Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2013

Σε ιδιώτη σύμβουλο η αξιολόγηση 13.000 εργαζομένων στις ΔΕΚΟ

Μορφονιός Νίκος
"Αυγή"


Στο μικροσκόπιο της αξιολόγησης ιδιώτη "συμβούλου" τίθενται και επίσημα 13.000 εργαζόμενοι στις 14 κατασκευαστικές και συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μετά την απόφαση του αρμόδιου υπουργού Μιχ. Χρυσοχοΐδη.
Συγκεκριμένα, με απόφασή του ο κ. Χρυσοχοϊδης δίνει εντολή στη Διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας να αναθέσει σε ιδιωτική εταιρεία - σύμβουλο την αξιολόγηση των δομών των ΔΕΚΟ του υπουργείου, στο πλαίσιο φυσικά του εντοπισμού "πλεονάζοντος", όπως έχει ανακοινώσει, προσωπικού, το οποίο θα οδηγηθεί στον Καιάδα της διαθεσιμότητας και των απολύσεων. Σημειωτέον στην απόφαση του κ. Χρυσοχοΐδη δεν προσδιορίζεται σε κανένα σημείο η αμοιβή που θα λάβει ο "σύμβουλος" αξιολόγησης, ο οποίος, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστά, είναι η εταιρεία PriceWaterhouseCoopers.

Οι φορείς που θα αξιολογηθούν, όπως αναφέρονται στην απόφαση, είναι οι εξής: Αττικό Μετρό Α.Ε., Εγνατία Οδός Α.Ε., Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. (Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων Α.Ε. (ΟΣΚ Α.Ε.) - Δημόσια Επιχείρηση Ανέγερσης Νοσοκομειακών Μονάδων (ΔΕΠΑΝΟΜ Α.Ε.), Θέμις Κατασκευαστική Α.Ε., Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης και Διαχείρισης Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων Α.Ε. (ΤΕΟ Α.Ε.), Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ Α.Ε.), Ινστιτούτο Εκπαίδευσης & Επιμόρφωσης Μελών Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Α.Ε. (ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ), Γαία ΟΣΕ, Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας Α.Ε. (ΟΣΕ), Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Α.Ε. (ΟΑΣΑ Α.Ε.), Έργα ΟΣΕ Α.Ε. (ΕΡΓΟΣΕ), Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΟΣΥ), Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑ.ΣΥ), ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε.).

Αντίδραση ΔΑΚΕ

Ακόμη και τους γαλάζιους συνδικαλιστές έβγαλε στα κάγκελα η σχεδιαζόμενη αξιολόγηση δομών στις συγκοινωνίες, προκειμένου να γεμίσουν οι δεξαμενές των απολύσεων / διαθεσιμότητας στο Δημόσιο. Σε χθεσινή της ανακοίνωση η ΔΑΚΕ Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Ομοσπονδίας Μεταφορών, ΟΣΥ και ΣΤΑ.ΣΥ υπενθυμίζει ότι "ο Ν. 3891/10, γνωστός και ως νόμος Ρέππα, αξιολόγησε τους σιδηροδρομικούς και τον σιδηρόδρομο και, αφού έκλεισε 1.000 χλμ. δικτύου, μετέταξε σε άλλους φορείς 2500 εργαζόμενους. Ο Ν. 3920/11 -και αυτός νόμος Ρέππα- έθεσε προς αξιολόγηση το σύνολο των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες και συγχώνευσε τους φορείς στη ΣΤΑΣΥ & ΟΣΥ, από τις οποίες εκτός από την απόλυση εργαζομένων από το μετρό, μετέταξε 145 εργαζόμενους από το τραμ, 640 εργαζόμενους από την ΕΘΕΛ, 190 εργαζόμενους από τον ΗΛΠΑΠ, 90 εργαζόμενους από το μετρό, 340 εργαζόμενους από τον ΗΣΑΠ, 60 εργαζόμενους από τον ΟΑΣΑ και 115 εργαζόμενοι από τον όμιλο ΟΣΕ εντάχθηκαν στην εργασιακή εφεδρεία, εκ των οποίων οι 90 εργαζόμενοι επέστρεψαν με παρέμβαση του τότε υπουργού Μ. Βορίδη, ο οποίος διαπίστωσε ότι υπήρχε πρόβλημα λειτουργίας του ΟΣΕ! Σύνολο διωχθέντων 3.990 εργαζόμενοι" καταλήγει με νόημα η ανακοίνωση.