Τρίτη 19 Αυγούστου 2014

Μετρό Αθήνας: Η Γραμμή 4 έρχεται, ερώτημα το μοντέλο χρηματοδότησης

Το θέμα της κατασκευής με συγχρηματοδότηση (παραχώρηση) κερδίζει συνεχώς έδαφος

Φουντώνει και πάλι η κουβέντα για την υλοποίηση της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών δήλωσε πως βρέθηκαν κονδύλια για το πρώτο τμήμα της γραμμή ενώ και οι μελέτες για την γραμμή 4 είναι ώριμες και επαρκείς.
Λόγω των περιορισμένων πόρων του νέου ΕΣΠΑ το έργο της γραμμής 4 στα υπόλοιπα τμήματα πιθανό να κατευθυνθεί στα έργα προς παραχώρηση.
Το θέμα της κατασκευής με συγχρηματοδότηση (παραχώρηση) κερδίζει συνεχώς έδαφος με την διαφορά ότι είναι ένα μοντέλο που δεν έχει προηγούμενο στην Ευρώπη.

Να θυμίσουμε πως το πρώτο τμήμα που είναι έτοιμο μελετητικά να δημοπρατηθεί είναι από το Άλσος Βεϊκου(Γαλάτσι) μέχρι τον Ευαγγελισμό στο κέντρο της Αθήνας. Θα διαθέτει 9 σταθμούς και 9χλμ διπλής υπόγειας σήραγγας. Το κόστος υπολογίζεται σε 1 δις ευρώ.

Το επόμενο τμήμα είναι από τον Ευαγγελισμό μέχρι το Μαρούσι (διαμέσω ανατολικών προαστίων και της Κηφισίας) με 11 σταθμούς.

Το τρίτο τμήμα είναι ένας μικρός κλάδος από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Άνω Ηλιούπολη με 3 σταθμούς.

Τέλος τα πιο μελλοντικά έργα αφορούν τα άκρα της γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι τον Περισσό (2 σταθμοί) και από το Μαρούσι μέχρι την Λυκόβρυση στην Εθνική Οδό (4 σταθμοί).

Συνολικά στην πλήρη της μορφή η γραμμή 4 θα διαθέτει 33 χιλιόμετρα διπλής σήραγγας, 29 σταθμούς, με κόστος άνω των 3,5 δις ευρώ. Λειτουργικά θα μοιάζει με το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχοντας όλους τους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα και θύρες ασφαλείας ενω οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι και χωρίς οδηγό αλλά με "συνοδό".

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com