Παρασκευή, 25 Ιουλίου 2014

Ο προαστιακός είναι εφικτός

Λογική ήταν η απάντηση του προέδρου του ΟΣΕ Π. Θεοφανόπουλου στο βουλευτή Μεσσηνίας Θαν. Πετράκο για το σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου.


Η κοινή λογική λέει πως το τρένο δεν μπορεί να αναπτυχθεί, να ζήσει ένδοξες μέρες του παρελθόντος. 
Δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το ΚΤΕΛ και τον αυτοκινητόδρομο. Και δεν φταίει ο "Μορέας" γι' αυτό. Ηταν η επιλογή της ελληνικής Πολιτείας, των κυβερνήσεων της χώρας εδώ και χρόνια που επένδυσαν στους οδικούς άξονες και αδιαφόρησαν, εγκαταλείποντας το σιδηρόδρομο. 
Μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του ’80 λεωφορείο και τρένο, στο ταξίδι για την Αθήνα ήταν ανταγωνιστικά. Το λεωφορείο από τον Κολοσούρτη έκανε 6 ώρες και το τρένο σταματώντας σε όλες τις στάσεις και τους σταθμούς έφθανε στην πρωτεύουσα σε 7,5 ώρες. μετά από κουραστικό, αλλά μαγευτικό ταξίδι.
Το λεωφορείο άλλαξε δρόμους, κινείται πλέον σε αυτοκινητόδρομους. Η Πολιτεία επένδυσε σε αυτούς τα χρήματα από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Το τρένο έμεινε στην ίδια γραμμή, στην παλιά και αναχρονιστική χάραξη. Τρανό παράδειγμα η διέλευση από τον Αχλαδόκαμπο. Με αυτή τη λογική κακώς σπαταλήθηκαν 65 και πλέον εκατομμύρια ευρώ για την ανακαίνιση της γραμμής. Θα μπορούσαν να πιάσουν αλλού τόπο.
Σήμερα, όπως το παραδέχθηκε ο πρόεδρος του ΟΣΕ και το επεσήμανε ο Μεσσήνιος βουλευτής, η εφικτή διεκδίκηση για τη Μεσσηνία είναι ο προαστιακός σιδηρόδρομος. Η γραμμή του ΤΕΙ και της Μεσσήνης σε προτεραιότητα και σε δεύτερο στάδιο τα δρομολόγια προς Διαβολίτσι και Κυπαρισσία. Σ’ αυτή την κατεύθυνση μπορεί να κινηθεί και η υπόθεση με τις ΣΔΙΤ, που φαίνεται να προωθεί η Περιφέρεια Πελοποννήσου. Εδώ υπάρχει ψωμί, κίνητρο για επένδυση. Υπάρχει κόσμος, πελάτες που μπορούν να επιλέξουν και να ταξιδέψουν με το τρένο. Με τη βοήθεια της αυτοδιοίκησης, που θα βελτιώσει τις υποδομές, θα κλείσει τις πολλές ισόπεδες διαβάσεις και θα φτιάξει παράδρομο στην ευθεία Ασπρόχωμα - Μεσσήνη, το τρένο γίνεται ελκυστικό και ανταγωνιστικό. Δε θέλει πολλά έξοδα. Θα βελτιώσει και την κυκλοφορία, θα δώσει ανάσες στην πολύπαθη εθνική οδό.
Δε χρειάζονται ιδιαίτερες και δαπανηρές μελέτες. Σχέδιο και βούληση θέλει. Ο προαστιακός στην Πάτρα και την Ηλεία δείχνει το δρόμο. 
Θα κουραζόμαστε και θα κουράζουμε να το λέμε, αλλά αμάν πια με τις συναντήσεις και τις συζητήσεις.

Γιάννης Σινάπης

"Ελευθερία" Καλαμάτας







Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/stiles-sxolia/ekso-ap-ta-dontia/item/41820-proastiakos