Τετάρτη, 28 Αυγούστου 2013

Μεγάλα Σιδηροδρομικά Έργα: σε 4 χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί ο διάδρομος Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Το 2017 το Αθήνα σε Θεσσαλονίκη θα διανύεται σε μόλις 195 λεπτά

Εκτός από τα μεγάλα οδικά έργα κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή και μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που ίσως είναι τα μόνα μεγάλα έργα της χώρας που βρίσκονται σε εξέλιξη. Στον άξονα Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 710 χλμ. περίπου, υλοποιείται σταδιακά διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή ως εξής:


- Τα 489 χλμ. ή ποσοστό 69,5% έχουν  ήδη ολοκληρωθεί. Υπολείπεται η εκτέλεση εργασιών ανάταξης της σηματοδότησης και της ηλεκτροκίνησης εντοπισμένων τμημάτων που έχουν υποστεί σημαντικές δολιοφθορές, βανδαλισμούς και βλάβες.

- Τα 180 χλμ. ή ποσοστό 25% βρίσκονται σε προχωρημένη φάση κατασκευής. Σημειώνεται ότι τα τμήματα αυτά είναι τα πλέον δυσχερή τμήματα του άξονα, καθώς διέρχονται από εδάφη με έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο, που απαιτούν την κατασκευή μεγάλου μήκους σηράγγων και σιδηροδρομικών γεφυρών.

- Τα 28 χλμ. ή ποσοστό 4% βρίσκονται σε φάση έναρξης εκτέλεσης ή δημοπράτησης των βασικών έργων υποδομής.

- Τα 11 χλμ. ή ποσοστό 1,5% βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.

Ακόμη, στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και Θεσσαλονίκη -Προμαχώνας, συνολικού μήκους 219 χλμ. περίπου, προβλέπεται και υλοποιείται σταδιακά μονή ηλεκτροκινούμενη γραμμή.

Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη οι μελέτες και τα έργα για την σύνδεση των λιμένων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ εξήρε τη σημασία της νέας γραμμής Νέου Ικονίου - Θριασίου. Μάλιστα, όπως σημείωσε, η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε σε επέκταση της εν λόγω γραμμής πέραν της ζώνης παραχώρησης της COSCO προς τον ΟΛΠ, με παράλληλη δημιουργία νέων υποδομών, που επιτρέπει την εκφόρτωση και μεταφορά αυτοκινήτων.

Σύντομα θα δημοπρατηθούν οι υπολειπόμενες εργασίες της γραμμής Πειραιάς - Αθήνα - Τρεις γέφυρες, ενώ το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R της Siemens έχει υπαχθεί στην επίμαχη συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και της Γερμανικής εταιρίας.

Το 2017 η σιδηροδρομική διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα διαρκεί 3 ώρες και 15 λεπτά και θα είναι ανταγωνιστική του αεροπλάνου, ενώ η Πάτρα θα είναι προσβάσιμη στην Αθήνα σε μόλις 1 ώρα και 50 λεπτά. Παράλληλα, μελετάται και η επέκταση του Προαστιακού από το Κορωπί στο Λαύριο ενώ η δημιουργία της θα περάσει στο επόμενο κοινοτικό πλαίσιο.

Ypodomes.com


«Σ.Ν» Μια ζωή χρονοδιαγράμματα….