Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013

Η μαγευτική διαδρομή στα Καλάβρυτα με τον οδοντωτό

Τα Καλάβρυτα είναι ένας προορισμός τον οποίο επιλέγουν πολλοί Αρκάδες χρόνια τώρα, αφού είναι κοντά και διαθέτει Χιονοδρομικό Κέντρο.

Φέτος μάλιστα πρόκειται να είναι αγαπημένος προορισμός αυτών που αγαπούν τα χειμερινά σπορ, με δεδομένο ότι το χιονοδρομικό κέντρο της Οστρακίνας στο Μαίναλο, είναι άγνωστο αν και πως θα λειτουργήσει.
Κάποιος που θα βρεθεί στα Καλάβρυτα, εκτός από μια επίσκεψη στο Χιονοδρομικό και τα μοναστήρια που βρίσκονται τριγύρω, θα ήταν κρίμα να μην κάνει βόλτα με τον Οδοντωτό.
Το φαράγγι του Βουραϊκού και ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού - Καλαβρύτων είναι μοναδική ατραξιόν της Ελλάδος. Ξεκινώντας λοιπόν από τα Καλάβρυτα, παράλληλα με τον Βουραϊκό ποταμό και το φαράγγι, καταλήγουμε στο Διακοπτό, στις ακτές του Κορινθιακού κόλπου.


Οι κατασκευές του δικτύου άρχισαν το 1889 και τα εγκαίνια έγιναν το 1896. Ο Χαρίλαος Τρικούπης, ο τότε πρωθυπουργός της Ελλάδας θέλησε να δημιουργήσει τοπικά σιδηροδρομικά δίκτυα για την διευκόλυνση των μετακινήσεων των πολιτών. Έτσι το Μάρτιο του 1889 η κυβέρνηση αποφάσισε την κατασκευή της συγκεκριμένης γραμμής. Το έργο ανατέθηκε σε γάλλους επιστήμονες. Το κόστος της κατασκευής θα έφτανε τις 1.000.000 δραχμές, ενώ για αμαξωτό δρόμο θα ξεπερνούσε το 1.100.000.

Ένα χρόνο μετά την υπογραφή της πρώτης σύμβασης, αποφασίζει να κατασκευαστεί το τμήμα Καλάβρυτα μέχρι Τρίπολη, με μήκος 90χλμ. και κόστος 3.900.000 δραχμές. Στο μεταξύ η κατασκευή του τμήματος από το Διακοφτό ως τα Καλάβρυτα ανατίθεται στον Γάλλο εργολάβο Ατόν. Πολλοί τον διαδέχονται, το προβλεπόμενο δεκάμηνο γίνεται 5ετία, και το ένα 1.000.000 δραχμές διογκώνεται σε 3.500.000 δραχμές. Αυτές οι υπερβάσεις θα γίνουν η αιτία για μην πραγματοποιηθεί ποτέ η συνέχεια της γραμμής μέχρι την Τρίπολη!



Το τρενάκι ενσωματώθηκε τόσο καλά στο φυσικό περιβάλλον, που μοιάζει σαν να ήταν πάντα εκεί. Ο τρόπος της κατασκευής του δεν επιβάρυνε το οικοσύστημα του φαραγγιού.

Η διαδρομή είναι 60 λεπτά και πρόκειται για την στενότερη διαδρομή στον κόσμο με τρένο, γιατί λόγω της μορφολογίας του εδάφους υπάρχουν μεγάλες κλίσεις.

Η διαδρομή περνάει μέσα στο φαράγγι, πλάι στο Βουραϊκό, το ποτάμι που δημιουργεί μικρούς και μεγάλους καταρράκτες.








zougla.gr