Παρασκευή, 23 Μαΐου 2014

ΕΡΓΟΣΕ: Διανοίχθηκε η μεγάλη σήραγγα Όθρυος μήκους 6,5χλμ

Θετικές εξελίξεις στα έργα του Σιδηρόδρομου

Ολοκληρώθηκε σήμερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ypodomes.com η διάνοιξη της σήραγγας Όθρυος. Πρόκειται για το σπουδαιότερο σιδηροδρομικό νέο εδώ και μήνες ενώ πλέον ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την εργολαβία σκούπα Τιθορέα-Δομοκός με την οποία θα εγκατασταθεί επιδομή, υποδομή, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση στη νέα γραμμή και θα φέρει τη Θεσσαλονίκη σε απόσταση 3 ωρών και ενός τετάρτου από την Αθήνα το 2017.
Όπως αναφέρουν στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ στο ypodomes.com, τα έργα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και στα εργοτάξια απασχολούνται περίπου 150 άτομα. Το έργο χωρίζεται σε δύο βασικά τμήματα. Η μεγάλη δίδυμη σήραγγα της Όθρυος, είναι μήκους 6,5 χλμ. ανά κατεύθυνση ενώ όλο το έργο περιλαμβάνει ακόμα μία σήραγγα 365 μέτρων, 5 κοιλαδογέφυρες 1800 μέτρων με πάρα πολύ υψηλά βάθρα. Τα έργα αυτά έχουν ολοκληρωθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Τα παραπάνω έργα ανήκουν στην σύμβαση 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ, με τίτλο «Κατασκευή Υποδομής από Χιλιομετρική Θέση 14+000 έως Χιλιομετρική Θέση 25+000 (Μεγάλη Σήραγγα) της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων» στο τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι - Δομοκός και θεωρείται το δυσκολότερο τμήμα στο υπό διαμόρφωση νέο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή της Φθιώτιδας.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή πέντε σιδηροδρομικών γεφυρών, συνολικού μήκους 1,8 χλμ., καθώς και την κατασκευή της υπόγειας δίδυμης σήραγγας. Το έργο δημοπρατήθηκε τον Δεκέμβριο του 2005, με προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ (χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ), το 2006 ανατέθηκε στη μειοδότρια εταιρεία Ακτωρ (μέση έκπτωση 35,31%) και η σύμβαση υπεγράφη το 2007 με οικονομικό αντικείμενο 209 εκατ. ευρώ.
ypodomes.com