Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2014

Σε τροχιά ταχείας ανάπτυξης η συνεργασία ΟΛΠ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Επιταχύνεται η ανάπτυξη της δραστηριότητας εμπορευματικών μεταφορών μέσω του σιδηροδρόμου από το λιμάνι του Πειραιά προς την υπόλοιπη χώρα αλλά και το εξωτερικό. Χθες, πραγματοποιήθηκε ένα ακόμη βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς έφτασε στον εμπορικό επιλιμένιο σιδηροδρομικό σταθμό του ΟΛΠ στο Νέο Ικόνιο η πρώτη εμπορική αμαξοστοιχία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η εν λόγω αμαξοστοιχία ξεφόρτωσε σιτηρά για λογαριασμό της αλευροβιομηχανίας «Σαραντόπουλος Α.Ε.», εγκαινιάζοντας με τον τρόπο αυτόν τη διασύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με αγροτικές περιοχές της χώρας, για τη μεταφορά αντίστοιχων προϊόντων.

Η εν λόγω δραστηριότητα υποστηρίζεται από τον δεύτερο σιδηροδρομικό τερματικό σταθμό που παραδόθηκε πρόσφατα από την ΕΡΓΟΣΕ και ο οποίος προβλέπεται να εξυπηρετεί τις ανάγκες του σταθμού οχημάτων (car terminal) αλλά και τις εμπορικές δραστηριότητες βιομηχανιών του Πειραιά, οι οποίες κι εκτελούνται αποκλειστικά από τον ΟΛΠ. Οπως ανέφερε χθες η διοίκηση του ΟΛΠ, η μεταφορά αυτοκινήτων και μηχανημάτων μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόκειται να ξεκινήσει το φθινόπωρο με δρομολόγια από και προς το λιμάνι του Πειραιά.

Σημειώνεται ότι το car terminal του ΟΛΠ είναι το μεγαλύτερο της Ανατολικής Μεσογείου, αφού μέσω αυτού διακινούνται ετησίως 400.000 - 500.000 αυτοκίνητα και εμπορεύματα, παρά την κρίση. Επιπλέον, το car terminal επεκτείνει τις δραστηριότητές του μέσω υπόγειας σήραγγας προς τον γειτονικό χώρο ιδιοκτησίας ΟΛΠ, έκτασης 90.000 τ.μ. Υπενθυμίζεται ότι με το νέο έργο οι διαθέσιμοι χώροι θα αυξηθούν στα 280.000 τ.μ., ενώ απώτερος στόχος είναι τα 300.000 τ.μ., όταν θα αναμορφωθεί ο προβλήτας «Ηρακλέους» το 2016.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φιλοδοξεί να επεκτείνει την παρουσία της στις εμπορευματικές μεταφορές το αμέσως προσεχές διάστημα. Για τον σκοπό αυτόν έχει προχωρήσει σε συνεργασία με τον ΣΕΒ, ώστε από το φθινόπωρο να μπορεί να προσφέρει εξυπηρέτηση φορτίων μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης από «πόρτα σε πόρτα». Αυτό σημαίνει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αναλαμβάνει το συνολικό μεταφορικό έργο για λογαριασμό μιας βιομηχανίας, παραλαμβάνοντας το εμπόρευμα από το εργοστάσιο και μεταφέροντάς το στον τελικό πελάτη. Για να γίνει αυτό βέβαια απαιτείται και οδική μεταφορά. Για τον λόγο αυτόν, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προκηρύξει διαγωνισμό για τη σύναψη συμφωνίας με έως τρεις αναδόχους, που θα αναλάβουν την παροχή υπηρεσιών οδικών μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Η προθεσμία υποβολής των σχετικών προσφορών λήγει στις 4 Αυγούστου.

Αντίστοιχα, με γοργούς ρυθμούς προχωρά και η δραστηριότητα μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά προς τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού θα συνεχίσουν τα πιλοτικά δρομολόγια αποστολής προϊόντων της Hewlett Packard προς την Τσεχία, ενώ η σχετική δραστηριότητα αναμένεται να εντατικοποιηθεί από το φθινόπωρο. Αρχικά προβλέπεται η μεταφορά 20.000 εμπορευματοκιβωτίων ετησίως, αν και δεν αποκλείεται ο αριθμός αυτός να αυξηθεί σημαντικά, καθώς τα πρώτα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Ειδικότερα, αντί για τις πέντε ημέρες που ήταν ο αρχικός στόχος για τη διάρκεια του κάθε δρομολογίου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιτυγχάνει χρόνους αποστολής σε μόλις τρεις ημέρες, χάρις στην υψηλή προτεραιότητα που έχουν οι αμαξοστοιχίες της εταιρείας από τις χώρες διέλευσης, στο πλαίσιο εφαρμογής σχετικών συμφωνιών που έχουν γίνει.


ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ
"Καθημερινή"