σταθμό «Μίκρα» και έναν επίσταθμο. Στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι σχετικές υποδομές για μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο και σύνδεση με σταθμό Μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα».

Στο μεγάλο αυτό έργο αναμένεται κατά τη διάρκεια της κατασκευής του να απασχοληθούν περισσότερα από 1.600 άτομα ενώ οι μέχρι τώρα ενδείξεις δείχνουν ότι δεν θα έχουμε αρχαιολογικά ευρήματα στο βαθμό που έχει συμβεί στην κατασκευή της βασικής γραμμής.

*Το έργο ανήκει διοικητικά στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, περιλαμβάνεται στον ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ του ypodomes.com και η κτασκευή είναι σε εξέλιξη. 

**Μήνες που απομένουν για την ολοκλήρωση του έργου: 46

Πηγή: ypodomes.com