Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2014

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Μικρή εμπλοκή με ΟΣΕ στα Τέμπη φέρνει πίσω το έργο

Καθυστερήσεις αλλά και πρόοδος

Πρόκειται για τα σημεία σε Ευαγγελισμό (στο σημείο που πρόκειται να «κουμπώσει» ο αυτοκινητόδρομος με το νέο υπό κατασκευή τμήμα) και το δεύτερο είναι στα διόδια Πυργετού, αμέσως μετά τις 2 σήραγγες των Τεμπών, μήκους 2 και 6 χλμ αντίστοιχα.

Σε αυτά τα 2 σημεία δεν μπορούν να εκτελεστούν εργασίες καθώς παρά τις συνεχείς κλήσεις του παραχωρησιούχου, δεν έχει δοθεί ακόμα η απαραίτητη έγκριση από τον ΟΣΕ.

Για να εκτελεστούν οι εργασίες θα πρέπει, όπως πληροφορείται το ypodomes.com να διακοπούν για ένα διάστημα περίπου 6 μηνών τα βραδινά δρομολόγια που εκτελεί ο ΟΣΕ και συγκεκριμένα για τις ώρες από τις 11 το βράδυ μέχρι τις 5 το πρωί.

Αυτό το γεγονός ουσιαστικά συμπαρασύρει και το συνολικό χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης των έργων από τον Αύγουστο ή Σεπτέμβριο του 2015. Χωρίς να έχει επισημοποιηθεί ο ορίζοντας ολοκλήρωσης των έργων είναι πλέον για το τέλος του 2015 με την υποσημείωση ότι το μπλοκάρισμα από τον ΟΣΕ θα λήξει άμεσα.

Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως τα μεγάλα έργα στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα είναι πολύ προχωρημένα και οι 3 σήραγγες 2, 6 και 3 χιλιομέτρων αντίστοιχα είναι πλήρως διανοιγμένες ενώ συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες στα ανοιχτά τμήματα.

Επιμέρους προβλήματα υπάρχουν και σε άλλα σημεία, με σημαντικότερο εκείνο της καθαίρεσης του κόμβου Κορινού. Σε εκείνο το σημείο έπρεπε να έχει γκρεμιστεί ο υπάρχων κόμβος πριν το καλοκαίρι για να αντικατασταθεί από νέο. Λόγω αντιδράσεων από την τοπική κοινωνία (για την τουριστική σεζόν αποφασίστηκε να ξεκινήσουν οι εργασίες και σύμφωνα με την επίσημη έγκριση της αστυνομικής διεύθυνσης από την 1η Σεπτεμβρίου, δηλαδή το ερχόμενο Σάββατο.

Οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας πάντως εξακολουθούν να υπάρχουν, δημιουργώντας αμφιβολίες για την εκκίνηση των εργασιών. Η χρονική καθυστέρηση της κατασκευής νέου κόμβου στον Κορινό, οδηγεί την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου στο 2016.

Μικροπροβλήματα υπάρχουν και με μία απαλλοτρίωση στην περιοχή του Πλαταμώνα, που δεν έχει αποδοθεί ακόμα στον παραχωρησιούχο, 6 χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών…

ΕΥΤΡΑΠΕΛΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Στα 6 χρόνια που έχει ξεκινήσει το έργο το αρμόδιο τμήμα διαχείρισης της κυκλοφορίας έχουν καταγραφεί διάφορα ευτράπελα με συμβάντα στο δρόμο. Μετά το πρόσφατο συμβάν με τον γηραιό οδηγό που πήγε αντίστροφα πορεία για περίπου 15χλμ στις 5 Αυγούστου τα στοιχεία από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι εκπληκτικά.

Συνολικά 2.970 συμβάντα έχουν καταγραφεί σε αυτά τα χρόνια με παρόμοια περιστατικά, δηλαδή οδήγηση με αντίστροφη πορεία στον αυτοκινητόδρομο. Δυστυχώς 2 από αυτά, το 2009, ήταν θανατηφόρα.

Ο αριθμός είναι εκπληκτικά μεγάλος αν σκεφτεί κανείς πως ο αυτοκινητόδρομος έχει πλήρη σήμανση και είναι σχεδόν ολοκληρωμένος εξαιρουμένου του τμήματος Ευαγγελισμός-Σκοτίνα.

Στο σύνολο του ο αυτοκινητόδρομος εκτείνεται από τις Ράχες Φθιώτιδας (στο τέλος του Μαλιακού Κόλπου) μέχρι το Κλειδί Ημαθίας με μήκος 242χλμ. Με την ολοκλήρωση των έργων η χρονοαπόσταση από την Λάρισα μέχρι τη Θεσσαλονίκη αναμένεται να είναι συντομότερη κατά τουλάχιστον 20 λεπτά ενώ μαζί με τα έργα στο Μαλιακό που είναι σχεδόν έτοιμα η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα είναι συντομότερα κατά τουλάχιστον 30 λεπτά.

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com