Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει τακτικά εμπορικά δρομολόγια για Έβρο

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιχειρεί μία ακόμη σταθερή σύνδεση, με εμπορική αμαξοστοιχία, αυτή τη φορά μεταξύ Θεσσαλονίκης- Έβρου δύο φορές την εβδομάδα με στόχο να εξυπηρετούν και μεταφορές προς Τουρκία και Βουλγαρία

της Άννης Καρολίδου

Μετά την επιτυχημένη δρομολόγηση, σε καθημερινή βάση, εμπορικής αμαξοστοιχίας στη γραμμή Αθήνας- Θεσσαλονίκης, γραμμή που σημειωτέον συνδέει και το λιμάνι του Ικονίου με το δίκτυο του τρένου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕεπιχειρεί μία ακόμη σταθερή σύνδεση, με εμπορική αμαξοστοιχία, αυτή τη φορά μεταξύ Θεσσαλονίκης- Έβρου. 

«Διερευνούμε το κατά πόσον υπάρχουν φορτία που θα έκαναν βιώσιμη τη δρομολόγηση μίας εμπορικής αμαξοστοιχίας, δύο φορές την εβδομάδα, στη γραμμή Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη- Ορεστιάδα, με συνδέσεις που από το Πύθιο θα εξυπηρετούσαν μεταφορές και προς την πλευρά της Τουρκίας, ανατολικά, αλλά και που προς τα βόρεια θα έφθαναν ως το Σβίλεγκραδ της Βουλγαρίας», δήλωσε στη Voria.gr ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος. 

Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέστειλε, μέσω του Επιμελητηρίου Έβρου, ερωτηματολόγιο προς τις εβρίτικες βιομηχανίες, ζητώντας πληροφορίες για τις μεταφορές υλών, υλικών και προϊόντων τους. Σκοπός είναι, να βγει συμπέρασμα για το εάν και κατά πόσο η δρομολόγηση μίας τέτοιας αμαξοστοιχίας θα είναι βιώσιμη.
«Για να βάλουμε εμπορικό τρένο σε τακτική βάση, από Θεσσαλονίκη για Έβρο, θα πρέπει εβδομαδιαίως να έχουμε φορτία τουλάχιστον 1.200 τόνων. Το ίδιο αυτό ερωτηματολόγιο, θα το στείλουμε και στα Επιμελητήρια Ξάνθης και Ροδόπης, προκειμένου να φτάσει και στις εταιρείες – μέλη τους, που θα είχαν ενδιαφέρον για μία τέτοια υπηρεσία», πρόσθεσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.

Όπως είπε ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το τρένο, εφόσον μπει το δρομολόγιο, θα φεύγει από Θεσσαλονίκη, θα κάνει στάσεις σε Δράμα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και θα ανεβαίνει μέχρι Ορεστιάδα. Η εμπορική αμαξοστοιχία θα μπορεί να εξυπηρετεί και φορτία προς και από Τουρκία, μέσω Πυθίου ( εκεί που ενώνονται οι γραμμές των δύο χωρών), αλλά και να διοχετεύει ξηρό φορτίο προς Σβιλεγκράδ και Βουλγαρία. 

Η αμαξοστοιχία αυτή, εφ’ όσον δρομολογηθεί, θα μεταφέρει ξηρό φορτίο, είτε χύδην, είτε containers. 

Στον Έβρο λειτουργούν ορισμένες βιομηχανίες που έχουν μεγάλο μεταφορικό έργο, από το οποίο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επιχειρήσει να πάρει τουλάχιστον ένα μέρος, προσφέροντας ανταγωνιστικά τιμολόγια σε σύγκριση με αυτά των οδικών μεταφορών και, με ένα μέσο που θεωρείται το πλέον ασφαλές κι ίσως το πλέον φιλικό περιβαλλοντικά. 

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεωρούν ότι στις εταιρείες του Έβρου που πιθανώς θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν από μία τέτοια νέα υπηρεσία, είναι: η YTONG με τα δομικά στοιχεία, η βιομηχανία ξύλου ΑΚΡΙΤΑΣ, οι Μύλοι Θράκης, η Green Cola, ενώ υπάρχει και η υπόθεση της εκμετάλλευσης των ζεολιθικών κοιτασμάτων στον Έβρο και όπου τελικώς προχωρήσει, γιατί ως γνωστόν έχουν εγερθεί ζητήματα σχετικώς με τις αδειοδοτήσεις. 

Βεβαίως, από την περιοχή της Δράμας, πιθανώς θα ενδιαφέρονταν για ένα τέτοιο δρομολόγιο και επιχειρήσεις μαρμάρου.

voria.gr