Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Κακούργημα η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού, με τροπολογία στη Βουλή

Μέσα στον επόμενο μήνα εκτιμά η διοίκηση του ΟΣΕ ότι θα κατατεθεί στη Βουλή τροπολογία σε επόμενο νομοσχέδιο που θα προβλέπει την αντιμετώπιση της κλοπής σιδηροδρομικού υλικού ως κακούργημα.
Η εξέλιξη αυτή, με την οποία αυστηροποιείται ιδιαίτερα το πλαίσιο της σχετικής νομοθεσίας, αναμένεται πως θα αποτελέσει ισχυρό αποτρεπτικό παράγοντα στις κλοπές μετάλλων, ειδικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπου το εν λόγω ζήτημα συναρτάται απόλυτα με την ασφάλεια των μεταφορών.

Τα παραπάνω αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, με αφορμή το θέμα που ήρθε πρόσφατα στην επικαιρότητα μετά το δυστύχημα της περασμένης εβδομάδας στο Μεξικό, όπου έξι άτομα σκοτώθηκαν και 22 τραυματίστηκαν από εκτροχιασμό τρένου, λόγω κλοπής μεταλλικών στοιχείων από τις σιδηροδρομικές τροχιές. "Οι κλοπές μεταλλικών στοιχείων από τα σιδηροδρομικά δίκτυα συνιστούν φαινόμενο που ταλανίζει πολλές χώρες σε παγκόσμιο επίπεδο, άλλες σε μικρότερο και άλλες σε μεγαλύτερο βαθμό" αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Θεοφανόπουλος.

Ωστόσο, διευκρινίζει ότι ειδικά στο δίκτυο του ΟΣΕ δεν υπάρχουν περιστατικά κλοπής μεταλλικών στοιχείων από τις σιδηροτροχιές, καθώς τα περισσότερα περιστατικά αφορούν την κλοπή καλωδίων με χαλκό από την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση.

"Η κατάσταση είναι σταθερή. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις της αστυνομίας έχουν λειτουργήσει πολύ θετικά προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης του φαινομένου" τονίζει ο πρόεδρος του ΟΣΕ και υπογραμμίζει ότι, σε κάθε περίπτωση, η επιθεώρηση των γραμμών του σιδηροδρομικού δικτύου είναι διαρκής και τα όποια συμβάντα εντοπίζονται, αντιμετωπίζονται άμεσα, αφού διακοπεί πρώτα η κυκλοφορία και εκτελεστούν οι εργασίες αποκατάστασης.

"Πρόκειται για ένα θέμα ασφάλειας που έχει ύψιστη σημασία. Όμως, από την άλλη πλευρά, οι όποιες κλοπές συνεπάγονται και σημαντικό κόστος και ως προς το υλικό που πρέπει να αντικατασταθεί αλλά και ως προς την απώλεια ωρών, κατά τις οποίες δεν κυκλοφορεί το τρένο. Όλα αυτά είναι σημαντικά, με την έννοια ότι δεν περισσεύει ούτε ένα ευρώ ούτε από τον ΟΣΕ ούτε από τη χώρα" προσθέτει.

O κ. Θεοφανόπουλος τονίζει ότι δεν έχει συμβεί ποτέ κάποιο ατύχημα μεγάλης κλίμακας και σχολιάζει ότι αυτό οφείλεται στους διαρκείς ελέγχους, στη συνεχή κυκλοφορία τρένων στο δίκτυο, που λειτουργεί αποτρεπτικά απέναντι στους επιτήδειους, οι οποίοι δεν ρισκάρουν να γίνουν αντιληπτοί, καθώς και στην ταχεία διευθέτηση των όποιων έργων προκειμένου να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη κυκλοφορία.

Σε ό,τι αφορά το γενικότερο φαινόμενο των κλοπών μετάλλου και από άλλα κοινωφελή δίκτυα (ΔΕΗ, δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης), αλλά και από κάθε άλλη πιθανή προέλευση (μετασχηματιστές από συστήματα ποτίσματος, εγκαταλειμμένα εργοστάσια, μάντρες εμπορίας παλαιών αντικειμένων, ακόμη και καντήλια από νεκροταφεία) ο διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Εγκλημάτων κατά ζωής και ιδιοκτησίας Αντώνης Τζιτζής γνωστοποιεί στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ότι, σε σχέση με πέρσι, τα περιστατικά των κλοπών έχουν μειωθεί σε αριθμό.

Ο ίδιος αποδίδει την εξέλιξη αυτή στην εντατικοποίηση των ελέγχων της αστυνομίας, την αύξηση των συλλήψεων, την εξάρθρωση ομάδων που κατ΄ επάγγελμα ασχολούνται με τις κλοπές μετάλλων και τους οργανωμένους ελέγχους που διενεργούνται στα χυτήρια, όπου καταλήγουν τα προϊόντα της κλοπής.

Πάντως ως προς την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου αναφέρει ότι - μέχρι στιγμής - δεν υπήρξε κάποια αλλαγή και διευκρινίζει ότι κάτι τέτοιο θα ήταν επιθυμητό. "Όταν κάποιος συλλαμβάνεται για κλοπή μετάλλων και δεν προφυλακίζεται, αλλά μετά από λίγο αφήνεται ελεύθερος, πολλές φορές συνεχίζει τη δραστηριότητά του" επισημαίνει χαρακτηριστικά.


Πηγή: ΑΜΠΕ