Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

Μετρό. Ξεκινά η επέκταση προς Καλαμαριά

Νέο εργοτάξιο στο σταθμό της Νομαρχίας


Τρίτο εργοτάξιο για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά και αυτή τη φορά ξεκινά η κατασκευή του σταθμού ΝΟΜΑΡΧΙΑ. Νωρίτερα τον Ιούνιο είχαν ξεκινήσει εργασίες στο σταθμό ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ και τον Μάιο στο σταθμό ΜΙΚΡΑ.

Να θυμίσουμε πως ο σταθμός ΝΟΜΑΡΧΙΑ είναι ο πρώτος της επέκτασης προς Καλαμαριά από ανατολικά προς δυτικά και εδράζεται στις οδούς Βασιλίσσης Όλγας και Μητροπολίτη Κυδωνίων Γρηγορίου. Οι υπόλοιποι σταθμοί εδράζονται στις οδούς:

-Καλαμαριά (Πόντου & Αιγαίου/Μεταμορφώσεως)
-Αρετσού (Πόντου & Αγ. Νικολάου -Γηπέδου Αριστοτέλη)
-Νέα Κρήνη (Πόντου & Βρυούλων)
-Μίκρα (Πόντου & Παπανδρέου)

Έτσι, σήμερα Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014, ξεκινούν οι παρακάμψεις των δικτύων οργανισμών κοινής ωφελείας για την κατασκευή του σταθμού. Για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητες, σε πρώτη φάση, οι παρακάτω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:

- Διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων, στο ρεύμα πορείας προς Βασ. Όλγας, της οδού Ιφιγενείας, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Μητρ. Κυδωνιών και Βασ. Όλγας.

- Διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων, στο ρεύμα πορείας προς Βασ. Όλγας, της οδού Μοσχονησίων, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Κηφισίας και Βασ. Όλγας.

- Διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην αριστερή λωρίδα επιβράδυνσης της οδού Μητρ. Κυδωνιών (ρεύμα πορείας προς Βασ. Όλγας), από την αρχή της μέχρι τη συμβολή της με την οδό Βασ. Όλγας.

Κατά συνέπεια:
- Αμφιδρομείται το ρεύμα κυκλοφορίας προς Μητρ. Κυδωνιών της οδού Ιφιγενείας, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Bασ. Όλγας και Μητρ. Κυδωνιών, με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

- Μετατρέπεται σε αδιέξοδο η οδός Κύπρου, στο τμήμα της από τη συμβολή της με την οδό Κερκύρας έως την οδό Ιφιγενείας, με την κίνηση προς και από τις παρόδιες ιδιοκτησίες να επιτρέπεται κανονικά.

- Αμφιδρομείται το ρεύμα κυκλοφορίας προς Βούλγαρη της οδού Μοσχονησίων, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Βασ. Όλγας και Κηφισίας, με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

Η διάρκεια των παραπάνω κυκλοφοριακών παρακάμψεων θα είναι τρεις μήνες. Ο ΑΚΤΩΡ που είναι ο ανάδοχος του έργου μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει την πλέον θετική εικόνα στα έργα σε πλήρη αντίθεση με την εικόνα των έργων της βασικής γραμμής που η καθημερινή γκρίνια και τα προβλήματα έχουν δημιουργήσει ένα αρνητικό κλίμα στο έργο.

Η επέκταση προς Καλαμαριά ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ-ΜΙΚΡΑ αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις (πράγμα απίθανο για έργο Μετρό) θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει το 2018 παράλληλα σχεδόν με τη βασική γραμμή ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ-ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com