Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2013

Αντίθετοι στα σιδηροδρομικά έργα.

του Γ. Φιλιππόπουλου
του Γ. Φιλιππόπουλου
Ο Σύλλογος ενόψει των εξελίξεων σχετικά μετά σιδηροδρομικά δεδομένα της ΠΟΛΗΣ, δηλώνει εντελώς δίκαια, κατηγορηματικά, απαιτητικά και αποφασιστικά, την εναντίωσή του, στην προσδιορισμένη και με την υπ αριθ ΑΠ 69176/830/20.3.2012 κατά πλειοψηφία θετική Γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδος ( Συνεδρίαση 13-3-2012, αρ.προκτ 6/αρ αποφ 58/ 2012) για την Μ.Π.Ε του έργου « Νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου - Πάτρας, τμήμα από νέο ΣΣ Πάτρας- μέχρι την σύνδεση, με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο ( Χ.Θ.126+750 έως 132+049) της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας, με την οποία επιτρέπουν την διέλευση καθ όλη την παραθαλάσσια ζώνη της Πόλης, του ΒΑΡΕΩΣ ΤΥΠΟΥ ΤΡΕΝΟΥ, δημιουργώντας ΑΜΕΣΑ, πέραν των άλλων προβλημάτων και ένα ΝΕΟ ΤΕΙΧΟΣ σε όλο το ΠΑΡΑΘΑΛΛΑΣΙΟ ΜΕΤΩΠΟ της Πόλης.
Κατόπιν αυτού δηλώνει εντελώς κατηγορηματικά ότι δεν ΔΕΧΕΤΑΙ πλέον άλλη νέα ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του ρόλου, της αξίας και του βάρους της πόλης, όσον αφορά τα Σιδηροδρομικά δεδομένα, κ΄ λέει όχι στη ΜΙΖΕΡΙΑ και δεν δέχεται καμμία άλλη ΕΚΠΤΩΣΗ και ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ, συγκριτικά με άλλες περιοχές και ειδικότερα με την ΑΘΗΝΑ, αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι το μήκος των ΓΑΛΑΡΙΩΝ στο κομμάτι ΑΘΗΝΑ - ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ, ξεπερνά τα είκοσι δύο( 22 ) χιλιόμετρα !
Αντ΄ αυτού και με σκοπό ː
1) Την ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ του παραλιακού Διαδρόμου της Πόλης από το " ΒΑΡΥ
ΤΡΕΝΟ "
2) ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ νέας ΧΑΡΑΞΗΣ,
3) ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΙΣΟΠΕΔΩΝ ΔΙΑΒΑΣΕΩΝ, σημαντικών για την τεράστια ΒΕΛΤΙΩΣΗ της ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ της ΠΟΛΗΣ και ιδιαίτερα των Συγκοινωνιακών και κυκλοφοριακών Δεδομένων αυτής
4) Τον καλύτερο ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ της ΑΣΤΙΚΗΣ κ΄ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
5) Την άμεση συνέχεια του Σιδ.Δικτυου ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΠΑΤΡΑ με αντίστοιχο Δίκτυο ( τροφοδότη) της ΠΑΤΡΑΣ - ΠΥΡΓΟΥ - ΟΛΥΜΠΙΑ.
6) Και ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ την ΑΠΟΦΥΓΗ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ του ΠΡΟΑΣΤΕΙΑΚΟΥ καθ όλη την ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ.
Απαιτεί την ΕΦΑΡΜΟΓΗ της ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ της προσδιορισμένης από την ΠΡΟΜΕΛΕΤΗ του έργου, με την οποία γίνεται η σταδιακή Υποβάθμιση, ταπείνωση της ΣΓ από την οδό ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ μέχρι το Μηχανοστάσιο του ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ και στη συνέχεια "ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ κάτω από την πλατεία Γεωργίου κατά μήκος της οδού Μαιζώνος ώστε να ασκήσει άμεσα στον σταθμό του Αγίου Ανδρέα ".

Στην συγκεκριμένη ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΠΟ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ μέχρι το Μηχανοστάσιο του Αγίου Διονυσίου έχουμε κυμαινόμενο πλάτος απαλλοτρίωσης από έντεκα (11) έως δέκα έξη ( 16) μέτρα και αν υπολογίσουμε Δεξιά και Αριστερά την οδό ΑΘΗΝΩΝ , το συνολικό πλάτος φθάνει και τα είκοσι τέσσερα (24) μέτρα. Έτσι μπορούμε να επιτύχουμε την παράλληλη Λειτουργία του ΠΡΟΑΣΤΕΙΑΚΟΎ, ανεξαρτήτως του έργου του Κεντρικού ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ της γραμμής μέχρι να φθάσουμε στο Μηχανοστάσιο του ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ (όπως στο ΔΙΑΚΟΠΤΟ ) και όπως προβλέπεται από το Γ.Π.Σ. της Πόλης. Εκεί βυθισμένα η ΣΓ στο κατάλληλο βάθος, θα κατασκευαστεί ο 1ος ΥΠΟΓΕΙΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ του Αγίου Διονυσίου ( από Πέντε Πηγαδίων μέχρι ΝΟΡΜΑΝ ) ενώ παράλληλα θα διατηρηθεί η λειτουργία του ΠΡΟΑΣΤΕΙΑΚΟΥ, γιατί υπάρχει απαλλοτρίωση δεξιά της ΠΕΝΤΕ ΠΗΓΑΔΙΩΝ μέχρι τα όρια της ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΕΝΕΙΟΥ ( Είχε σχεδιαστεί από τον ΟΣΕ, για την παράκαμψη του Μηχανοστασίου) και δεν επηρεάζεται από την κατασκευή του ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ!

Στην συνέχεια ακολουθεί η ΥΠΟΓΕΙΑ ΟΔΕΥΣΗ η οποία φεύγει ΔΙΑΓΩΝΙΑ και ΟΜΑΛΑ προς την οδό ΜΑΙΖΩΝΟΣ και ακολουθεί όλο τον ΑΞΟΝΑ ης οδού αυτής ευθεία μέχρι το ΜΗΧΑΝΟΣΤΑΣΙΟ του ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑ.
Στο ύψος της ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, Μελλοντικά μπορεί να κατασκευαστεί νέος υπόγειος Σταθμός, μια και εκεί υπάρχει ο καταλλήλως ΕΡΓΟΤΑΞΙΑΚΟΣ χώρος.
Επίσης η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ της ΣΓ μπορεί να γίνει αναλόγως σε ΠΥΚΝΟΔΟΜΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ όπως του τέως ΔΗΜΟΥ ΡΙΟΥ και αλλού όπου απαιτείται.
Στο ΣΤΑΘΜΟ του ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑ θα κατασκευαστεί ο 2ος ΥΠΟΓΕΙΟΣ Σταθμός της ΠΑΤΡΑΣ όπου υπάρχει και το απαιτούμενο εύρος, μεταξύ της Ο.Γ. της οδού ΜΑΙΖΩΝΟΣ και της οδού ΕΥΜΗΛΟΥ, για παράλληλη λειτουργία του ΠΡΟΑΣΤΕΙΑΚΟΥ προς ΚΑΤΩ ΑΧΑÏΑ και του τρένου προς ΠΥΡΓΟ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ! με την προοδευτική αναβίβασή της ΣΓ.
Μετά μπορεί να γίνει νέος ΣΤΑΘΜΟΣ για το ΛΙΜΑΝΙ, στο ύψος των ΣΦΑΓΕΙΩΝ της Π. ΠΑΤΡΑΙΚΗΣ κ΄του ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ, όπου από εκεί μπορεί φύγει ισόπεδα προς το νέο ΛΙΜΑΝΙ, για ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΗ Λειτουργία, αν απαιτηθεί.
Μετά την ολοκλήρωση του Έργου από την οδό ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ μέχρι την ΠΕΙΡΑÏΚΗ ΠΑΤΡΑÏΚΗ θα στρωθεί ΜΕΙΚΤΟΥ ΕΥΡΟΥΣ ΓΡΑΜΜΗ, για την παράλληλη λειτουργία του ΠΡΟΑΣΤΕΙΑΚΟΥ και όπου αλλού αυτός απαιτείται να λειτουργεί όπως προς ΨΑΘΟΠΥΡΓΟ - ΔΡΕΠΑΝΟ - ΑΙΓΙΟ γιατί εκεί προβλέπεται η χωροθέτηση του ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ και προς ΣΑΓΕÏΚΑ όπου μπορεί να κατασκευαστεί σταθμός ΤΕΡΜΙΝΑΣ για μελλοντική διασύνδεση με την ΒΙΠΕ, την ΒΟΡΕΙΑ ΗΛΕΙΑ και τον ΑΡΑΞΟ ! ( Απόσταση ΣΑΓΕÏΚΩΝ- ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΑΡΑΞΟΥ 6κ.μ.).

Έτσι θα υλοποιηθεί το ΟΡΑΜΑ της χωρίς καμία ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ της διασύνδεσης του ΠΕΙΡΑΙΑ με τον ΠΥΡΓΟ και το ΟΛΥΜΠΙΑ, με κανονικοποίηση της Γραμμής και με μεικτού εύρους όπου απαιτείται για την λειτουργία του ΠΡΟΑΣΤΕΙΑΚΟΥ, της ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΖΩΝΗΣ της πόλης της ΠΑΤΡΑΣ και επιπλέον της δυνατότητας αυτής για την σύνδεση με το ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, το ΠΠΝ ΡΙΟΥ, του ΠΝ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑ και κύρια με την ΒΙΠΕ !

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΣΥΝ/ΣΜΟΥ ΠΟΛ/ΣΜΟΥ κ΄ ΔΥΤ.ΕΛΛΑΔΟΣ
κ΄ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ


Pelop.gr